Gå til innhold

Endelig, nå er tiden kommet :-)!

Anbefalte innlegg

Hei!

I morgen får jeg PC'n min :grin:!

Men er det noe jeg bør være obs på eller passe på? Jeg skal sette på en "kraftig" modda TaiSol CGK760 med en 80x80mm Papst 32db 69cm/3 luftflyt, Artic Silver 3 og XP Shim. Dette skal være på en AMD XP 1800+ ASUS A7V333. Noen som har noen tips til hva som er smart å gjøre når jeg bygger? Hadde vært koz om den hadde fungeret ved første oppstart...

Alle svar mottas med stor Glede :smile:

Oppsett:

Chieftech BigTowah SølvBlå

ASUS GF4Ti4600

AMD XP 1800+ (skal oc til 2000+/2100+++)

ASUS A7V-333

Original 256MB DDR PC-2700

80GB WD 7200rpm

ASUS 32x/12x/40x CD-Brenner

Samsung 16x/48x DVD

Diskettstasjon :?:

Hansol 920P

og alt det andre de fleste har..

Mvh.

Simen Bakke

Prosjekt: Modde TaiSol CGK760 Ribbe -> 80mm vifte ***woah***

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-22 00:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinene mine har ALLTID startet på første forsøk. :wink:

Men pass på kjøler, shim riktig plassert og alt annet du kan tenke deg. Sjekke gjerne over etter at du har puttet i alt for å være sikker på at ting sitter ordentlig.

Kos deg med den nye maskina di.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 00:07, DeejPhant skrev:

Det er fysisk mulig å sette cpuen feil vei, skjevt og opp-ned...

så kom ikke her!

Det er mye som er fysisk mulig men ned i socketten så går den bare en vei, så lenge du ikke har klippet av noen pinner.

Lenke til kommentar

Hehe det blir bra vettu.. Jeg gleder meg ass.. Gikk trosalt 16054,- av konfpenga til det så, skal også kjøpe meg sykkel, digg kontorstol ( http://www.ikea.no/product_presentation/sh...=3470,3469,2171 ) og mye penger går til andre ting oxo.. Men noe jeg bør være spessielt obs på? Noe ledning stæsj? Plassere LED ledningene riktig? Jumpere på HK? Eller.. Svar mere folkenz :smile:

Blir også godt å få bytta ut den sure IBM'n min som jeg har hatt i 4 år! P2 400Mhz, 64MB(256MB), ATi 4MB(Voodoo212MB-3DFX, GF2MX400PCI32MB) 17" og masse piss :sad:

Mvh.

Simen Bakke

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-22 00:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 00:14, hasuwest skrev:

skal også kjøpe meg sykkel, digg kontorstol (
) og mye penger går til andre ting oxo..

Mvh.

Simen Bakke

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-22 00:17 ]</font>

drit digg stol,anbefales

Lenke til kommentar

Monter kjøler (kjølefinne) og RAM før du monterer kortet i kabinettet, Chieftec mangler "kortskuff" og "maxi toweret" har mindre plass over hovedkortet enn "Midien". Er vel oftest? når en prøver å montere kjøler på en "trang plass" (der en mangler oversikt) at en "knekker" prosessoren (AMD). Shimsen skal hjelpe mot dette, men uansett mer oversiktlig å ta jobben med prosessor og kjøler med kortet på ei (avis) (antistatisk matte etter "boka") på bordet før det blir "omgitt" av kabinettet..

Lenke til kommentar

Oki.. Det skal jeg gjøre, men hva er best mot statisk elektrisitet (antistatisk) tre bord, voks duk, avis? Eller hva?

Hehe Stolen ser bra ut den ja, har bare en sur snurre dritt stol hjemme.. Så det blir godt å bytte den ut med den stolen der.. Flere kommentarer da folkenz!

Lenke til kommentar

viktig!! dersom den 80x80 vifta di skal kobles direkte til strømforsyningen og ikke via hovedkortet vil maskinen kanskje ikke starte, det gjorde ikke mitt asus kt133A kort, den har en sensor som forhindrer maskinen i å starte dersom det ikke er noen vifte koblet til cpu-fan kontakta på hovedkortet, så vær obs, mulig at dette kan stilles inn i bios hos deg. Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 08:44, heraldo skrev:

viktig!! dersom den 80x80 vifta di skal kobles direkte til strømforsyningen og ikke via hovedkortet vil maskinen kanskje ikke starte, det gjorde ikke mitt asus kt133A kort, den har en sensor som forhindrer maskinen i å starte dersom det ikke er noen vifte koblet til cpu-fan kontakta på hovedkortet, så vær obs, mulig at dette kan stilles inn i bios hos deg. Lykke til :smile:

Oki, kjekt å lære, men jeg har kjøpt 3 konverterere fra 1 til 2 plasser på hver vifte kontakt på HK så jeg setter alle viftene mine på HK :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 08:47, hasuwest skrev:

Oki, kjekt å lære, men jeg har kjøpt 3 konverterere fra 1 til 2 plasser på hver vifte kontakt på HK så jeg setter alle viftene mine på HK :wink:

hm... berre pass på å ikkje svi HK-et då!! Kobler du for mange vifter på "HK-vifte-kontaktane" er det fare for at du vil trekka for mykje straum utav "HK-vifte-kontaktane".. Då får du 1 stk. svidd HK.. (kanskje)

Mitt gamle Abit KT7-RAID (R.I.P. :cry:) kunne levere 1A ut av kvar "HK-vifte-kontakt" (4 stk.)

dvs. eg kunne koble på 1. stk. 12W vifte på kvar viftekontakt (evt. 2*6W)

På mitt nye Asus P4S533 ( :grin:) kan eg koble til vifter på max.. (hugsar ikkje i farten, men det var ein god del W mindre enn på det gamle HK-et mitt)

Mitt råd: Ikkje splitt "HK-vifte-kontaktane", og ikkje sett på ei 120mm Delta vifte :wink: (Om viftene dine ikkje trekker meir enn nokre få Amper kvar så går det nok heilt greitt å splitte dei..)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare jeg skulle si meg enig med siste ærede taler. Jeg har hatt denne stolen i litt over ett år nå, absolutt konge!

peace

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup.

[ Denne Melding var redigert av: applet på 2002-05-22 12:23 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal stikke innom IKEA å sjekke om de har stolen denne uken, ellers bestiller jeg den..

Men jeg får et ASUS A7V-333 HK, trur du dette vil fungere med flere splittere til å ta strøm ut ifra? En kammerat av meg har gjort det samme, og det funker helt smooth, samma HK men bare kraftigere vifter.. Noen som har noe godt på hjerte? FÅ det ut her da vel :wink:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...