Gå til innhold

HP Pavilion zt3450EA til omtrent 9000-10000 kr?

montesa

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om denne pcen gjennom bruttolønnsordning. Da vil prisen ligge på rund 9000-10 000 kr.

Den skal for det meste brukes til lettere bruk som surfing og tekstbehandling, men skal også brukes til litt videoredigering og spilling.

Er dette et godt kjøp som passer omtrent til det den skal brukes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags spill har du tenkt til å spille? Den har ikke det beste skjermkortet, men hvis det er spill som krever lite så skal det gå greit. Ellers passer den bra til alt annet du skal bruke den til. Jeg har forresten nesten helt identisk maskin. Bortsett fra at min har raskere HD, bedre oppløsning på skjerm. Er veldig fornøyd :)

Synd at min ikke har dvd-brenner som tar begge formater slik den der har.

Lenke til kommentar

Ser ganske grei ut den der. Har DVD-brenner og stor harddisk som er bra når det kjem til videoredigering, og skjermkortet dugerm dersom det ikkje er så voldsomt kravstore spel som skal brukes...

Rekner med at prosessoren er litt bedre enn standard stasjonærhastighet, men er usikker på kva Enhanced Intel SpeedStep-teknologi er for noko.

Kjenner ein som kjøpte ein bærbar (HP ett eller anna det også) for et par veker sidan som hverken hadde dvd-brenner, så godt skjermkort og kun 40GB harddisk til 11000, så det er vel eit godt kjøp

Lenke til kommentar
Hva slags spill har du tenkt til å spille? Den har ikke det beste skjermkortet, men hvis det er spill som krever lite så skal det gå greit. Ellers passer den bra til alt annet du skal bruke den til. Jeg har forresten nesten helt identisk maskin. Bortsett fra at min har raskere HD, bedre oppløsning på skjerm. Er veldig fornøyd :)

Jeg er klar over at den ikke akkurat er drømmepcen min, men dette tilbudet mener jeg var så billig at jeg nesten er nøtt til å fire litt på kravene... :roll:

Når det gjelder spill så hadde jeg håpet å kunne bruke den til litt nye spill (ikke nødvendigvis HL2 kvalitet) + cs.

Synes du at skjermoppløsningen på denne pcen er for lav til denne skjermen?

Jeg har for øyeblikket en stasjonær pc med P4 2,53 Ghz, 1024 mb ddr ram og 128 mb GForce 4.. Vil det bli en merkbar nedtur å gå over til denne bærbare?

Sånn ellers: - Hvordan er pcen når det gjelder kvalitet, ergometri, utseende osv?

:w00t:

Lenke til kommentar

Du vil nok merke det litt. I og med at harddisken er treigere, skjermkortet hakker dårligere, og minnet er halvert. Men ikkje når du utfører vanlige kontoroppgaver som surfing og slikt...

Sjølv eiger eg ein HP nc6000, og er veldig fornøyd. Har 14" med oppløsning 1400x1050, og det holder plenty. Og eg har ikkje savna den stasjonære noko særlig...

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at den ikke akkurat er drømmepcen min, men dette tilbudet mener jeg var så billig at jeg nesten er nøtt til å fire litt på kravene... :roll:

Når det gjelder spill så hadde jeg håpet å kunne bruke den til litt nye spill (ikke nødvendigvis HL2 kvalitet) + cs.

Synes du at skjermoppløsningen på denne pcen er for lav til denne skjermen?

Jeg har for øyeblikket en stasjonær pc med P4 2,53 Ghz, 1024 mb ddr ram og 128 mb GForce 4.. Vil det bli en merkbar nedtur å gå over til denne bærbare?

Sånn ellers: - Hvordan er pcen når det gjelder kvalitet, ergometri, utseende osv?

:w00t:

Her kan du lese litt om kvaliteten på den maskinen http://www.dinside.no/php/art.php?id=97143

Det er samme maskin som du kanskje skal kjøpe, eneste forskjellene er specs.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte denne maskinen i dag!

Ut ifra den testen ser dette veldig fint ut! Jeg er litt skeptisk til den lave oppløsningen på skjermen, for jeg sitter nå med en dell som viser 1600x1200. Jeg får bare overleve dette, men det blir hardt! -1280x800 er lite!!

ATI-kortet holder mål, vil jeg tro, for det som sitter i denne dellen klarer tilogmed det meste. -Et ATI Rad. 7500 64MB. Kjører CounterStrike i max oppl. uten pes!! (1600x1200 32bit) I og med at det er såpass lav oppløsning på skjermen, vil den nok klare det meste av spill. -HalfLife2 og CounterStrike: Source og!! (sett ned litt detaljer på grafikken om det skulle bli slit)

Jeg kommer nok til å bytte ut ram, cpu og hd etterhvert.... Noen som vet om det er noe spesielt jeg må tenke på her? HP, mener jeg.... Garanti osv... Er dette på egen 'kappe'?

Vil vel tro at ram og hd vil gå bra?!

-Men til denne prisen virker dette helt topp! Selve kabinettet så jo overraskende pent ut!! Ctrl er tilogmed på riktig sted! ;)

Tipper jeg må vente lenge før den blir levert, da.... Jula blir bra i år! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...