Gå til innhold

Program som tester CPU

tma001

Anbefalte innlegg

Heisann, er det noen som vet om program som kan teste om CPU'en er iorden? Har problem med at pcen henger/fryser når jeg spiller. Testet Need For Speed Hot Persuit 2 og spillet brukte hele CPUen min, krever det spillet så mye? Btw, har: CPU: Duron 1300

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

Ram: 512 + 256 sdr ram

Skjermkortet er helt nytt, hadde problem før jeg skiftet det. Har testet med bare 512 brikker, men hjalp ikke :no:

tma001

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, er det noen som vet om program som kan teste om CPU'en er iorden? Har problem med at pcen henger/fryser når jeg spiller. Testet Need For Speed Hot Persuit 2 og spillet brukte hele CPUen min, krever det spillet så mye? Btw, har: CPU: Duron 1300

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

Skjermkortet er helt nytt, hadde problem før jeg skiftet det. Har testet med bare 512 brikker, men hjalp ikke :no:

tma001

Prime95 , HER

Lenke til kommentar

Skjermkortet er helt nytt, hadde problem før jeg skiftet det. Har testet med bare 512 brikker, men hjalp ikke  :no:

tma001

Prime95 , HER

Husk at den skal kjøre ganske lenge!

ca. 24 timer. (prime95)

Lenke til kommentar
Takker, skal det kjøre 24 timer? Kan man kjøre andre programmer imens, som dc++, words, webleser etc?

ja, skal nå gå bra det...

Går ihvertfall, og poenget er "mest mulig belasting"...

Så, tror det bare er å kjøre i vei med andre programmer samtidig. Det gjorde ihvertfall jeg da jeg tok prime95 .... :love:

Lenke til kommentar

Har testet å legge inn XP på 2 forskjellige hdd'er, ingen forskjell. HAr nettopp kjøpt nytt skjermkort, så det er ikke det (hadde problem før jeg skiftet skjermkortet). Har ikke overklokket noe. Hovedkortet er rimelig nytt... Har testet å ta ut den ene ram-brikka så tror ikke det er det..

Lenke til kommentar

hehe jo, men det er bare det at den funket utmerket til det spillet før, ergo, jeg tror det må være noe galt med den eller rammen, litt usikker. Men om det hadde vært rammen så hadde det muligens ikke vist 768 mb. Om rammen ryker så detter det vel ut?

Men blir nok til at jeg kjøper ny CPU, men kjedelig om det viser seg å være noe annet som er galt =/ Brukte nettopp 1500 på nytt skjemkort..

Lenke til kommentar

Noen god grunn til at cpuen låser seg når den når 60 grader?

Ser ikke ut som den tåler full kjør i mer en noen minutter, når jeg spiller går den på 100% og når jeg kjørte prime 95 gikk den på 100%. Det gikk ikke mange minutt før den låste seg.. =/

Lenke til kommentar

Går den aldri over 60 grader? ikke usannsynlig at pcen auto slår seg av når cpuen blir for varm... skjedde det samma hos meg.. på en 2800+!

Kjøpte en Volcano 12 Extreme og en AS5!

Fiksa problemet her! Kanskje prøve det istedenfor å kjøpe ny cpu?

Lenke til kommentar

var inne i biosen å sjekka. Alt er disable der, den skal ikke slå seg av når den når 60 grader. Pluss, den slår seg ikke av, den låser seg, må trykke reboot på kabinettet for å starte den om.

Volcano 12 Extreme og en AS5! <<----- Det er?

Har duron 1300 btw :/

Endret av tma001
Lenke til kommentar

hmm da er nok hovedkortet ødelagt :p

Min gamle 1 ghz duron pc ble hovedkortet ødelagt og det ble svart skjerm og pcen slo seg ikke av.. trodde lenge selv at det var skjermkort eller varm cpu :( En venn så på den og fant ut at hovedkortet var ødelagt :p (han er proff)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...