Gå til innhold

rengjøring av cpu med alkohol...

stoffix

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om man får samme effekt av å rengjøre cpu med vanlig sprit som med rødsprit...

mener å ha sett rødsprit annbefalt, og det er også det som har blitt nevnt i sammenheng med å fikse et lcd-display...

jeg har nemlig massevis av sprit her hjemme.. (hyggelig med en mor som jobber på sykehus :)) og lurer på om det er nødvendig å kjøpe rødsprit, eller om vanlig gjør samme nytten...

*edit* = retting av leif...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

moren min jobber på labb...

og hvis jeg ikke husker helt feil, så har de en komode der, med to hyller i, den ene fylt ned 96%, den andre med 70%...

men nå er det lenge siden jeg har vært der også da..

og det er ikke lurt å drikke 96%

iflg. moren min, så ville man ha dødd hvis man hadde drukke noe særlig 96%, men om det er noe hun bare sier for å skremme meg vet jeg ikke, men jeg tviler jo litt på det, selv om det godt kan hende at hun tar feil...

Lenke til kommentar

Jeg brukte kondensfjerner fra Hydro med 60-100% 2-propanol eller isopropanol, fordi det var anbefalt av Arctic Silver. Har lest at rødsprit korroderer (eller hva det nå heter). Etser er vel ordet. Men vet ikke sikkert. Brukte nå kondensfjerner i alle fall.

Lenke til kommentar
moren min jobber på labb...

og hvis jeg ikke husker helt feil, så har de en komode der, med to hyller i, den ene fylt ned 96%, den andre med 70%...

men nå er det lenge siden jeg har vært der også da..

og det er ikke lurt å drikke 96%

iflg. moren min, så ville man ha dødd hvis man hadde drukke noe særlig 96%, men om det er noe hun bare sier for å skremme meg vet jeg ikke, men jeg tviler jo litt på det, selv om det godt kan hende at hun tar feil...

vel 96% er jo jævli sterkt da.

du kan jo dø av all sprit hvis du drekker for mye av det.

og jeg tror heller du burde bruke 96% enn 70%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...