audhage Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei Noen som har lyst til å sette opp et forslag til en "kald" (at den utvikler lite varme) jobb maskin? Kriteriene er: ca 2,8-3,0GHz CPU og 1024mb RAM (2x512 Dual DDR). Kabinett og skjerm har jeg. Takker for alle forslag! Mvh Audun Hagen PS: Prisen burde ligge på rundt 8-10000kr (uten kabinett og skjerm). Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det bør vel være et godt kabinett, det er noe av det viktigste for å få en kjølig PC. Ellers bør du få med deg at med et såpass heftig system vil temperaturen gå ut over støyen (så mange og så sterke vifter som mulig). Bør være verdt å ta med en del kjøleribber. Sorry at jeg ikke kan komme med noen andre forslag en de generelle jeg har gitt Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Maskinen utvikler like mye varme uansett hvor mye kjøling du har... Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Om du ønsker at systemet skal være stille, kraftig og kjølig, er min annbefaling en AMD 64 med støtte for Cool'n Quiet. Dette fordi da vil CPU klokken reguleres ned når man ikke trenger full kraft (dvs. når man surfer, etc.). Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Takker EDIT: Vil det gå med en AMD Athlon 64 3000+ og en Zalman kjøling? Endret 26. oktober 2004 av audhage Lenke til kommentar
apwr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Takker EDIT: Vil det gå med en AMD Athlon 64 3000+ og en Zalman kjøling? Jepp, det går! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Takker og bukker. Forumet er virkelig et GENIALT sted Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Takker og bukker. Forumet er virkelig et GENIALT sted Mvh Audun Hagen Eh, som gspr sier, det hjelper ikke å investere i vannkjøling for at pc-en skal utvikle mindre varme. Det eneste som er forskjellen da er hvor effektivt varmen transporteres vekk fra cpu. Så skal du ha lav varmeutvikling fra prosessoren så er det kun typen prosessor som teller. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Takker og bukker. Forumet er virkelig et GENIALT sted Mvh Audun Hagen Eh, som gspr sier, det hjelper ikke å investere i vannkjøling for at pc-en skal utvikle mindre varme. Det eneste som er forskjellen da er hvor effektivt varmen transporteres vekk fra cpu. Så skal du ha lav varmeutvikling fra prosessoren så er det kun typen prosessor som teller. Skjønte det. Men det jeg mente var om Zalmans vannkjølingssystem holdt for den prosessoren (og ikke gikk for vam da den er vifteløs). Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Om du ønsker at systemet skal være stille, kraftig og kjølig, er min annbefaling en AMD 64 med støtte for Cool'n Quiet. Dette fordi da vil CPU klokken reguleres ned når man ikke trenger full kraft (dvs. når man surfer, etc.). men så snart den CPU'en begynner å jobbe klokkes den opp til "3200" og den starter å utvilke varme... Noen som vet når "cool'n quit" tingen aktiveres? Så snart et program bruker mer enn 50 % av CPU'en eller noe? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Maskinen utvikler like mye varme uansett hvor mye kjøling du har... *pirke, pirke* Ville egentlig tro Cool'n'Quiet ble aktivisert når prossessoren gikk på lav hastighet jeg, men jeg har ikke studert det... Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 cool 'n quiet senker klokkefrekvensen til det halve. Dette halverer også varmeutviklingen. Dessuten reduseres spenningen (jeg vet ikke hvor mye) og det reduserer varmeutviklingen ytligere. Dette skjer når prosessoren er "idle" eller bare er så vidt ibruk. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Surfing på f.eks. Dagbladet.no, gir det "høy" eller "lav"? Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ville gådd for vannkjølinga. Endret 28. oktober 2004 av jrppp Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 huske at du må aktivere cool-n quiet i bios. Abit hovekortet s754 har i tilegg vifte styring så den senker viftehastigheten hvis du vil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå