Gå til innhold

Voltinnstillinger i bios, Asus K8N-e deluxe

Heimen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt kort (og i min manual) står det at det er på Advanced->Jumperfree Configuration->CPU voltage

Grunnen til at jeg sa at les manualen er at det står i min. Hvis det ikke står i din har vi tydeligvis forskjellig versjon. Kanskje det kommer fram med en BIOS-oppdatering?

Endret av wim
Lenke til kommentar

Det stemmer at menyene skal mangle når det står på auto. Når jeg endrer til manual kan jeg bare endre CPU FSb frekvensen.

Jeg har nok ikke forklart problemet tydelig nok ser jeg nå.

De menyene jeg mangler er Multiplieren, CPU volt og FID/VID change.

De mangler rett og slett. Er det noen måte å få de tilbake på?

Lenke til kommentar
When I went to the Jumperfree configuration screen to overclock the cpu, I was disappointed to see no settings for vcore and HTT link. Then after a little hunting in the bios. I made an exciting discovery. For some reason Asus makes you enable cool and quiet in the cpu config screen in order to see the vcore and htt link adjustments in the jumperfree config.

Evt. bare oppdater bios, noe som egentlig burde vært første steg uansett problem omtrent.

Lenke til kommentar

Se side 80 i manualen. (vet at du har lest den, men kanskje det finnes forskjellige utgaver)

(andre deltakere i denne tråden er også hjertelig invitert til å sjekke manualen.)

Gå til avsnitt for "JumperFree Configuration".

Sett "AI Overclock Tuner" til "Manual".

Såvidt jeg har forstått skal du da få tilgang til FID/VID - som du setter til "Manual". Da skal du få tilgang til multiplier og CPU spenning.

Stemmer det?

Endret av guge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...