Lillefix Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei, Jeg har en AMD Athlon 1,4 GHz prosessor, og jeg merker at denne blir ganske varm. Den ligger på 60 grader når kabinettdøren er lukket og cpu-en idler (!), og rundt 55-58 når kabinettdøren er åpen. Kabinettet holder seg ganske stabilt på ca. 23-25 grader. Jeg trenger altså en ny CPU-vifte. Problemet er hvilken jeg skal velge. Jeg ser PSData har flere å velge mellom, men jeg lurte på om noen her har erfaring med min type CPU og vifte til denne? Den må helst ikke koste så alt for meget. Hilsen fra Karine Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Siden du har en AMD @ 1.4 GHz holder en "vanlig" vifte for ikke alt for mye penger.. ca. 200 -300 kr. http://psdata.no/ps.asp?proddetail=108357 den burde vel holde? Endret 26. oktober 2004 av Fur Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har brukt en nesten identisk vifte på en Athlon 1400 intill for kort tid siden og den fungerte helt fint (Silent Iglo Ø80/2500o/min) . Ikke spesiellt høy temp selv om Athlon 1400 er en varmovn ! Lenke til kommentar
Lillefix Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) [quote: Har brukt en nesten identisk vifte på en Athlon 1400 intill for kort tid siden og den fungerte helt fint (Silent Iglo Ø80/2500o/min) .] Vet du ca hvor mange grader cpu-en lå på da du brukte denne vifta? (Full load- og idletemperatur?) Er det mulig å få den ned i rundt 40 grader, eller er det å håpe for mye? Jeg merker at når den kommer over 60 grader, så svekkes den og jobber tregt. Endret 26. oktober 2004 av Lillefix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå