Tengs Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Joda, hvordan arter problemet seg? Sier man på helpdesken, hvor jeg jobber.. *lol* Joda, jeg flyttet til England for 6 mnd siden.. Hadde med meg en 45 GB IBM harddisk hit.. Som begynnte å lage diverse skrapelyder, og kunne plutseli falle ut.. Og så begynner den å forsvinne fra Bios.. Og til slutt starter den ikke til Bios i det hele tatt.. Så man hørte bare skrapelyder.. Ingen HD.. Masse viktig informasjon som har forsvunnet.. Jeg bet det i meg, litt sur.. PGA diverse Web designs, og prosjekter som forsvannt. Så kjøpte jeg meg en ny HD, IBM 60 GB.. Som jeg kjøpte i Påsken, når jeg var hjemme.. Nå har det gått litt over en mnd.. og den har :sad: GÅTT TIL HELVETE IGJEN... :sad: Man blir litt fustrert av dette... Noen som har noen hint til meg? Lenke til kommentar
H-kon Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Kjent feil. Send dem tilbake å få nye. Min dauer også. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Mine dauer nå for andre gang, har levert dem inn en gang til Komplett, de "fikset" (les lavformatert) og sendte dem tilbake til meg, før dette, hadde jeg skrapelyder på begge mine 2 45gig disker, nå er de koselige skrapelydene kommet tilbake, og maskinen må restartes når det skjer, må nok en gang investere i en 90 gig hd for å få tatt backup av de to forbanna diskene jeg kjører i raid. IBM skal aldri mer inn i noen maskiner jeg har. Og jeg skal ha 2 nye disker denne gang, aksepterer ikke å få dem tilbake "reparert" Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 ja du er ikke alene ! samme skjedde med mine hardisker har sendt dem inn før også.. etter dem cracha i raid.. herlig 2x45gb ... nå har jeg enda flere hardisker 4stk som skal sendes til komplett.. Lenke til kommentar
Xiphias Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Har hatt min IBM 45Gb disk i over 2 år. Aldri hatt noe som helst problemer!! Fungerer helt fint ennå. Ja...disken har virkelig fått kjørt seg den tiden jeg har hatt den. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 hadde 2 stk 60 gb ibm disker i raid 0. vel den ene har laga skrape lyder ei stund så jeg bare boota så funka den igjen. men her om dagen så døde den helt. ok da mista jeg 120 gb. ugh. så satt jeg med den ene igjen. ok alltid litt uflaks har jeg da sier jeg til meg selv. også gikk den andre disken en uke senere! aaaargh. haaaater ibm Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 14:29, Xiphias skrev:Har hatt min IBM 45Gb disk i over 2 år. Aldri hatt noe som helst problemer!! Fungerer helt fint ennå. Ja...disken har virkelig fått kjørt seg den tiden jeg har hatt den. Selvsagt går ikke alle IBM diskene ad undas.. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Tror ikke IBM burde stå øverst på HD innkjøps lista di. :wink: Ærlig talt.. De er ikke SÅ bra heller. Kjøp heller Maxtor eller Western Digital. De holder bedre, utvikler mindre varme og har MYE mindre feil prosent. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Har 4 ibm disker 46.1gb,har hatt dem i snart to år,eg har alltid hatt god kjøling på den d er kanskje d som gjør at d holder for meg,så var der en kar som sa at han aldri skulle ha ibm mer,greit d da men er ikke sikkert at du ikke vil få problemer med noen av d andre harddisk produstene.har og en WD 100gb Kjetil Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 står på trappene til og skaffe meg 4 nye IBM 120gxp som skal kjøres i raid 0+1 :smile:. flotte disker som går bra og er stille. har alltid brukt ibm's sine disker og er superfornøyd med dem. [ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-22 16:23 ] Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Min 75gxp 75gb har begynt å lage litt skrapelyder gitt. Noen råd? Jeg skal kjøpe ny maskin over sommeren, men jeg håpet å holde denne i live som en server. Finnes det noe som kan gjøres? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 16:22, sjantiok skrev:står på trappene til og skaffe meg 4 nye IBM 120gxp som skal kjøres i raid 0+1 :smile:.flotte disker som går bra og er stille.har alltid brukt ibm's sine disker og er superfornøyd med dem.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-22 16:23 ]</font> 120GXP ?? er ikke det de diskene IBM kun anbelfalte at man brukte 8 timer pr dag ?? Kjøp WD du.. det er kvalitet som varer. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 16:30, Yoshy skrev: Quote: Den 2002-05-22 16:22, sjantiok skrev: står på trappene til og skaffe meg 4 nye IBM 120gxp som skal kjøres i raid 0+1 :smile:. flotte disker som går bra og er stille. har alltid brukt ibm's sine disker og er superfornøyd med dem. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-22 16:23 ]</font> 120GXP ?? er ikke det de diskene IBM kun anbelfalte at man brukte 8 timer pr dag ?? Kjøp WD du.. det er kvalitet som varer. og hvor har du denne infoen fra ? WD er ikke bedre enn IBM Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 På ibm sine sider finner du et programm som du kan kjøre og sjekke diskene. Husker jeg ikke helt feil så kunne du skrive ut en rapport og sende med hd. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 16:41, jallajalla skrev:På ibm sine sider finner du et programm som du kan kjøre og sjekke diskene. Husker jeg ikke helt feil så kunne du skrive ut en rapport og sende med hd.http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm kjørte dette programmet på mine disker og alt var i orden :smile: diskene mine har stått og surret kontinuerlig i 2 år nå. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har en 25,5GB IBM HD som lager skrapelyder og greier, det som er dritt er at den står i en server.-.. Har god kjøling på HD`n, så det er ikke det som har knekt den... Har en 45GB IBM som er i min egen nå, og den begynner oxo å fuske iblandt... Helt ærlig talt liker jeg ikke IBM lenger... har 4x80GB Maxtor i Raid-0 som funker helt strøkent, har ikke vært ett eneste problem med dem... De har gått i litt over 1 år nå, 24/7 (server) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Man blir litt fustrert av dette...Noen som har noen hint til meg? Kjøpe fra en annen produsent neste gang? Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Joda, kjøp av en annen produsent.. Jeg skal da oxo nevne at alle de tidligere diskene jeg har hatt, har vært IBM.. IBM sine disker var de beste, intil nyli.. Da kvaliteten har senket seg særdeles mye. Får vel bare sende de tilbake.. Litt langt å sende til Komplett (er i manchester) Kan kanskje snakke med Tech Crew på Jobb... Siden jeg jobber på IBM skulle vel det ordne seg :smile: Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har 5 IBM disker i serveren og 2 IBM disker til fordelt på 2 arbeidsmaskiner. Har aldri hatt noe problem med IBM siden jeg kjøpte min første IBM disk i '98. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har også lest at IBM sier at man ikke kan bruke diskene (120gxp) mer enn 8 timer i døgnet. Jeg har erfart 2 60gxp disker som begge har dødd i løpet av få måneder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå