achesham Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei, jeg har en hybel og jeg liker å høre på høy musikk, dessverre gjør ikke naboen som bor nedforbi meg det, men naboen sier at han bare hører bassen men aldri lyden. Kan jeg gjøre noe for å stoppe den bassen slik at jeg ikke får utkastelsesadvarsler , ta noe gummi eller noe under subwooferen slik at han ikke får den lyden? takk for hjelpen Mvh Alexander Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 en løsning kan være å sette spikes på subwooferen din...er ikke sikker på hvordan det vil funke, men mulig det går... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er ikke så lett å gjøre noe med dette... Det vil alltids hjelpe litt med spikes, hvis det ikke allerede sitter noe der. Hvis du gidder kan du jo spenne opp bassen mellom tak og vegg/gulv Men det blir nok "mye skrik og lite ull", for å si det sånn, mer arbeid enn utbytte. Skru ned eller av sub'en vil nok gi bra resultat for naboen din, men er du "avhengig" av masse bass i musikken er jo ikke det løsningen for deg. Den beste løsningen for naboen, og kanskje for deg også, vil være å skaffe seg et skikkelig headset. Er du mer enn middels lydinteressert så vil du kanskje elske lyden i et headset til rundt 2.000kr. Dynamikk, oppløsning og lydbilde på seriøst hifi-nivå... Knut Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Den beste løsningen for naboen, og kanskje for deg også, vil være å skaffe seg et skikkelig headset. Er du mer enn middels lydinteressert så vil du kanskje elske lyden i et headset til rundt 2.000kr. Dynamikk, oppløsning og lydbilde på seriøst hifi-nivå... Enig med deg der. I fjor bodde jeg på et loft over en garasje. Ingen å ta hensyn til. Hadde store Klipsch høyttalere som kunne spille så hele kåken rista. Nå bor jeg i en sokkelleilighet med et eldre ektepar over meg. Fant veldig fort ut at Klipsch og eldre ektepar i samme hus var en dårlig kombinasjon. Solgte høyttalerene og kraftverket jeg brukte til å drive dem. Kjøpte hodetelefoner og en egen rørforsterker til dem. Fantastisk lyd på high-end nivå til ca 5000 kroner. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det sto en artikkel i Lyd & Bilde, tror jeg, om en type som bodde i blokk. Han hadde en tung granitt blokk og et lag spesiell hard isolasjon (mener jeg det var) under subwooferen. Den dempet vibrasjonene ned mot gulvet så mye at naboene ikke ble forstyrret i det hele tatt av det. Kanskje det hadde vært en ide? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det sto en artikkel i Lyd & Bilde, tror jeg, om en type som bodde i blokk. Han hadde en tung granitt blokk og et lag spesiell hard isolasjon (mener jeg det var) under subwooferen. Den dempet vibrasjonene ned mot gulvet så mye at naboene ikke ble forstyrret i det hele tatt av det. Kanskje det hadde vært en ide? Problemet med bass er bølgelengden på frekvensene. Du vil alltids kunne fjerne mesteparten av vibrasjonene mellom basskassen og underlaget. Men gulv/tak/vegger, særlig av tre, demper veldig lite av de laveste frekvensene som basselementet sender ut i luifta. dermed slipper den dypeste bassen rett igjennom etasjer og leiligheter. Betong skal dempe støy bra, også på lave frekvenser, men det virker ikke for å være betongkonstruksjon i dette tilfellet Knut Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det sto en artikkel i Lyd & Bilde, tror jeg, om en type som bodde i blokk. Han hadde en tung granitt blokk og et lag spesiell hard isolasjon (mener jeg det var) under subwooferen. Den dempet vibrasjonene ned mot gulvet så mye at naboene ikke ble forstyrret i det hele tatt av det. Kanskje det hadde vært en ide? Det funker bra det. Man tar en passe tung steinhelle ogett stykk sitte\liggeunderlag som er stort nok til å dekke hele steinhella. Liggeunderlaget på gulvet, så steinhella, så sub'en(med spikes selvfølgelig). Det fjerner ikke all lyd, men gjør at mye vibrasjonene i gulv og vegger blir borte. Og det er ofte de som høres best hos naboene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå