Gå til innhold

Beste kjøp: Asus 6800GE eller X800PRO

PC Gamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus 6800GE kjører på 350Mhz core og 256MB 500Mhz GDDR-3 minne, mot 325Mhz core og 128MB 350Mhz DDR-1 minne på standard 6800. Dette gjør GE kortet opptil ~25% raskere enn standard 6800. Den er også mer "future-proof" med 256MB minne.

Men med AA og AF er X800Pro ofte en god del raskere.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Begge kortene er meget bra. For min del er det likevel ingen tvil om at jeg hadde valgt GE kortet. Ja det har 12 pipelines og er i utgangspunktet bare ett 6800 NU, men det har 256MB GDDR3 minne og skal være ganske så klokkevennlig. Jeg skal ikke være veldig påståelig på dette men slik jeg har forstått det kan det modifiseres til 6800 Ultra, noe jeg har fått inntrykk av har blitt gjort av endel med stort hell.

Prismessig vil GE kortet da være ett utrolig bra kjøp.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har Gamer Edition, og det er "moddet" til 16 pipelines. Jeg fikk desverre ikke den siste vertexshaderen, men det går fint fordet. Uansett, så er scoren i 03 12643, da klokker til 440/1200. Må si meg happy ;)

Når det kommer til X800pro, så er det meget støysvakt, så det vil være et bedre kort om det er støy som er viktig. Men det er liksom ikke GeForce 6800, om du skjønner? ;)

Tross alt mangler det SM3, noe GF6800 har, som gjør ting penere. Jeg anbefaler gf fordi de ligger lengre frempå i teknologi..

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler gf fordi de ligger lengre frempå i teknologi..

Det er bare tullball, om ATI ville, hadde de nok tatt med SM3.0 de og, men det er et prioriterings-spørsmål. ATI vil heller gi bedre ytelse på andre måter. Ikke noe man først får utnytte av om et år eller to

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Det er bare tullball, om ATI ville, hadde de nok tatt med SM3.0 de og, men det er et prioriterings-spørsmål. ATI vil heller gi bedre ytelse på andre måter. Ikke noe man først får utnytte av om et år eller to

riktig. å si at ati ligger etter nVidia er bare fan boy preik!

Lenke til kommentar

Kortet jeg tenkte å kjøpe er dette kortet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2785 bare som demo vare og dermed for KR 3500, noe som egentlig er et ganske bra tilbud.

Ser at det er mange som mener GeForce, og noen mener GE, men hvordan kan det ha seg at ATI får lavere score i 3D Mark? Ikke at det bryr meg, men det virker som om et standard 6800NU får like mye...

Lenke til kommentar

og du forsvarer ati for du har det selv ikke sant? blir ikke bedre det. ;) men uansett. Jeg hadde valgt 6800 kortet. Har lest mange folk som har fått moddet dette. Bare i seg selv er det et ganske bra kort!

Har 9800pro nå fra Hercules og er fornøyd med det ;) Du vil bli fornøyd uansett hvilket kort du velger!

Lenke til kommentar

riktig. å si at ati ligger etter nVidia er bare fan boy preik!

Jeg er ingen fanboy, jeg er rimelig nøytral. Har selv alltid hatt ATi frem til jeg ville prøve geforce 6800. Så fort noen sier at de ligger lengre frem enn den andre så blir det galt. Så ikke heng meg for det, uansett.. Jeg anbefaler det og fordi jeg har det selv, og det leverer super ytelse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...