P-in-P Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skilpadder er ulovelig for vanlige folk, men hvis du har legeattest på at du er allergisk mot pelsdyr er det bare å skaffe seg! Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skilpadder er litt gøy. Fugler er morsommere. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det har jeg vanskelig for å tro med mindre det er en papegøye, kongeørn, struts eller pingvin det er snakk om... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det store spørsmålet er vel egentlig; Synes skilpadda det er morsomt å ha deg? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ehh ? Ok, men de er utrolig kjedelige dyr Vis du vill kjøpe 3 stk bare si ifra Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva koster en skilpadde egentlig De klarer ofte å gjemme seg på rare steder, og de driter hele tiden.... Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 De gjemmer seg ja, jeg har en litt stor ''korall wannaby stein'' og den ligger de inni hele tia de sitter fast osv. må dra de ut hele tia men da holder de seg igjen (kansje de vill dø jeg er ikke så slemm ?) koster omlag 100-500 kommer ann på type osv mine er 3-5 cm de er tøffe men kjedelige Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg hadde skillpadde, det var veldig moro! Annbefaler deg å kjøpe en sumpskillpadde og ikke sånn vanlig skillpadde! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 hva er forskjell på sump og vanlig da? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 hva er forskjell på sump og vanlig da? Sumpskillpadder lever både i vann og på land. De tørker i eget lys, spiser i vann osv. De er mer aktive enn en vanlig skillpadde som bare ligger i et bur og slapper av... Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Kan ikke tenke meg at skillpadder er noe av det morsomte dyrene du kan ha... En venn av meg fikk skilpadder til bursdagen sin for ca. 2 måneder sia, han synes de var drit kule først og drev og skrøyt på msn og sånt. Men nå er de solgt... Jeg er selv allergisk mot hund (bare litt), men vi skal få hund til Januar! Jeg reagerer ganske mye på korthåra hunder, men ikke på langhåra.. Det har noe med at det ofte ikke er pelsen som gjør deg allergisk, men huden under pelsen! Det vil da si at hvor lenger hår hunden har hvor lenger fra kommer du huden.... Vi skal få en Briard:love:, jeg anbefaller STERKT denne rasen hvis du liker store hunder med litt hår!! Du burde henvende deg til en svensk kennel hvis du skal ha denne rasen fordi det er nesten ingen kennler i Norge og de er visst mye sunnere og sånt i Sverige sies det. Du kan jo også titte litt på "anti-allergi" hunder/katter! Lykke til med dyrekjøp! EDIT: Det spørs jo litt også hvor mye tid og penger du vil bruke på dyret ditt.. Siden en skillpadde koster 100-500 kr og en Briard eller en sånn "Anti-allergi" katt jeg så i avisen koster 10 000 så er det jo "litt" forskjell! Jeg vil regne med at en hund trenger litt mere tid enn en skilpadde også fordi, f.eks du går ikke turer med en skilpadde.. Endret 30. oktober 2004 av xerminx Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Selv om du er allergisk for katt/hund, er det gode muligheter for at du overlever med en chinchilla. Dersom det er tilfelle for deg, vil jeg anbefale det på det sterkeste Jeg kan garantere at en chinchilla er utrolig mye mer gøy enn skilpadde... Har skilpadder verdens mykeste pels? Eller kan skilpadder løpe i full fart for å hoppe opp i veggen og ta en "wallride" f.eks? En chinchilla skaper og er . (dersom du ikke vet hva en chinchilla er, kan du se noen bilder her. Det er en slags blanding av kanin og ekorn) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Enig med lurifaksen! Skinnfiller (vanskelig navn) er tøffe dyr og veldig bløte ! Det eneste som er dumt med dem er at de pisser på veggen og er nattdyr... Lenke til kommentar
runela Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Skilpadder er jo tøffe da... Men jeg synes faktisk hunder og sauer er artiege da... Merk deg det siste... Jeg digger sauer! hmmmm så jeg skal kanskje ikke si så mye Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det eneste som er dumt med dem er at de pisser på veggen Pisser på veggen!? Våre chinchillaer urinerer kun i sponet i buret sitt. Ytterst skjelden de gjør det andre plasser, i så fall er det på grunn av de ikke har mulighet for å komme inn i buret, og da finner de seg i så fall et mykt underlag. Er du slem kan de riktignok bruke urin som et våpen... Da reiser de seg opp på to bein og pisser mot deg. Drite gjør de derimot rett som det er... Selv mens de løper. Heldigvis er det bare små harde objekter, som ikke er problematisk å ta i btw - Skinnfiller :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå