Lureren2361 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hei! Jeg er vel kanskje ikke akkurat en super-amatør når det gjelder pc'er, men noen ekspert er jeg langt i fra! Først, info om min pc (så godt jeg vet): Asus hovedkort AMD 1,2 Ghz 512 MB SDRAM (pc133, sd/cl3) Geforce II 400 MMX Windows XP Home Edition 1x80 GB intern (med windows og alle programmer på) 1x120 GB intern (med bare musikk/filmer på) 2x300 GB Maxtor eksterne (bare musikk/filmer på) cd-brenner og dvd-spiller Jeg tenkte jeg skulle oppgradere pc'en min litt fordi jeg har merket at den går treigere og til og med henger seg opp en del ganger. Jeg kjører en del programmer samtidig: dc++, soulseek, msn, aim, netlimiter, northon anti virus og i tillegg har jeg 2 eksterne hardisker koplet opp og jeg har et eget skin til win xp'en min (vet ikke om det siste der har noe å si). Jeg bruker pc'en mest til surfing og musikk, men liker å spille et godt spill av og til. Dette gjelder spesielt Championship Manager (gleder med til 5'eren) og jeg bare MÅ ha Need For Speed Underground 2 når det kommer, men bortsett fra dette er jeg ikke så interesset i å spille. Så noe hyper-godt-doom3-klart-som-krystall-grafikk-kort er ikke et must for meg. Er vel mest minne jeg er ute etter ettersom jeg kjører en haug med ting samtidig døgnet rundt. Jeg har merket at bruk av cpu'en min ligger på rundt 5% når jeg ikke gjør noe, men når jeg for eksempel flytter noen GB fra en harddisk til en annen stiger bruk av cpu'en til 50-60% og hvis jeg spiller manager fyker den rett til 100% og blir der. Er dette normalt? PS: Det er over hodet IKKE aktuelt for meg å slå av alle programmene jeg gjører i bakgrunnen! Jeg er godt fornøyd med alt på pc'en og det eneste jeg kan ha bruk for er minne, prosessor og kanskje hovedkort og grafikk-kort. Alle andre ting er ikke nødvendig å oppgradere: skjerm, tastatur, mus, harddisk, høytalere (jeg har jo Cerwin Vega 15" som pc høytalere, hehe), usb 2, vifter og kjøling, dvd-spiller, cd-brenner, kabinett, programvare, diskettstasjon, lydkort, nettverkskort osv osv...... Det jeg lurer på: Er det noen vitsi for meg å kjøpe et bedre grafikk-kort? Hvilket minne annbefaler dere? (holder det å doble ved å få 512 MB mer?) Hvis jeg kjøper mer minne behøver jeg da å investere i raskere prosessor? Vil jeg ha nytte av å kjøpe nytt hovedkort eller blir det bare altfor tullete når jeg er fornøyd med pc'en sånn generelt? Hvordan vet jeg hvilket socket jeg har til cpu'en? Ellers noen anbefalinger eller kommentarer dere har til meg? Og husk at jeg ikke er en stor-spiller, men mer surferen som liker å spille av og til! Tusen takk for svar hvis du har!! Oi, det glemte jeg: Jeg tenker å oppgradere for under 4000 kr, er vel mer innstilt på noe rundt 2000 kr kanskje. Hvis jeg bare trenger mer minne så skal jo ikke det være et problem. Tror pengesummen kommer litt an på hva dere har å si! Endret 26. oktober 2004 av Lureren2361 Lenke til kommentar
csboy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nå er ikke jeg heller noen expert heller da, men jeg ville annbefalt AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED for 895,- på komplett.no. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Svar på spørsmål i rekkefølge: Til den pcen du har kan du nok øke ytelsen litt med nytt grafikkort, men det er jo begrenset hva du får ut av det. Geforce 2 MX er ikke raskeste kortet i verden, men ikke bruk altfor mye penger på nytt skjermkort, et Radeon 9600 av et slag til din maskin kanskje... Det ser jo ut som om du har nok RAM til det oppsettet, men du kan jo kjøpe mer hvis du bruker veldig mye programmer samtidig. Du vil i hvertfall ikke merke forskjell over 1 gb RAM. Hvis du får tak i minnetypen din fortsatt (pc133) så trenger du ikke investere i ny prosessor, men hvis du bytter prosessor, må du nok kjøpe ny RAM. Tror det skal være mulig å få typen denne på komplett, men den er ikke så billig lenger. Hvis du skal kjøre NFS: Underground 2 med noe særlig kvalitet må du nok kjøpe nytt hovedkort og CPU ja, Athlon XP prosessorer er jo billig nå hvis du er på lavbudsjett. Du har socket A siden du har en Athlon CPU. Det burde stå på selve socketen på hovedkortet hva slags type det er. Litt av problemet er vel at hvis du skal bytte hovedkort, må du ha ny CPU, ny RAM og helst et skjermkort for å få noe særlig ytelse. Endret 26. oktober 2004 av Solidox_ Lenke til kommentar
Lureren2361 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Svar på spørsmål i rekkefølge: Til den pcen du har kan du nok øke ytelsen litt med nytt grafikkort, men det er jo begrenset hva du får ut av det. Geforce 2 MX er ikke raskeste kortet i verden, men ikke bruk altfor mye penger på nytt skjermkort, et Radeon 9600 av et slag til din maskin kanskje... Det ser jo ut som om du har nok RAM til det oppsettet, men du kan jo kjøpe mer hvis du bruker veldig mye programmer samtidig. Du vil i hvertfall ikke merke forskjell over 1 gb RAM. Hvis du får tak i minnetypen din fortsatt (pc133) så trenger du ikke investere i ny prosessor, men hvis du bytter prosessor, må du nok kjøpe ny RAM. Tror det skal være mulig å få typen denne på komplett, men den er ikke så billig lenger. Hvis du skal kjøre NFS: Underground 2 med noe særlig kvalitet må du nok kjøpe nytt hovedkort og CPU ja, Athlon XP prosessorer er jo billig nå hvis du er på lavbudsjett. Du har socket A siden du har en Athlon CPU. Det burde stå på selve socketen på hovedkortet hva slags type det er. Litt av problemet er vel at hvis du skal bytte hovedkort, må du ha ny CPU, ny RAM og helst et skjermkort for å få noe særlig ytelse. Takk for svar, csboy og Solidox_ Her er noen nye spørsmål: Solidox_: Du sier jeg ikke skal bruke for mye penger på et grafikk-kort, hva vil det si? 600 kr? Og jeg vet jeg kan øke ytelsen med et nytt grafikk-kort, men er det kjempe-nødvendig liksom? Vet du spesifikasjonene man må ha for å kjøre NFSU 2 for eksempel? Jeg er godt fornøyd med hvordan jeg kjørte NFSU, alt gikk glimrende med god grafikk synes jeg! Du sier jeg har nok RAM og det høres jo bra ut, men hvordan ser jeg hvor mye RAM jeg har? Og hvordan vet jeg hvor mye jeg trenger til hva? (er jo greit å vite til en annen gang i hvertfall). Er RAM minne forresten? Ble litt forvirret nå, hehe. "Du har socket A siden du har en Athlon CPU. Det burde stå på selve socketen på hovedkortet hva slags type det er." - hva ser jeg etter? Tall, bokstaver? Har du et eksempel til meg kanskje? Jeg tror jeg noe lunde har bestemt meg for IKKE å bytte hovedkort for det virker som en litt unødvendig oppgradering for meg. Jeg satser på at jeg kan gjøre NFSU 2 greit liksom uten nytt hovedkort. Ellers har jeg sett litt inne på komplett.no og funnet dette som kan være interessant: Gainward GeForce FX5500 256MB DDR AGP, "Pro/685 TV-DVI", Retail 920 kr Crucial SDRAM PC133 512MB CL3 Unbuffered, 3.3V, 64Meg x 64, 7.5ns 970 kr AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED 900 kr SUM: 2800 kr Hva sier dere til dette? Men tror egentlig at jeg kanskje bare kan klare meg med mer minne, altså det der i midten der oppe. Jeg vil vel merke at maskinen blir raskere av det eller? Hvilke ting må jeg tenke på når jeg skal oppgradere pc'en min med grafikk-kort, cpu og minne? Det er vel ikke slik at alt er kompitalbelt med alt eller? Er det liksom noe spesielt jeg må tenke på? Takk for hjelp! PS: kan det være like greit av meg og gå for noe slikt: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10061 Endret 27. oktober 2004 av Lureren2361 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ikke kast bort pengene på en rambrikke til. Bruk heller pengene til en raskere prosessor og/eller bedre grafikkort. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du må først og fremst sjekke om hovedkortet ditt støtter den Sempron CPU'n. Du må finne navnet på hovedkotret (Står trykket på selve hovedkortet) og sjekke med http://www.asus.com.tw. Jeg tviler på at ditt HK gjør det. Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) kjøp deg en oppgraderingspakke.....inneholder hovedkort,ram og prosessor.....så avventer du evt grafikkort.......du har sd ram og da er det begrensninger for hvor stor prosessor du kan ha,selv om socketten er a..... en oppgraderingspakke for du fra 2-3 laken http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10293 Endret 27. oktober 2004 av prinsen Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg ville iallfall gått for DDR ram til dags dato. Skjermkortet ser bra ut. Har du undersøkt om CPU du valgte passer hovedkortet ditt ? Lenke til kommentar
sivertxp Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) kjøp deg en oppgraderingspakke.....inneholder hovedkort,ram og prosessor.....så avventer du evt grafikkort.......du har sd ram og da er det begrensninger for hvor stor prosessor du kan ha,selv om socketten er a.....en oppgraderingspakke for du fra 2-3 laken http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10293 Høres ut som et veldig godt forslag. Om du i tillegg f.eks. kjøper et Radeon 9600PRO burde du merke STOR forskjell, og du vil kunne spille NFSU2 uten noen problem. Mye bedre enn Gainward GeForce FX5500 og også litt billigere. EDIT: Denne pakken ser grei ut til dine behov. Oppsummering: Oppgraderingspakke : kr 2.795,- Skjermkort: kr 865,- Sum: kr. 3660,- + frakt Veldig grei balanse mellom pris/ytelse og det beste forslaget så langt. XP Endret 27. oktober 2004 av sivertxp Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 PS: kan det være like greit av meg og gå for noe slikt:http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10061 Eit heilt greit oppsett. Du får alt du trenger + opperativsystem. Gamle pc-en er god og ha til evt. server. Minuset er grafikkkortet. Men vil tru det yter omtrent like godt og bedre i visse situasjoner. Og ikkje minst så får du garanti på heile pc-en. Ved oppgradering av allerede gammelt utstyr blir det fort store utlegg det og. + at du nesten ikkje kan bruke noko av komponentene i eit evt. nytt oppsett om eit år eller to. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Eventuelt dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301597&cks=PRL Lenke til kommentar
Lureren2361 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Ikke kast bort pengene på en rambrikke til. Bruk heller pengene til en raskere prosessor og/eller bedre grafikkort. Jeg trodde at hvis jeg kjøpte for eksempel dette så ville maskinen gå betydelig raskere, og ordne diverse oppgaver greiere. Og det er jo i hovedsak det jeg er ute etter. Bedre grafikk er ikke så veldig nøye for meg. Hva blir bedre med maskinen når men får en bedre prosessor? Er det ikke slik at minne og prosessor jobber litt om hverandre? Dessuten sa Solidox_ at hvis jeg får tak i minnetypen min (pc133) fortsatt så trenger jeg ikke oppgradere prosessor, men hvis jeg bytter prosessor så må jeg kjøpe ny ram! Jeg er litt usikker på det der med minne og ram (hva som er hva, er det det samme?), men sier ikke dere to helt forskjellige ting? TUSEN TAKK FOR SVAR: Jtand Ulvestad sivertxp xanth0s prinsen meeg Orjanp Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Eventuelt dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301597&cks=PRL Det beste forslaget så langt. Ingen vits i å bygge videre på et hovedkort med SDRAM. DDR er billigere og yter mye bedre. Kjøp den oppgraderingspakken og et skjermkort til 1000-lappen (f.eks Radeon 9600 et eller annet), da får du en veldig betydelig oppgradering som takler ditt bruk og spill. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Dessuten sa Solidox_ at hvis jeg får tak i minnetypen min (pc133) fortsatt så trenger jeg ikke oppgradere prosessor, men hvis jeg bytter prosessor så må jeg kjøpe ny ram! Jeg mente at du kunne kjøpe mer RAM og at det vil virke, ikke at det vil gjøre underverker for pcen.... Du skrev vel i den første posten at du har 512 MB noe som holder en stund. Og ja, med minne og RAM mener jeg det samme. Det er langt fra sikkert at du kan sette en Sempron CPU rett på hovedkortet ditt, vi må vite nøyaktig hva slags type hovedkort det er, og uansett må du bytte RAM om dette er planen. Sannsynligvis så er nok et oppgraderingskit en god ide hvis du skal ha ny prosessor. Hvis du skal ha et billig grafikkort ville jeg nok gått for et Radeon 9600 Pro som noen nevner, evnt. vente til du har råd til et bedre. Når det gjelder socketen, så står det "Socket 472" eller noe på socket A tror jeg, eller er jeg helt på jordet nå...? Bokstavene er kanskje skjult av prosessorkjøleren din... Men har du en Athlon eller Duron 1,2 GHz, så er det Socket A, som alle andre eldre AMD-prosessorer. Jeg vet ikke systemkravene til NFSU 2, men de burde vel ikke være så voldsomt mye høyere enn eneren, så det skulle nok gå noenlunde med nytt skjermkort. Last ned demoen og prøv! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Når ingen andre nemner det så kan eg. Ram er det samme som minne. "Cpu" er prossesor. "Os" er opperativsystem. "Psu" er strømforsyning. Hk er hovedkort. "Hd" er harddisk. "Gpu" blir ofte karrakterisert som Skjermkort. Rekner med at du viste det innerst inne men nemner det for det. P.S Gå for den maskinen du nemner og ikkje tenk på ekstra skjermkort før du evt. har prøvd. Dersom du føler for det så er det veldig enkelt og oppgradere det seinere når du treng det. Lenke til kommentar
Lureren2361 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Nå var jeg innom Datakjeden og de kom med disse tilbudene: Nyhet i sort og sølv AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz 512 MB PC3200 DDR Minne 200GB IDE Harddisk 256 MB Geforce 5700LE Skjerm DVD-brenner Dual Layer Kortleser og diskettstasjon Tastatur og mus Stereo Desktop høytalere MS Windows XP Home Norsk Norton Internet Security Open Office.org 1.1.2 No 3 års Bring-Inn-Garanti = 8695,- INKL MVA eller: Norman Internet Control, 1 år lisens Musematte Blå 4/6mm Infocare 3 Års Pc garanti Støtsikker PC-eske Softthinks Installetion/Recovery Suntek Miditower TH-6522 Sort/sølv MSI k8M Neo-V Hoverdkort for s754 AMD Sempron 3100+ 1.8 GHz Samsung Spinpoint p80 120GB Sony diskettstasjon 3,5", 1,44MB sort NEC DVD recorder ND-3500A IDE sort MS Royalty Microsoft Win XP Home MS Coa Label Microsoft Win XP Home SP2 N MS XP Home SP2 Norsk Manualer Microsoft WIN XP Home SP2 Norks = 5995,- De annbefalte meg i butikken å bare kjøpe nytt i stede for å oppgradere! Jeg synes det ble litt mye penger, men den siste kunne kanskje være grei i henhold til pris, men de sa at den dyreste var SÅ mye bedre at jeg bare MÅTTA ha den! Hva sier dere? Det er vel bedre alternativ der ute tenker jeg, kjøpe alle deler og sette sammen selv kanskje. Men da har jeg ikke noen garanti for at alt funker sammen og har heller ikke års-garanti. Har jo en del utstyr fra før (se min første post), så trenger ikke så mye nytt egentlig, eller? Endret 27. oktober 2004 av Lureren2361 Lenke til kommentar
Lureren2361 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Ellers kan jeg si at jeg puttet 512MB SDRAM ekstra inn i maskinen min bare for å se hvordan det ville gå og maskinen min ble mye bedre, merkbart mye bedre. Den ble mye raskere av det, men bruk av CPU'en lå fremdeles på 100% når jeg spilte Championship Manager og kjørte en 6-8 bakgrunnsprogrammer. Også lurer jeg på om dere kan sammenligne: 512 MB PC3200 DDR Minne mot 512 MB SDRAM (pc133, sd/cl3) er det betydelig forskjell på de to? TAKK!! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dei brikkene er det stor forskjell på. Den SDRammen går på 133 MHz. Mens DDR rammen går på 400 MHz. Altso meir enn dobbelt så raske. Men du kan ikkje putte ei DDR ram brikke på eit hk for SDram. Eller visa versa. Da må du evt. ha eit hk som har slotter for begge typer. Lenke til kommentar
Lureren2361 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Nyhet i sort og sølvAMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz 512 MB PC3200 DDR Minne 200GB IDE Harddisk 256 MB Geforce 5700LE Skjerm DVD-brenner Dual Layer Kortleser og diskettstasjon Tastatur og mus Stereo Desktop høytalere MS Windows XP Home Norsk Norton Internet Security Open Office.org 1.1.2 No 3 års Bring-Inn-Garanti = 8695,- INKL MVA eller: Norman Internet Control, 1 år lisens Musematte Blå 4/6mm Infocare 3 Års Pc garanti Støtsikker PC-eske Softthinks Installetion/Recovery Suntek Miditower TH-6522 Sort/sølv MSI k8M Neo-V Hoverdkort for s754 AMD Sempron 3100+ 1.8 GHz Samsung Spinpoint p80 120GB Sony diskettstasjon 3,5", 1,44MB sort NEC DVD recorder ND-3500A IDE sort MS Royalty Microsoft Win XP Home MS Coa Label Microsoft Win XP Home SP2 N MS XP Home SP2 Norsk Manualer Microsoft WIN XP Home SP2 Norks = 5995,- Går mer og mer over til bare å kjøpe helt ny pc her: De 2 alternativene over er de jeg fikk i butikken hos datakjeden.no, nedenfor ser du 2 alternativer jeg satt sammen inne på komplett.no: Komplett 410 Varenr.: 304258 Lagerstatus: 1 stk på lager AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz PC Uten OS, White Box PC Creative Mouse Wireless Optical 3000, MSI K8M NEO-V Hovedkort for S754 Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk Norman Internet Control, 1 år lisens Musmatte Blå 4/6mm Infocare 3 års PC Garanti Støtsikker PC-eske SoftThinks Installation/Recovery Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Samsung SpinPoint PL40 40GB In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Keytronic Multimedia Tastatur sum totalt = 5960.74,- eller: Komplett DinSide.no PC September Varenr.: 302631 Lagerstatus: 1 stk på lager AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz PC Uten OS, White Box PC Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv, MSI K8N NEO Platinum Edition S754 Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk CyberLink Power DVD XP 5.0 OEM 2ch MS Works 7.0 Norsk Cd medie + Coa Norman Internet Control, 1 år lisens Musmatte Blå 4/6mm Infocare 3 års PC Garanti Støtsikker PC-eske SoftThinks Installation/Recovery Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Keytronic Multimedia Tastatur sum totalt = 7423.87,- for meg ser begge alternativene hos komplett mye bedre ut, eller hva sier dere? Lenke til kommentar
DJ-halla Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei Har satt sammen en brukt PC for nabo gutten. ABIT KT7A. Har satt inn 2 x 256MB og 1 x 128 MB SDRAM PC133, en WD 80 GB JB 8MB Disk og et MX 440 32MB skjerm kort. Kjørte test på dette med 3Dmark 2001 og fikk neste like høy poengsum som jeg får med konas hjemme PC som er en HP P4 2,8/800 Ghz CPU, 2 x 256 DDR minne. Et low profile AOPEN MX-4000 32MB skjermkort (er bare low profile skjermkort som passer i denne Foban…. HP kassa) eller så hadde jeg fått inn satt inn et ATI 9600 Pro eller tilsvarende. Hva slags ASUS HK har du?? Navn og nr. Med det minne du har tyder det på at du max kan bruke XP-2400-266 CPU om du har støtte for det. Hadde jeg vært deg og bare ute etter en billig og grei oppgradering så hadde jeg vært på utkikk etter en brukt XP-2000-266 til XP-2400-266 for jeg finner ikke nye av dem og et NYTT ATI 9600pro/XT kort eller tilsvarende. Da tror jeg du kommer du langt med 2 000.- og du vil får et merkbart raskere PC. Vil du ikke formatere og legge inn ALT på nytt som du ofte må når du går fra GeForce til ATI kort ville jeg gått for et FX 5700 ULTRA. Mulig det er det som heter 5700LE eller SE nå (dette er mitt valg) http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=107259 893.- eller helst: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33720 1199.- Om du kjøper PSDATA, KOMPLETT eller MPX så er det er valg du selv må ta for de er bra alle sammen. Dette er det sikkert mange andre som kan fortelle deg hva som er best og gir mest for pengene nå for tiden av disse. Har selv et spørsmål selv til de som leser dette, hva er AMD SEMPRON? Tilsvarer de AMD XP sinne CPU’r og går de om hverandre? SÅ mitt BILLIGVALG er FØRST ATI-9600Pro eller XT eller GeForce 5700 ULTRA kort og så vær på utkikk etter en brukt CPU her på HARDWARE eller til NØØØD QXL,(dette er et forselag på CPU fra QXL men 700.- som kjøp nå pris er jo bare skinnsykt dyrt nå en NY) XP-2600 – 333 koster 739.- Synd du ikke kan bruke en sånn! http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14...um=2&Catg=11754 Anbefaler å sjekke HW bruktmarked, det er flere normale folk som selger ting til en mer normal og menneskelig pris der om det ikke skulle dukke opp en kar her som gir deg en grei pris på en brukt AMD XP CPU på Men FØRST må du skrive inn navn og nr på ditt HK så vi kan finne ut hvor stor CPU det støtter og om den har AGP 4X støtte for det nye skjermkortet. Skal du ha ALT nytt gjelder det plutselig helt andre spille regler! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå