Gå til innhold

rengjøring av cpu med alkohol...

stoffix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at blå isopropanol er det beste. Selv har jeg fått mye pepper for å ha brukt ren aceton.. Uvisst av hvilken grunn, da jeg synes ren aceton er super!

aceton er muligens for sterkt.

vi bruker det en del på jobben, og på ting vi er usikker på bruker vi kun isopropanol, fordi det meste tåler det, men ikke alt tåler aceton. I vårt tilfelle gjelder det for det meste gummi-kabler o.l...

Lenke til kommentar
hahaha  :!:  :!:  :!:

angående % praten vil jeg bare nevne at 100%alkohol er i pulverform

Det stemmer nok dessverre ikke... kan ikke krystalliseres ut....

Nei, det er gass.

Over 78 grader celsius hvertfall :p

væske mellom -114 og +78 grader.....

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje LITT offtopic, men jeg prøvde å fjerne noe termisk pasta eller lim fra skjermkortet mitt og det var ikke håp. Redd for at det var lim for den satt sabla godt fast ! :p Men jeg prøvde såfall med aceton, 96%(teknisk sprit, klorhexidin, fordeldre som jobber på sykehus er litt morro...) og 40% russersprit bare på gøy... (dette bare på kjølern som jeg skulle kaste pga risikoen for ekkle stoffer som gpu'en min ikke ville ha!!)

Uansett hjalp ikke noe av dette, heldigvis hang meste parten fast på kjølern ikke på gpu, aceton var det eneste som hadde en MINIMAL effekt ;)

Kanskje noe med at den termiske pastan / limen hadde vært der i snart 4 år på et konstant overklokket kort ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...