notorled Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvilke kombinasjoner imellom tall, bokstaver og tegn bruker du? Jeg bruker ofte å ta utgangspunkt i navn. Et eksempel: Karoline blir til k4r0l1n3. California blir til c4|1f0rn1a Hehe ja, det er en litt fancy måte å skrive det på, men det funker, alle de password-recovery programmene jeg prøvde fant ikke passordet. Jeg prøver og ha så stor variasjon imellom passord til de forskjellige sider, og heller ha dette på en liten lapp jeg har i lommeboken min Jeg skifter skjelden ut passord. Bortsett fra administrator passordene mine da, de er ofte mye mere komplekse, slik som: hgf42hd2j34d. Prøver også å ungå et sammenhengende ord med kun bokstaver. Er ikke så god til å huske tallkombinasjoner, så jeg har ikke det til passord. Hvordan lager du dine passord? (jeg tror at det er mange som kan a god nytte av en slik "undersøkelse" ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Eg tar 8 tilfeldige tall og nummer som eg blander og memoriserer. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Lager meg som oftest et passord på 6-8 tegn med store og små bokstaver og tall - litt vrient å huske i begynnelsen, men etterhvert "får man det i fingrene" Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 tilfeldig blanding av tal og bokstaver. eg lærer sjølvsagt alle passorda utanat. lengden varier, men er som oftast rundt 8-10 tall/bokstaver. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Hmm. minner meg om at jeg burde variere imellom store og mindre bokstaver.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 til passord som ingen må finne ut hva er bruker jeg tall- og bokstavkombinasjoner på 6-10 tegn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg gjør følgende: Tar den nåværende måned og legger til dets tilsvarende tall foran. Dvs, denne måneden har jeg 10oktober som passord. Ellers pleier jeg også å ta tilfeldige ord og splitte dem opp med tilfeldige tall evt. noen caps. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg gjør følgende: Tar den nåværende måned og legger til dets tilsvarende tall foran. Dvs, denne måneden har jeg 10oktober som passord. Hvor bor du, og når er neste gang du skal på LAN? Selv bruker jeg passordet jeg fikk tildelt av Frisurf for 5 år siden. Ingen vet det utenom meg, og ingen password-crackers har klart å ta passordet. Ganske genialt å ha samme passord på samtlige steder... Hva skjer om noen finner passordet? Neppe. ..på skolen har vi forøvrig en ganske strikt passord-policy; minst 6 tegn, bestå av minst ett tall og ett tegn (spesialtegn), det må være minst 2 små og 2 store tegn. Passordet byttes 1 gang hver 2 måned, og vi kan ikke bruke passord vi har hatt før. Synes synd på IT-duden som må bytte passord x-antall ganger hver gang det byttes Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hm. Har hatt det samme passordet i 10 år nå. Fikk det utdelt sammen med 28.8k-modemet og Telenor Online-abonnementet. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hm. Har hatt det samme passordet i 10 år nå. Fikk det utdelt sammen med 28.8k-modemet og Telenor Online-abonnementet. Håper nå endelig at Telenor hadde skikkelig passordpolicy på den tiden da.. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Hm. Har hatt det samme passordet i 10 år nå. Fikk det utdelt sammen med 28.8k-modemet og Telenor Online-abonnementet. haha. Husker ikke det første passordet mitt jeg. men det var noe med oddgh.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 pasordet mitt er "hemmelig" eller "detvanlige" ler bare på skolen da. men når folk spør er det bnare å si det vanlige så gidder de ikke, eller hemmelig for den slags skyld Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 pasordet mitt er "hemmelig" eller "detvanlige"ler bare på skolen da. men når folk spør er det bnare å si det vanlige så gidder de ikke, eller hemmelig for den slags skyld En norsk ordliste i en passord-cracker hadde funnet de passorda på noen sekunder Lenke til kommentar
notorled Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) pasordet mitt er "hemmelig" eller "detvanlige"ler bare på skolen da. men når folk spør er det bnare å si det vanlige så gidder de ikke, eller hemmelig for den slags skyld En norsk ordliste i en passord-cracker hadde funnet de passorda på noen sekunder Når du sier det, hadde det vært ganske morro og laget... Sjekker alle ordene som finnest i en ordbok mot passordet! Sikkert mange som bare skriver et norskt ord. Endret 28. oktober 2004 av Delroton Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 På internett sider: Tar noe som identifiserer siden (system som kun jeg vet / ser etter), legger til et standard ord som innholder 3 store bokstaver+mange små+noen tall (som KUN betyr noe for meg,. det samme hver gang), og avslutter med det samme som jeg begynte med. Altså ulikt passord på hver side, men alikevel trenger jeg ikke å huske mye. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) jeg bruker alltid IJG98hdh som passord. Endret 28. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Når du sier det, hadde det vært ganske morro og laget...Sjekker alle ordene som finnest i en ordbok mot passordet! Sikkert mange som bare skriver et norskt ord. Det _finnes_ På internett sider: Tar noe som identifiserer siden (system som kun jeg vet / ser etter), legger til et standard ord som innholder 3 store bokstaver+mange små+noen tall (som KUN betyr noe for meg,. det samme hver gang), og avslutter med det samme som jeg begynte med. Altså ulikt passord på hver side, men alikevel trenger jeg ikke å huske mye. Stress med så langt passor da - selv om det er enkelt å huske. Har kun 7 tegn jeg - noe som vil ta ganske mange år å bruteforce. Endret 28. oktober 2004 av jallakim Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 pleier å ta tilfeldige tall og bokstaver (store/små), skrive dem ned på en lapp, ca 15 bokstaver, og så memorisere dette. Funker ganske greit Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg skriver ned et passord bestående av 8 tegn, store/små bokstaver og tall i tilfeldig rekkefølge. Så skriver jeg inn passordet 9-10 ganger, og så skifter jeg ut det aktuelle passordet med det nye passordet. Alle de passord jeg bruker er fullt ut kryptiske, og alltid av en slik karakter at jeg kan skrive de inn fort (jeg skriver touch). Lappen destruerer jeg. Skifter passordsett minst 3 ganger i året, selv på maskiner som jeg har på mitt eget rom. BIOS-passord har lenger levetid, da jeg sjelden taster de inn når andre er til stede. Sikkerhet er med andre ord rimelig høyt prioritert sammenlignet med gjennomsnittet. Endret 28. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hittil har jeg kun brukt et ord, men ikke et som fins i ordboka. Men nå har jeg 1337-ifistert det litt ved å bytte ut noen bokstaver med tall. Det skulle holde til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå