Gå til innhold

Spørsmål ang. 6800LE og Forceware

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg anskaffet meg et Gainward GeForce 6800LE 128MB idag, og har et par problemer og spørsmål om dette.

Først to problemer:

I 3Dmark03/05 hakker bildet hvert andre sekund ca. Det henger igjen litt, og så hopper det tilsvarende fremover, så bevegelsen oppleves som en forsinkelse.

I FarCry får jeg helt feil farger på lyse omgivelser, samt vann, og områder med fysikk-aktivitet.

FarCry-2004-10-26-17-29-58-.jpgFarCry-2004-10-26-17-31-57-.jpg

Kan disse problemene ha noe med driverne å gjøre? Jeg bruker de siste driverne fra nVidia, 61.77. Har ikke prøvd andre versjoner ennå, da kortet bare har vært i maskina i en time. Noen andre som har opplevd problemer som dette?

Og så lurer jeg på hvilke programmer folk bruker til å klokke 6800-kort. Jeg har kun erfaring med Ati (Atitool osv), så jeg er helt ny på det området.

Håper noen kan hjelpe meg med disse sakene, og at jeg ikke har oversett noe i en post lenger ned som jeg burde ha sett.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har (så vidt jeg vet) ikke på AA/AF. Ikke i Rivatuner eller skjermkortdriveren, og ikke i selve spillet.

Hakkingen sluttet da jeg prøvde 66.81-driveren (takk Xtra).

Nå har jeg klokket til 339/850 foreløpig og fikk 3844 i 3Dmark05. Syns det er forvirrende masse instillinger i Rivatunder i forhold til Atitool og Catalyst-driverne, så er ennå masse jeg ikke har forstått angående skjermkortinstillingene ennå.

Men takk for hjelp så langt!

Lenke til kommentar

for å vise fps i farcry skriver du (i konsoll alt gr +| og så skriver du : r_displayinfo 1

head:han hadde problemer med de offisielle driverne faktisk :roll:

og dessuten kan du øke muligens et par fps kanskje 5-10 på å gå fra en gammel driver (som muligens kom med kortet) og en ny driver...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Den medfølgende driveren vurderte jeg ikke en gang. Det er jo bare en gammel versjon av Forceware uansett. Prøvde som sagt den nyeste offisielle først, og nå uoffisiell 66.81, uten problemer.

Foreløpig tweaking:

Athlon 64 3200+ @225*11=2474MHz

2x512MB Geil Ultra@ 225MHz 2,5-3-3-7

Gainward 6800LE@ 16 pipelines, 339/850

3Dmark03: 10653

3Dmark05: 3886

Doom3 Timedemo

1280x1024, High: 62,9 fps

Ikke verst!!!

Lenke til kommentar

Det løste seg nå ja, med 1.3-patchen.

Så langt har jeg klokket til 339/850. Hvis jeg setter core eller mem høyere i Rivatuner, og trykker på test, får jeg fail-melding. Vil dette si at kortet ikke kan presses mer, eller er dette kun innenfor sikkerhets-rammene til Rivatuner?

Idle ligger skjermkortet nå på rundt 60, og noe over 70 load, har sett 73 etter en 3Dmark05-runde. Dette er vel ikke temperaturer å være bekymret over vel?

Lenke til kommentar
Det løste seg nå ja, med 1.3-patchen.

Så langt har jeg klokket til 339/850. Hvis jeg setter core eller mem høyere i Rivatuner, og trykker på test, får jeg fail-melding. Vil dette si at kortet ikke kan presses mer, eller er dette kun innenfor sikkerhets-rammene til Rivatuner?

Idle ligger skjermkortet nå på rundt 60, og noe over 70 load, har sett 73 etter en 3Dmark05-runde. Dette er vel ikke temperaturer å være bekymret over vel?

kommer dem over 100c, kan begynne å uroe deg, men de skal klare opp mot 120c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...