bjovas Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Selv har jeg inntil nå brukt Dreamweaver MX + FoxServ (Apache m/PHP, Mysql, Windowspakke) når jeg har programmert i php. Nå har jeg endelig fått jobb som programmerer, og det blir jo da snakk om å skaffe seg legal programvare, så da lurer jeg på: Hva er det folk her på bruket liker? Linker til en del ting: http://www.php-editors.com/review/ Jeg har lastet ned Nusphere PhpEd (Dyr), og php designer 2005 (Freeware), skal komme tilbake med hva jeg synes. Men hva liker jeg med dreamweaver? Veldig bra syntaksfarger, avslutting av kode, deilig opplegg for å redigere html. Savner veldig: Debugger. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 i windows; crimson editor. i linux; vim. debugging i linux: php -l fil.php :-) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Til PHP synes jeg Zend Studio er overlegen, den har alt du måtte ønske av funksjoner + litt til Endret 26. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Bruker weaverslave, den har alt jeg trenger og veldig mye annet. Ikke minst så er den gratis Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Win: Editplus2. Har ikke funnet noen andre editorer som er like god som denne, men så er det vel en vanesak også. Linux: forløpig testet lite, men kate er greit. Har ikke prøvd så mange forskjellige i linux, enda. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Alle har ulike preferanser når det kommer til editorer osv. Du må nesten bare teste ut ulike og finne ut hvilken du liker best. Jeg bruker iallefall nuSphere phpED. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 jeg bruker emacs. fordelene er mange: *) det er gratis *) det er gpl lisensiert *) det finnes for alle platformer *) det lar deg enkelt jobbe over remote terminaler *) det har spesialtilpasninger for mange områder, ikke bare php, men også sql, perl, c++, java, octave/matlab, ... *) det finnes en stor brukerskare og mange utviklere *) lett å få svar på spørsmål Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bruker faktisk UltraEdit. Frontpage for grafikk. Ikke akkurat flink da men! Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 jeg bruker php coder =) Lenke til kommentar
Stream Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg bruker stort sett UltraEdit. Har brukt det i mange år nå. I det senere har jeg også benyttet Zend Studio en del. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Jeg bruker DreamWeaver, mest på grunn av det gode UIet og den gode syntax hl - motoren den bruker. I tillegg har den det meste annet konkurrentene har, inkludert forhåndsvisning av HTML uten å starte opp en browser. Zend Studio prøvde jeg litt, men gikk bort fra det pga. manglende konfigurasjonsmuligheter og rotete oppsett. Skal prøve phpED og php designer nå. EDIT: Hohoho! PHP Designer var jo bra, jo! Endret 27. oktober 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg bruker Crimson i Windows og Bluefish i Linux... To geniale editorer Lenke til kommentar
Stream Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Zend Studio prøvde jeg litt, men gikk bort fra det pga. manglende konfigurasjonsmuligheter og rotete oppsett. Har du prøvd v3.5? Den er langt mere konfigurerbar (og stabil) enn tidligere versjoner. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bruker weaverslave, den har alt jeg trenger og veldig mye annet. Ikke minst så er den gratis Ja, weaverslave er genial! Syns den er best til php, med den sthl'en Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er meget fornøyd med Quanta Plus. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Til egen testing og startside+lagring av linker så har jeg apache 1.3 + php5, samt mysql. Bruker Ultraedit til alt: php, html, css, python mm. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Bruker Xcode til Mac OS X. MVH Audun Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) "PHP Designer" var overraskende bra, tester det nå og er meget fornøyd med hva jeg ser. Forresten, last ned PHP Designer 2005 gratis her. Endret 3. november 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Prøvde meg på PHP Designer 2005 nå, og er ærlig talt ikke imponert. Syntax-highlightingen var lite omfattende (f.eks highlighter den <?php som en vanlig html-tag) og jeg fikk ikke auto complete/proposal til å funke.. Holder meg til Zend Studio inntil videre... Endret 3. november 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Zend Studio koster ikke mindre enn 249$, Loomy. Det er ikke en pris jeg har lyst eller råd til å betale for et php (html, css, sql etc.) editeringsprogram. Jeg er veldig postitivt overrasket over PHP Designer, fordi jeg frem til nå ikke greid å finne et gratis program som jeg er fornøyd med og som har det jeg trenger; FTP støtte, Syntaks fargelegging, kode galleri, enkel tilgang til filer og debugging. Hvis Zend Studio en gang greier å matche den prisen, eller jeg blir rik så kan det hende jeg bytter, men inntil videre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå