Gå til innhold

Gitar: Raske soloer

sparks

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om noen der ute som kan gi meg noen tips til å spille raske deler i soloer!

Feks:

----19-----19-------------17--|-171514---------|

--17---------17---------------|------171514----|

16-------------16-s14-14------|------------1614|

------------------------------|----------------|

Hvilke fingre man bør bruke, og andre tips som jeg ikke engang klarer å tenke ut selv :innocent:

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må kunne sweeping for å gjøre det der! Hvilken sang er det?

Er det metallica - welcome home ( sanitarium )

Ja ;) Det er det.. Sweeping.. Vil si? Pull off høres bare riktig ut når jeg har på meget høy lyd på forsterkern.. Eller kanskje det er jeg som må dra til litt hardere..

Lenke til kommentar
Ja ;) Det er det.. Sweeping.. Vil si? Pull off høres bare riktig ut når jeg har på meget høy lyd på forsterkern.. Eller kanskje det er jeg som må dra til litt hardere..

Pull off'en din bør vere slik at fingeren som forlater band 16 drar strengen litt nedover...slik at strengen vibrerer mykje meir enn den ville gjort enn om du berre tar fingern av....er du med? :)

Lenke til kommentar
Jeg kan hele soloen.

Å så flink! :ohmy: ( Pass opp, sarkasmefaktor. :p )

Når du lærer deg hele så kommer du til og spille den hele tiden.

Næ, den er drittkjedelig å spille. Når man blir god nok, spiller man bare i vei uten noe organiserte termer. I alle fall det stort sett alle jeg vet om som er god nok, gjør.

Lenke til kommentar
Jeg kan hele soloen.

Å så flink! :ohmy: ( Pass opp, sarkasmefaktor. :p )

Når du lærer deg hele så kommer du til og spille den hele tiden.

Næ, den er drittkjedelig å spille. Når man blir god nok, spiller man bare i vei uten noe organiserte termer. I alle fall det stort sett alle jeg vet om som er god nok, gjør.

Jeg spilte den drit mye før, når jeg lærte den ja???

Hvor lenge har du gått på gitar?

Endret av FiSkEN FliPP
Lenke til kommentar

Pull off'en din bør vere slik at fingeren som forlater band 16 drar strengen litt nedover...slik at strengen vibrerer mykje meir enn den ville gjort enn om du berre tar fingern av....er du med? :)

hehe, ikke heeelt med, fordi denne delen går jo rimelig rask, så hvordan kan jeg da gjøre det raskere hvis jeg skal dra den nedover samtidig? :hmm:

Lenke til kommentar

hehe, ikke heeelt med, fordi denne delen går jo rimelig rask, så hvordan kan jeg da gjøre det raskere hvis jeg skal dra den nedover samtidig? :hmm:

Øv det inn veldig sakte først...så går det automatikk i det etterkvert...eg snakker ikkje om at du skal dra som berre pokker...men tilstrekkelig nok til at lyden blir god nok :)

Lenke til kommentar

Jøsses. Du må ha en spesiell stil. Jeg foretrekker å spille på min gitar.

:w00t:

Hvorfor spille raske soloer idet hele tatt? Synes ikke det beskriver musikeren noe spesielt. Det viser bare hvor flink gitarister er til å runke på gitaren sin.

Det sier ingenting om musikalsk kreativitet egentlig.

Og en rask solo på gitar kan jo også spilles i rent skalamessig.

Selv foretrekker jeg en gitar som "snakker" til sjela di. For meg er nok det "while my guitar gently weeps" av George Harrison (Clapton som spiller gitar på låta)

Genialt navn på låta også!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jøsses. Du må ha en spesiell stil. Jeg foretrekker å spille på min gitar.

:w00t:

Hvorfor spille raske soloer idet hele tatt? Synes ikke det beskriver musikeren noe spesielt. Det viser bare hvor flink gitarister er til å runke på gitaren sin.

Det sier ingenting om musikalsk kreativitet egentlig.

Og en rask solo på gitar kan jo også spilles i rent skalamessig.

Selv foretrekker jeg en gitar som "snakker" til sjela di. For meg er nok det "while my guitar gently weeps" av George Harrison (Clapton som spiller gitar på låta)

Genialt navn på låta også!

haha... det er bare sant som folk som ikke klarer å spille fort sier...

neida... veldig mange spiller fort bare fordi at de kan det, og mener ikke noe særlig med det.

Men det betyr ikke at alle som spiller fort er noen umusikalske jævler som ikke bryr seg om annet enn å få ut flest mulig noter per sekund!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...