Gå til innhold

Noen spørsmål ang Modifisering av XBOX

Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Hei dere. Noen som kan hjelpe meg med modding av xbox.

Det jeg lurer på er hva som kan moddes, å hvor man kan gjøre dette?

Fan denne siden hvor det står litt. Men skjønne ikke serligt av det ;)

Kunne vert greit om det fantes litt hjelp der ute.

Takk!!!

EDIT: Det står 04.04-2002 under den. Er dette da en versjon 1.6 xbox da?

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen chip'er som ikke trengs å loddes, men som hvem som helst enkelt kan koble til?.

Eller for å si det sånn, finnes det noen alternativer til modding/chiping, trenger kun muligheten til å spille backups?

Lenke til kommentar

sorri mate! det må en chip inn.

På chip fronten nå for tiden er det 3 chipper som dominerer. Xecuter 3, SmartXX v2 og Aladdin (vet lite om denne). Aladdin er i dette tilfellet den billige, som ikke har mulighet for bl.a flashing fra PC osv. Den er lite brukervennlig og ikke anbefalt newbies. Den er bare billig. Det bør også sies at den ikke har mulighet for å "deaktivere" seg om an ønsker det. Du har derfor heller ikke kjangs til å spille på Xbox Live.

Med både SmartXX og Xecuter 3 er det mange muligheter for ekstern flashing. I tillegg er det mulighet for LCD osv. SmartXX har vist seg over lengre tid å være en særdelest robust Chip, Xecuter er forholdsvis ny, og har derfor hatt en del "floker" i begynnelsen.

Alle chippene er generellt "a pain in the ass" å montere i en v1.6, dersom man aldri har vært borti lodding og slikt.

Men det finnest en haug med nettsider som omhandler montering osv.. jeg brukte www.xbox2004.tk ..

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Aladdin er i dette tilfellet den billige, som ikke har mulighet for bl.a flashing fra PC osv. Den er lite brukervennlig og ikke anbefalt newbies. Den er bare billig. Det bør også sies at den ikke har mulighet for å "deaktivere" seg om an ønsker det. Du har derfor heller ikke kjangs til å spille på Xbox Live.

Hva pokker er det du snakker om? Sjekk fakta før du uttaler deg.

Det går fint an å deaktivere Aladdin og du får programmerer til den også så du kan flashe den fra en pc, har 2-3 stykker liggende faktisk. Synes at Aladdin er en grei chip til en riktig pris i forhold til mange av de andre overprisede/overhypede chippene på markedet.

PS.

Du står vel ikke bak siden du referer til? Ser at det har dukket opp lignende poster på andre forum fra medlemmer med få innlegg.

Endret av Runepune
Lenke til kommentar
sorri mate! det må en chip inn.

Egentlig ikke dersom det er riktig at han har en v 1.0. På disse er TSOP-brikken på 1 MB som igjen kan deles opp i 2 eller 4 banker som man kan switche mellom med brytere som loddes inn. Uten mod-chip på en versjon 1.0 kan man mao. både kjøre original BIOS for Live og moddet BIOS for alt mulig annet. Det ligger (minst) en tutorial om dette på xbox-scene.com

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

:no: Jeg trenger hjelp til x-boxen min. jeg har chipet den med evolutionx, men min lille bror har klart å rote til settingsen på chippen :nei: , så nå er det mange pogrammer som ikke fungere på cippen og ett par spill som bare fungerte med cippen på fungere ikke heller.

jeg lurte :hmm: bare på om det var noen som kunne hjelpe meg med dette problemet. jeg trenger bare å vite hvordan settingene på chippen skal være. det er det enneste. jeg har ikke peiling :ermm: på såne datta greier, så prøv å forklar så vansklig for da forstår heg ingen ting.

ps. det hadde vært kult hvus noen hadde svart på meldingen min :w00t::D

;):p:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er settingsene på chippen som er problemet, men heller settingsene til dashet (evox el avalaunch). Det er mao sannsynligvis et software-problem. Det du kan gjøre er å gå inn på www.modifisering.net og under download laste ned .iso-imaget som ligger der og brenne dette til et medium som xboxen din kan lese. Da kan du installere evox mv på nytt.

Lenke til kommentar
Finnes det noen chip'er som ikke trengs å loddes, men som hvem som helst enkelt kan koble til?.

Eller for å si det sånn, finnes det noen alternativer til modding/chiping, trenger kun muligheten til å spille backups?

Er flere chipper som ikke trengs å loddes, personlig monterte jeg en x-bit loddefritt i min xbox og det var ikke noe slit. Men man må kunne koble opp ftp og kunne litt basics da. Ellers er det ikke noe problem og gjøre det selv egentlig.

Fins vel en del gode tutorials på området også tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...