B4stian Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei. En jeg kjenner skal kjøpe seg en bærbar pc og har sett litt på denne: Tekniske spesifikasjoner: Centrino 1.5 GHz 512 mb ram 60 gb hd Wlan (støtter b og g) 15" tft-skjerm med 1024*768 i oppløsning + alt det vanlige.. Han fikk en pris på 11.990 kr for den, men jeg fant raskt den samme pcen til kun 10.216 kr. hos Mamoz.no Men de får den ikke inn før i desember, har sett noen andre steder, men ikke med hell. Vet dere om et bedre tilbud på den pcen et annet sted den er inne? Han er jo såklart helt åpen for en annen pc, men den skal ikke bygges! Kom gjerne med forslag. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 en ny opplysning.. hvis han benytter seg av lefdal's prisgaranti på 150%, hva vil pcen komme på da når den koster 11999 hos lefdal og 10200 kr. hos mamoz?? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Differansen er på 1799... garantien hos lefdal vil da gi deg et fratrekk på (1799*1.5) 2698.5 11999-2698.5=9300.5kr.... Du sparer derfor hele 900kr enn om du skulle ventet og ha hadlet hos mamoz... ta med deg utskrift fra mamoz, g kjøp pcen hos lefdal =) Endret 26. oktober 2004 av sesteen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Takk. Nå tror jeg jeg har lært meg hvordan man regner det ut.. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Uff Uff.. xga Hadde holdt meg unna den saken! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 For noen så er XGA akkurat perfekt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 For noen så er XGA akkurat perfekt. Ja, nettopp. Han som skal ha den krever ikke stort av den, eneste er at han kan ta den med seg og at den holder noen år, og såklart jobber ganske kjapt. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Lefdals pris garanti gjelder ikkje ovenfor nettbutikker Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 les DENNA. Så får du noen bra tips. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt! Les hva han skrev da. Han krever ikke mye. Og hva om oppløsningen på skjermen hans allerede er satt til den oppløsninga? Jeg har brukt 1024x768 i flere år på min gamle IBM bærbare. Det plager meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt! Les hva han skrev da. Han krever ikke mye. Og hva om oppløsningen på skjermen hans allerede er satt til den oppløsninga? Jeg har brukt 1024x768 i flere år på min gamle IBM bærbare. Det plager meg ikke i det hele tatt. Joda, har man ikke annet tilgjengelig (XGA) så blir man sikkert fort vant til dette.. Men, spørs om det er like ok etterhvert som behovene dine øker, tør ikke tenke tanken på å sitte å multitaske på den oppløsninga DU sitter med en gammel bærbar, ok! Men her snakker vi om å kjøpe nytt utstyr til flere tusen kroner, og hvorfor i alle dager sitte med en så dårlig skjerm?! Kunne godt tenkt meg et svar på dette (da med en god begrunnelse) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Lefdals pris garanti gjelder ikkje ovenfor nettbutikker ikke?? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Lefdals pris garanti gjelder ikkje ovenfor nettbutikker ikke?? Tror nok det stemmer det ja Hverken hos elkjøp eller lefdal (som er samme sjappa) Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt! Les hva han skrev da. Han krever ikke mye. Og hva om oppløsningen på skjermen hans allerede er satt til den oppløsninga? Jeg har brukt 1024x768 i flere år på min gamle IBM bærbare. Det plager meg ikke i det hele tatt. Joda, har man ikke annet tilgjengelig (XGA) så blir man sikkert fort vant til dette.. Men, spørs om det er like ok etterhvert som behovene dine øker, tør ikke tenke tanken på å sitte å multitaske på den oppløsninga DU sitter med en gammel bærbar, ok! Men her snakker vi om å kjøpe nytt utstyr til flere tusen kroner, og hvorfor i alle dager sitte med en så dårlig skjerm?! Kunne godt tenkt meg et svar på dette (da med en god begrunnelse) Jeg skrev at jeg HAR brukt. Ikke at jeg bruker en nå. Sjekk signaturen min så ser du hva jeg bruker akkurat nå. Jeg har forresten ikke noe problemer med å dra fram min gamle IBM og med XGA skjerm. Vi vet dessuten heller ikke om han har prøvd en skjerm med bedre oppløsning. Alt jeg vet er at han ikke krever stort, og det har kameraten hans sagt, og at XGA er mer enn godt nok. Derfor kan det være lurt å ta det derfra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 XGA er ganske skuff ja. ArticOC hadde forresten et godt tips en en annen tråd her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=317307 Du får veie det opp mot den til 9300 hos lefdal. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Lefdals pris garanti gjelder ikkje ovenfor nettbutikker ikke?? Lefdal har prigaranti mot ALLE butikker i NORGE, inkl. nett butikker. Det har IKKE Elkjøp. De har kun mot butikker og kun 100%. Men jeg mener du må kunne bevise at de kan skaffe varen og legge på frakt i prisen. Så når butikken ikke har den på nett, kan du ikke kreve varen til dems pris. Men husk at 150% gjelder etter kjøp Utdrag fra Lefdal.com: " Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris. Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen. Prisgarantien gjelder kun for produkter som føres av våre konkurrenter. For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid. Prisgarantien gjelder i hele Norge. Prisgarantien gjelder også dersom vi setter ned prisen på den varen du har handlet hos oss innen 30 dager. Prisgarantien gjelder ikke B-varer." Edit: Men det var da stusselig med 1024 oppløsning da. Ikke nok på en bærbar det altså. Endret 27. oktober 2004 av Sprayer Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg skrev at jeg HAR brukt. Ikke at jeg bruker en nå. Sjekk signaturen min så ser du hva jeg bruker akkurat nå. Jeg har forresten ikke noe problemer med å dra fram min gamle IBM og med XGA skjerm. Vi vet dessuten heller ikke om han har prøvd en skjerm med bedre oppløsning. Alt jeg vet er at han ikke krever stort, og det har kameraten hans sagt, og at XGA er mer enn godt nok. Derfor kan det være lurt å ta det derfra. Venner lar ikke venner kjøpe bærbare med XGA! Uansett, hva han fyren som skal ha utstyret har behov for, så regner jeg med at han kanskje bryr seg litt om hva annenhåndsverdien på PC`en skal være? og etter trådstarters beskrivelse virker det som fyren som skal ha maskinen er på budsjett og ikke har en mill på konto.. Man kan godt argumentere at vedkommende ikke ville bruke så mye mer enn 10000kr på greiene heller, men man kan faktisk få i både pose å sekk! Regner med at du allerede har sett mitt innlegg som omhandler 1557ALS? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 har nettopp bestilt en selv med det nøyaktige samme budsjettet. gikk for multinote cl56E fra multicom til 11995,- frakt kommer attåt. Bare synd den ikke er til meg vurderte å skru sammen en selv, men nei, nå slipper jeg skylden hvis noe skulle ryke Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Man kan godt argumentere at vedkommende ikke ville bruke så mye mer enn 10000kr på greiene heller, men man kan faktisk få i både pose å sekk! Regner med at du allerede har sett mitt innlegg som omhandler 1557ALS? Jepp det har jeg. Men i innlegget til trådstarter så står det at den ikke skal bygges. Og da er vi der vi startet igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå