Stianbl Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ok, jeg har et lite problem med en net send code: http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=617 //NetSend coden Problemet er at jeg ikke får til å spesifisere From-name i den coden! NetSend(dest, Source, Msg); Jeg har 3 edit`s og en knapp, og knappen utfører handlingen... NetSend(edit1.text, edit2.text, edit3.text); edit1 -- hvem den skal sendes til edit2 -- hvem den er fra edit3 -- meldingen som skal sendes Hvis jeg skriver inn nicket mitt i fra-feltet så vil den sende meldingen, og det vil den også hvis jeg lar fra-feltet være tomt. Men hele poenget her er jo å få spesifisert fra-navnet! Så, er det noen her som har noen ideèr om hvordan jeg kan få dette til? En annen code er også bra, bare jeg kan velge Til, fra og meldingen (og mere hvis det er mulig da ) På forhånd takk! Lenke til kommentar
andersfk Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Mulig jeg misforstår deg, men slik jeg oppfatter det har du tre muligheter: 1) La feltet være tomt (og datamaskinnavnet hentes inn automatisk). 2) Hente inn brukerens profilnavn hvis fra-feltet er tomt. 3) La vær å sende meldingen hvis feltet er tomt, og la bruker få feilmelding. 1) virker det som er uønsket at skal skje. I 2) og 3) sjekker du bare om Trim(Edit2.Text) = '' Hvis dette er tilfelle, foretar du innhenting av profilnavn og bruker dette i 2). Eller du hopper over NetSend-kommandoen i 3) og gir heller Res en ny feilverdi som betyr noe sånt som "Fra-feltet er ikke utfylt.": procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); const NERR_BASE = 2100; NERR_NameNotFound = NERR_BASE + 173; NERR_NetworkError = NERR_BASE + 36; NERR_SourceParameter = NERR_BASE + 174; NERR_Success = 0; var Res: Longint; sMsg: string; begin if Trim(Edit2.Text) = '' then Res := NERR_SourceParameter else Res := NetSend(Edit1.Text, Edit2.Text, Edit3.Text); case Res of ERROR_ACCESS_DENIED: sMsg := 'user does not have access to the requested information.'; ERROR_INVALID_PARAMETER: sMsg := 'The specified parameter is invalid.'; ERROR_NOT_SUPPORTED: sMsg := 'This network request is not supported.'; NERR_NameNotFound: sMsg := 'The user name could not be found.'; NERR_NetworkError: sMsg := 'A general failure occurred in the network hardware.'; NERR_SourceParameter: sMsg := 'Fra-feltet er ikke utfylt.'; NERR_Success: sMsg := 'Message sent!'; end; ShowMessage(sMsg); end; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå