CSSSK Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, jeg vet at dette har vært oppe 100 ganger før, ja jeg har søkt, og ja, jeg fant, men ikke svar på problemet mitt... OK? Situasjon: Hadde for litt siden et gfti4800se kort jeg hadde kobla på tv'en. Det var kobla fra s-video-utgangen og inn i et adapter som gjorde signalet om til composite. Derfra gikk signalet over i en scart kontakt som gikk inn i en sånn trådløs overførings-sak. I andre enden kom signalet ut i en scart-kontakt, der jeg hadde kobla nok et adapter som gikk inn i s-video-inngangen i tv'en. Når jeg skifta kort til 9800pro, brukte jeg nøyaktig det samme, men fikk svart hvitt bilde på tv'en. Nå har jeg skifta ut composite kabelen, så det kun er s-video og scart kontakter hele veien. Fortsatt svart hvitt!! Argh!! Har stilt inn på PAL B på innstillingene til skjermkortet, og prøvd det meste der, og på tv'en har jeg ingen slike innstillinger (PAL/NTSC). Begynner å bli dritlei og ville satt STOR pris på litt hjelp. Finnes det noen program eller lignende jeg kan bruke?? På forhånd takk Lenke til kommentar
R-apiD Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hmm.... en venn av meg har en Radeon 9800pro, han hadde bare en tv-kabel fra skjerm-kortet til tv'n. Virket smekkfint det... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Grunnen til at du fikk farger med det gamle Geforce-kortet og ikke farger med det nye ATI-kortet er besvart før (av bl. a. meg.....). I de fleste tilfellene skyldes det at adapteren som fulgte med Geforce-kortet bare er koblet med én pinne + jord fordi du kan velge at kortet gir kompositt ut. De adapterene som kan kjøpes løst og noen ganger følger med ATI-kortene er koblet med begge pinnene + jord. En ny adapter fra f.eks. Biltema til kr 30,- hadde sansynligvis løst problemet. Eller fulgte det med adapter til det nye kortet? For å sjekke at det virkelig funker, kan du koble en s-videokabel direkte fra PC til TV uten adaptere og trådløs-bokser. Selv om du må flytte på PC-en kan det være greit å sjekke at det kan funke... De trådløse løsningene jeg har sett bruker bare kompositt. Hvis det også gjelder ditt system, er den nye koblinga med s-video til boksen garantert svart/hvitt. I andre enden kom signalet ut i en scart-kontakt, der jeg hadde kobla nok et adapter som gikk inn i s-video-inngangen i tv'en.Hvorfor ikke koble scarten rett i TV-en? Hvis overføringen er kompositt er den siste biten fullstendig unødvendig. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Takker for respons, sorry at jeg er litt treig, har ikke fått sett noe mer på det de siste dagene... Saken er jo at jeg ikke bruker noe adapter fra compositt til s-video, alt er s-video og scart. Det går en s-video kabel rett fra skjermkortet over i s-videoinngangen i en sånn sak: Derfra går det trådløst over til en helt lik dings på den andre boksen, og derfra via s-videokabel inn i s-videoinngangen i tv'en. (Lyden går til anlegget, derfor bruker jeg ikke scart helt inn til tv'en). Så det skal vel egentlig være det samme som å strekke en kabel rett til tv'en? Vil helst slippe dette da både tv og data er svært lite mobile for å si det på den måten... Kan jo teste med en scart kabel fra mottaker boksen og inn i tv'en da, og se om det gjør noe forskjell, har noe liggende trur jeg. Edit: Prøvde å oppdatere driver og skifte til scart kabel... Funker fortsatt ikke Endret 29. oktober 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Noen bør seriøst skrive en "sticky" om dette emnet. Skulle gjerne gjort det selv, men har rett å slett ikke peiling nok om ati kort. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Kan det funke å koble sammen pin 15 og 20? På hvilken scart kontakt isåfall? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 kjøp en colorfix adapter som du setter på s-video utgangen på pcen, burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 vegggiss hvor kjøper man den da? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Valent: Colorfix finnes bl. a. hos Computercity. CSSSK:Hva slag "trådløs dings" bruker du? Støtter den s-video? Hvis den ikke gjør det, så forsvinner fargesignalet i den første trådløs-boksen. Og da vil en kompositt-adapter / colorfix plassert mellom skjermkort og trådløsdingsen løse problemet. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Aha! Så det kan hende den trådløse overføringa ikke støtter s-video! Sikkert der problemet ligger. Da kjøper jeg meg en kompositt adapter og tester med den i morra! Takker til veggiss og Mr D!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå