Gå til innhold

Oppgradering av pc'en (er ivrig amatør)

Anbefalte innlegg

Du seier at du er fornøyd med hardisker, lyd, skjerm tastatur osv osv osv.

Og at det ser ut som du vil kjøpe ny data. (tar jeg feil) siden du liker alt det andre, ville jeg investert i ein data som holder ei stund og som er god lenge.

dette oppsette skulle holde leeenge for dg, kanskje litt dyrt, men det finnes mange ting på i oppsettet som du kan gjøre billigere. (ved å gå ned i ytelse). viss vi snakker ny data, so er jo 2000-4000 litt uaktuelt, så jeg sprengte budsjette veldig. men dt går ann å få det en god del ned.

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Hvit Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) - 695

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - 1750

Abit NF8 Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,uGuru - 1079

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs - 2149

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Retail - 2395

Sum pris: 8067.99

(hadde vert kjekt viss någen kjekka at hovedkort og ram funker bra sammen, tror dt skal gjøre det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv et spørsmål selv til de som leser dette, hva er AMD SEMPRON? Tilsvarer de AMD XP sinne CPU’r og går de om hverandre? :hmm::hmm:

Sempron er egentlig bare en AMD t-bred, bortsett fra Sempron 3100+ som er en AMD64, socket 754, men med 64-bit skrudd av. Sempron ble introdusert for å konkurere med Intel's Celeron D.

Får du tak i en AMD XP med barton kjerne er de fremdeles bedre enn Sempron for socket A. (Dvs. bortsett fra Sempron 3100+ som er en helt annen prosessor.)

AMD løfter sløret av Sempron

Sempron-tester på nettet

Lenke til kommentar

Takk for alle fine svar!!!

Har hjulpet meg mye!

Jeg har laget meg en midlertidig løsning fordi jeg vil vente til juletilbudene kommer!

Jeg har reformatert hele pc'en, lagt inn alt på nytt og tatt vekk alt av fine kanter, skygger og unødvendige ting i xp for å få best ytelse. I tillegg har jeg forandret en del på hvilkene tjenester som skal kjøre, pluss fikset en del på registeret. Tror jeg har klart å skvise ut det meste jeg kan av pc'en no og det ser ut til å funke VELDIG bra.

Uansett, TAKK til alle som har tatt deg tid til å lese og å svare!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...