Gå til innhold

Spørsmål ang. 6800LE og Forceware

Anbefalte innlegg

Beklager bumping av tråd, men tenkte det var bedre enn å åpne en ny.

Jeg lurer litt på temperaturen på kortet mitt, ForceWare viser 60 grader idle. Men hvordan får jeg sett load temperatur under f.eks 3dmark og Doom? Det funker ikke å ha temp-vinduet oppe hele tiden, og hvis jeg prøver å lukke spillet fort for å sjekke temperatur, har jo temperaturen sunket en del før jeg får sjekket den.

Finnes det noen måte å ha temperaturen oppe hele tiden, eller å vise max load over en periode? har Rivatuner en funksjon for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det løste seg nå ja, med 1.3-patchen.

Så langt har jeg klokket til 339/850. Hvis jeg setter core eller mem høyere i Rivatuner, og trykker på test, får jeg fail-melding. Vil dette si at kortet ikke kan presses mer, eller er dette kun innenfor sikkerhets-rammene til Rivatuner?

Idle ligger skjermkortet nå på rundt 60, og noe over 70 load, har sett 73 etter en 3Dmark05-runde. Dette er vel ikke temperaturer å være bekymret over vel?

finnes en grense for hvor høy clock du får med en viss mengde volt å "leke med". jeg måtte selv voltmodde det litt for å få høyere clock..

*en liten edit* du kan f.eks. bruke powerstrip, men da ender du opp med artifacts når du går over "testgrensa" til rivatuner. Alt over 450/1020 så får du svart skjerm uansett hva. (ok, ikke uansett hva.. du kommer sikkert litt høyere med cascade, pelt, vapo eller lignende.. Jeg merka ihvertfall at minnetempen ble ukontrolerbar.. var ikke sånn at "den gikk ned når du idlet". Den bare økte og økte, til skjermen(e) slukket :p )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Beklager bumping av tråd, men tenkte det var bedre enn å åpne en ny.

Jeg lurer litt på temperaturen på kortet mitt, ForceWare viser 60 grader idle. Men hvordan får jeg sett load temperatur under f.eks 3dmark og Doom? Det funker ikke å ha temp-vinduet oppe hele tiden, og hvis jeg prøver å lukke spillet fort for å sjekke temperatur, har jo temperaturen sunket en del før jeg får sjekket den.

Finnes det noen måte å ha temperaturen oppe hele tiden, eller å vise max load over en periode? har Rivatuner en funksjon for dette?

bruk rivatuner.. Den logger temperaturer hvis du setter den til det, så kan du gå tilbake å se på det når du er ferdig med å spille :)

Lenke til kommentar
bruk rivatuner..  Den logger temperaturer hvis du setter den til det, så kan du gå tilbake å se på det når du er ferdig med å spille :)

Hvordan funker den temperatur-logging funksjonen. Har ikke sett noe slikt i Rivatuner...

når du går på hardware monitoring ( 4. knappen hvis du teller fra venstre når du trykker på den lille "flippen" ) så får du opp core/mem-clock og temps. Under der, har du en del knapper. Før musepila over de og les ;)

Lenke til kommentar
når du går på hardware monitoring ( 4. knappen hvis du teller fra venstre når du trykker på den lille "flippen" ) så får du opp core/mem-clock og temps. Under der, har du en del knapper. Før musepila over de og les ;)

Takk! Jeg er blitt blind på begge øya, hehe :p

Fete saker! Jeg brukte faktisk EXPERTool for å lese av temp før :roll:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Takk! Jeg er blitt blind på begge øya, hehe :p

veit.. tok meg 1 uke før jeg faktisk la merke til knappene selv.. :p:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...