HarryKlein Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har kjøpt to SATA disker, men de dukker ikke opp under "My Computer". Jeg har innstallert drivere fra Asus CD'en og det er ikke noen spørsmålstegn under "device manager". Hvorfor kan jeg ikke se diskene mine Lenke til kommentar
Akise Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Se i manualen og skjekk hvor SATA jumperen er, så skjekk om den står enable. Har hatt samme HK selv med SATA, ingen problemer. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, har gjort det , den står i enable. Diskene kommer også opp i når jeg booter. Da står navnene til begge diskene med hvit skrift. så står det i tillegg at en kan trykke <ctr. + S> for å komme inn til RAID. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 De jumperne bak på SATA diskene , skal jeg gjøre noe med dem ?? Lenke til kommentar
Akise Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 De jumperne bak på SATA diskene , skal jeg gjøre noe med dem ?? Nei, det trenger du ikke. Sata diskene skulle ha virket sånn uten videre trodde jeg. Hvilket OS har du? Se om du finner dem i disk management. My Computer -> Høyreklikk -> Manage -> Disk management Dersom de er der må du opprette partisjoner. Regner med du har prøvd dette, men kommer ikke på mer. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er det seagate disker ? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tipper alt fungerer hvis du går inn på Control Panel ----> Administrative Verktøy ---> Computer Management -----> Disk behandling. Der dukker nok diskene opp, så er det bare å formatere de Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er jo akkuratt det de ikke gjorde, og som et par poster over står det samma som du skrev hær Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Må man ikke installere Silicon Image Serial ATA driver. ligger på asus sine sider og på cd. Starte opp med XP install cd. velge F6 under oppstart. legge inn driver og avslutte med F3 Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Må man ikke installere Silicon Image Serial ATA driver. ligger på asus sine sider og på cd.Starte opp med XP install cd. velge F6 under oppstart. legge inn driver og avslutte med F3 Dette trenger du kun å gjøre dersom du skal bruke en av de som system disk (dvs boote fra den). Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Takk for svar, tror det med disk managment var tingen. Driver å formaterer nå, de var satt til unallocated. Dette tar litt tid, men håper det funker etterpå. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hei ! Ser ut til at du får det til ?. Jeg fant forresten denne på side 7 i SATA guiden. Det er ikke helt det samme hovedkortet, men lurte på om problemstillingen rundt det med SATA-1 og IDE-1 kunne være aktuelt på ditt kort også. Koker altså ned til å flytte IDE disken til den andre kontakten. Du kan jo ha dette i bakhånd dersom du fortsatt ikke får det til Jeg kjører en AMD 3200+ på ASUS K8V SE De Luxe. Min problemstilling var å kjøre 2x36GB Raptor i RAID 1 (speil) sammen med en 160 GB IDE disk. Håndboken sier at IDE-disken ikke skal monteres som Master men jeg klarte likevel ikke å få PC'en til å finne IDE-disken. Etter mye testing og leting på nettet kunne en vennlig datatekniker på Norek fortelle følgende: Når du bruker SATA-1 så bruker du også IDE-1 Master. Når du bruker SATA-1 og SATA-2 så bruker du IDE-1 Master og Slave. Tilleggs IDE-disker (samt CD-brenner m.v.) må derfor monteres på IDE-2 som master og slave. Edit: quoting Endret 26. oktober 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Plast Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg kjører en AMD 3200+ på ASUS K8V SE De Luxe. Min problemstilling var å kjøre 2x36GB Raptor i RAID 1 (speil) sammen med en 160 GB IDE disk. Håndboken sier at IDE-disken ikke skal monteres som Master men jeg klarte likevel ikke å få PC'en til å finne IDE-disken. Etter mye testing og leting på nettet kunne en vennlig datatekniker på Norek fortelle følgende: Når du bruker SATA-1 så bruker du også IDE-1 Master. Når du bruker SATA-1 og SATA-2 så bruker du IDE-1 Master og Slave. Tilleggs IDE-disker (samt CD-brenner m.v.) må derfor monteres på IDE-2 som master og slave. Hvorfor er det ingen som har sagt dette til meg før! ANGST! Da jeg har brukt opp alle IDE plassene på HK'et mitt bestemte jeg meg for å bruke SATA kontrolleren MEN har aldrig klart å finne den disken som er tilkoblet SATA kontrolleren. Dette forklarer jo enklet hvorfor det ikke funka! Takk for klokskapen Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Tror ikke det. Har samme hovedkort (Asus A7N8X). Har alle Ide plasser og SATA plasser aktivert (4HHD + 2 DVD) Ikke noe problem. Kommer opp i Datamaskinbehandling som Disk0, Disk1, Disk2, Disk3. Hdène er på Ide 1. Arne M Endret 26. oktober 2004 av Arne M Lenke til kommentar
Plast Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tror ikke det. Har samme hovedkort (Asus A7N8X). Har alle Ide plasser og SATA plasser aktivert (4HHD + 2 DVD) Ikke noe problem.Kommer opp i Datamaskinbehandling som Disk0, Disk1, Disk2, Disk3. Hdène er på Ide 1. Arne M Hmmmmmmm....... Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Oki, nå funker diskene. MEN jeg vil jo gjerne kvitte meg med IDE disken som jeg har systemet på, mangler desverre den floppyen som har SATA driverne, XP spør etter den når jeg skal installere. Må saumfare nettet litt nå Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Se her http://www.asus.com.tw/support/download/it...uxe&Type=Latest Lurt å montere fra IDE disk når du installere windows på SATA disk Arne M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå