Elyas Machera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg vil gjerne ha hjelp til en oppgave, jeg skal ha argumenter for og imot abort, både svar fra dere, og linker til sider med argumenter er greit å ha. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 http://www.abortionfacts.com/ http://www.religioustolerance.org/abortion.htm http://members.aol.com/abtrbng/ http://www.prolife.com/ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 For: Hindre at flere barn entrer denne mislykkede verdenen vi lever i. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 For: Hindre at flere barn entrer denne mislykkede verdenen vi lever i. Genialt Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Så barnefaren har ingenting han skal si? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Så barnefaren har ingenting han skal si? Vær så snill, ikke diskuter her, kom med linker eller argumenter Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Så barnefaren har ingenting han skal si? Vær så snill, ikke diskuter her, kom med linker eller argumenter Ved at vi diskuterer kan du få tips, samtidig som at vi legger fram argumenterne våre. Men greit nok. Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Moren bør, som sagt, ha mer å si enn faren, da det som sagt er hennes kropp, men faren, som også er med å lage barnet, skal også ha noe å si når man tar en slik avgjørelse. Er for abort, barnet er ikke et selvsendig individ før navlestrengen er kluppet, dog jeg er enig i loven som sier at moren må ha spesiell grunnlag for aborten etter et visst antall uker, husker ikke hvor mange. Barnet er jo som regel ikke ønsket når det er spørsmål om abort, derfor er det opp til moren og faren, mest moren, å avgjøre om moren skal ta abort, eller ikke. Endret 26. oktober 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
kag Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Det er akkurat det som er problemstillingen i abortsaken. Det er ikke moren ene og alene det er snakk om. Det er det kommende barnet sin rett til å leve det hele koker ned til. Jeg er imot abort. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Så barnefaren har ingenting han skal si? Vær så snill, ikke diskuter her, kom med linker eller argumenter Ved at vi diskuterer kan du få tips, samtidig som at vi legger fram argumenterne våre. Men greit nok. Joda, men det kan dere gjøre senere, må ha dette ganske kjapt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er moren som kommer til å gå 9 måneder med en stadig voksende mage, det er moren som mest sannsynlig kommer til å måtte ta permisjon fra jobben i 1-2 år, og det er moren som kommer til å få hele livet snudd på hodet.. så jeg syns moren skal ha det siste ordet. Det er gjerne en fordel å ha en "hva ville du gjort hvis jeg var gravid"-samtale tidlig i forholdet (hvis det er noe fast forhold). Hvis det var så at kvinnen ville ha beholdt barnet hvis hun skulle blitt gravid, får mannen ta litt mer ansvar og bruke prevensjon. Han vet da hva han går til. Lenke til kommentar
kag Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er moren som kommer til å gå 9 måneder med en stadig voksende mage, det er moren som mest sannsynlig kommer til å måtte ta permisjon fra jobben i 1-2 år, og det er moren som kommer til å få hele livet snudd på hodet.. så jeg syns moren skal ha det siste ordet. Det er gjerne en fordel å ha en "hva ville du gjort hvis jeg var gravid"-samtale tidlig i forholdet (hvis det er noe fast forhold). Hvis det var så at kvinnen ville ha beholdt barnet hvis hun skulle blitt gravid, får mannen ta litt mer ansvar og bruke prevensjon. Han vet da hva han går til. Jeg er enig med det du sier. Men sånn som jeg ser det er det voksende mage, permisjon i et til to år, livet snudd på hode VS. det å få leve i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, et argument for: det er morens kropp, og hennes valg ene og alene. Jeg er enig i at en mor skal få bestemme over sin egen kropp, jeg er derimot ikke enig i at den ufødte er en del av morens kropp. Det er et levende individ som vokser og utvikler seg, akkurat som vi gjør etter vi er født. Jeg er imot abort, og for flere adopsjonsmuligheter etter barnet er født. Dette er dog et vanskelig spørsmål, jeg var for abort før. Det er litt frem og tilbake med det.. Mener at faren òg skal ha noe å si, han har vært like mye med å lage barnet. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg føler egentlig at det eneste som egentlig teller her, er om fosteret "er et menneske", eller ikke. Hvis det er det så er jeg imot abort, hvis ikke er jeg for. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Enig med Steffyboy jeg. Kvinnen skal selvsagt ha rettigheter, men innbefatter de å drepe ett menneske? Jeg kan godta under tvil abort i tilfeller hvor voldtekt er inni bildet. Men ellers er jeg imot. Uansett bør ikke moren alene velge, faren må jo også få være med. Men jeg synes ikke abort er en løsning på en lystig kveld på fest. Da får man heller få sendt barnet på barnehjem eller til fosterforeldre. Jeg ser på abort som drap. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Abortion is pro-life A fetus does not have a right to be in the womb of any woman, but is there by her permission. This permission may be revoked by the woman at any time, because her womb is part of her body. Permissions are not rights. There is no such thing as the right to live inside the body of another, i.e. there is no right to enslave. Contrary to the opinion of anti-abortion activists (falsely called "pro-lifers" as they are against the right to life of the actual human being involved) a woman is not a breeding pig owned by the state (or church). Even if a fetus were developed to the point of surviving as an independent being outside the pregnant woman's womb, the fetus would still not have the right to be inside the woman's womb. Endret 26. oktober 2004 av PelsJakob Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er ikke et utviklet menneske menn et foster. Blir som og fjerne en uønsket svulst. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Det er ikke et utviklet menneske menn et foster. Blir som og fjerne en uønsket svulst. Når blir det et menneske da? A fetus does not have a right to be in the womb of any woman, but is there by her permission. This permission may be revoked by the woman at any time, because her womb is part of her body. Permissions are not rights. There is no such thing as the right to live inside the body of another, i.e. there is no right to enslave. Contrary to the opinion of anti-abortion activists (falsely called "pro-lifers" as they are against the right to life of the actual human being involved) a woman is not a breeding pig owned by the state (or church). Even if a fetus were developed to the point of surviving as an independent being outside the pregnant woman's womb, the fetus would still not have the right to be inside the woman's womb. Du (den som skrev det, vet ikke om du er enig eller ikke) er altså med på at damen har fosteret/mennesket i magen i 8 måneder, for så å slå seg selv i magen til ungen dør? Jadda Endret 26. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 12 svangerskapsuke, jfr lov om svangerskapsavbrudd Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Greit, det er loven. Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå