Gå til innhold

Råd ang. bærbar til max 12000 kr.

B4stian

Anbefalte innlegg

Hei.

En jeg kjenner skal kjøpe seg en bærbar pc og har sett litt på denne:

SatA50_ME.jpg

Tekniske spesifikasjoner:

Centrino 1.5 GHz

512 mb ram

60 gb hd

Wlan (støtter b og g)

15" tft-skjerm med 1024*768 i oppløsning

+ alt det vanlige..

Han fikk en pris på 11.990 kr for den, men jeg fant raskt den samme pcen til kun 10.216 kr. hos Mamoz.no Men de får den ikke inn før i desember, har sett noen andre steder, men ikke med hell. Vet dere om et bedre tilbud på den pcen et annet sted den er inne?

Han er jo såklart helt åpen for en annen pc, men den skal ikke bygges! Kom gjerne med forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt!

Les hva han skrev da. Han krever ikke mye. Og hva om oppløsningen på skjermen hans allerede er satt til den oppløsninga?

Jeg har brukt 1024x768 i flere år på min gamle IBM bærbare. Det plager meg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Prøv å sett ned oppløsningen på den stasjonære PC`en din til 1024x768 og du skjønner for at det blir ganske trangt på skrivebordet ditt!

Les hva han skrev da. Han krever ikke mye. Og hva om oppløsningen på skjermen hans allerede er satt til den oppløsninga?

Jeg har brukt 1024x768 i flere år på min gamle IBM bærbare. Det plager meg ikke i det hele tatt.

Joda, har man ikke annet tilgjengelig (XGA) så blir man sikkert fort vant til dette..

Men, spørs om det er like ok etterhvert som behovene dine øker, tør ikke tenke tanken på å sitte å multitaske på den oppløsninga :(

DU sitter med en gammel bærbar, ok! Men her snakker vi om å kjøpe nytt utstyr til flere tusen kroner, og hvorfor i alle dager sitte med en så dårlig skjerm?!

Kunne godt tenkt meg et svar på dette (da med en god begrunnelse)

Lenke til kommentar

Joda, har man ikke annet tilgjengelig (XGA) så blir man sikkert fort vant til dette..

Men, spørs om det er like ok etterhvert som behovene dine øker, tør ikke tenke tanken på å sitte å multitaske på den oppløsninga :(

DU sitter med en gammel bærbar, ok! Men her snakker vi om å kjøpe nytt utstyr til flere tusen kroner, og hvorfor i alle dager sitte med en så dårlig skjerm?!

Kunne godt tenkt meg et svar på dette (da med en god begrunnelse)

Jeg skrev at jeg HAR brukt. Ikke at jeg bruker en nå. Sjekk signaturen min så ser du hva jeg bruker akkurat nå. ;)

Jeg har forresten ikke noe problemer med å dra fram min gamle IBM og med XGA skjerm.

Vi vet dessuten heller ikke om han har prøvd en skjerm med bedre oppløsning. Alt jeg vet er at han ikke krever stort, og det har kameraten hans sagt, og at XGA er mer enn godt nok. Derfor kan det være lurt å ta det derfra.

Lenke til kommentar
Lefdals pris garanti gjelder ikkje ovenfor nettbutikker

ikke?? :dontgetit:

Lefdal har prigaranti mot ALLE butikker i NORGE, inkl. nett butikker. Det har IKKE Elkjøp. De har kun mot butikker og kun 100%. Men jeg mener du må kunne bevise at de kan skaffe varen og legge på frakt i prisen. Så når butikken ikke har den på nett, kan du ikke kreve varen til dems pris.

Men husk at 150% gjelder etter kjøp

Utdrag fra Lefdal.com:

" Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen. Prisgarantien gjelder kun for produkter som føres av våre konkurrenter.

For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid.

Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Prisgarantien gjelder også dersom vi setter ned prisen på den varen du har handlet hos oss innen 30 dager.

Prisgarantien gjelder ikke

B-varer."

Edit: Men det var da stusselig med 1024 oppløsning da. Ikke nok på en bærbar det altså.

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar
Jeg skrev at jeg HAR brukt. Ikke at jeg bruker en nå. Sjekk signaturen min så ser du hva jeg bruker akkurat nå. ;)

Jeg har forresten ikke noe problemer med å dra fram min gamle IBM og med XGA skjerm.

Vi vet dessuten heller ikke om han har prøvd en skjerm med bedre oppløsning. Alt jeg vet er at han ikke krever stort, og det har kameraten hans sagt, og at XGA er mer enn godt nok. Derfor kan det være lurt å ta det derfra.

Venner lar ikke venner kjøpe bærbare med XGA! ;)

Uansett, hva han fyren som skal ha utstyret har behov for, så regner jeg med at han kanskje bryr seg litt om hva annenhåndsverdien på PC`en skal være? og etter trådstarters beskrivelse virker det som fyren som skal ha maskinen er på budsjett og ikke har en mill på konto..

Man kan godt argumentere at vedkommende ikke ville bruke så mye mer enn 10000kr på greiene heller, men man kan faktisk få i både pose å sekk! Regner med at du allerede har sett mitt innlegg som omhandler 1557ALS?

Lenke til kommentar

har nettopp bestilt en selv med det nøyaktige samme budsjettet. gikk for multinote cl56E fra multicom til 11995,- frakt kommer attåt. Bare synd den ikke er til meg :(

vurderte å skru sammen en selv, men nei, nå slipper jeg skylden hvis noe skulle ryke :p

Lenke til kommentar
Man kan godt argumentere at vedkommende ikke ville bruke så mye mer enn 10000kr på greiene heller, men man kan faktisk få i både pose å sekk! Regner med at du allerede har sett mitt innlegg som omhandler 1557ALS?

Jepp det har jeg. Men i innlegget til trådstarter så står det at den ikke skal bygges. Og da er vi der vi startet igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...