Luke Lovegroove Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Før trodde jeg at VIN var en drikk som ble bedre og bedre jo flere år den var lagret. Men mener jeg har hørt at det ikke stemmer. Noen som vet hvordan man ser dette? Finnes det et tegn på dem eller noe? Den vinflasken jeg lurer på er fra 2001, men alt står på gresk, så det er litt gresk for meg. HAHA. DRY RED står det i alle fall. Noen som har noe peiling? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har hørt at hvis det står "VO" et sted på vinen betyr det "very old", men jeg vet ikke om dette var på vin eller hva det var.. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 så om det står VO, så er den lagret lenge, og da kan den vel lagres videre da!? Nå står det ikke VO på denne... Men det er en del tegn på den. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, kanskje det. Er ingen vinekspert, hos meg er det ØL det går i. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, kanskje det. Er ingen vinekspert, hos meg er det ØL det går i. hehe... liker ikke vin jeg heller. Det er det som er problemet. Men har en vin stående. Så jeg lurte på hvor lang tid jeg hadde på meg å lære meg å like det! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg jobbet på en av byens beste resturatner for endel år siden. De hadde ikke eldre viner enn 1996 årganger. Jobbet der i 99/2000. Ble vin lagret lenger enn det, pleide det å samle seg opp masse ekkel gugge i bunnen av flasken. Jeg måtte ofte stå i helle vin gjennom et kaffefilter ned i en karaffel, for å fjerne ekkel gugge fra den. Da var ikke vinen eldre enn 3-4 år. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er ulike typer vin. Det finens de som er laget for lagring, og disse må lagres for å utvikle seg skikkelig (lagre alltid vin liggende) Ellers (90% av det dere får over disk) skal ikke vinen lagres over lengre tid. Er den ikke laget for lagring kan den ses på som "ferskvare" Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 hmm... da kan vel sikkert ikke denne lagres så lenge heller. Viker kjipt med guff i bunnen ja. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er ulike typer vin. Det finens de som er laget for lagring, og disse må lagres for å utvikle seg skikkelig (lagre alltid vin liggende)Ellers (90% av det dere får over disk) skal ikke vinen lagres over lengre tid. Er den ikke laget for lagring kan den ses på som "ferskvare" se der har vi svaret ja. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå