Gå til innhold

Problem med CPU på Presario R3000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg nettop en Compaq Presario R3000 bærbar maskin og er veldig veldig fornøyd med denne da den funker flott til min bruk.

Men den har et problem som irriterer meg grønn til tider :thumbdown:

Den har en CPU typ AMD64 3200+ på 2GHz, men av en eller annen grunn skrur den hastigheten ned til mellom 300MHz og 800MHz. (Avhengig av hva jeg gjør)

Er det noen måte jeg kan skru av den funksjonen? Slik at den kjører full guffe hele tiden?

Jeg tar egenskaper på "Min Datamaskin", og det er der jeg får opplyst hastigheten i MHz. Og det står alltid mellom 300 og 800Mhz.. :no:

Noen som vet hvordan jeg får skrudd den opp på bånn gass? evt et program jeg kan overvåke litt mer spesifikt hvor kjapt den kjører?

På forhånd takk,

Hilsen bekymret eier av Presario R3000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk ikke det ville vært til noen særlig nytte jeg, fordi det du beskriver er amds cool'n'cviet(aner ikke hvodan set staves) teknologi, den klokker posesoren ned når den ikke trenner al kraften den har. slik sparer det systemet dit for strøm og du får bedre bateri levetid.

hvis du lurer på ytelsen så hopper den opp på 1/20 sekund, kjør en runde med 3d mark så ser du nok lit mer "guffe".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...