stoffix Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) jeg lurer på om man får samme effekt av å rengjøre cpu med vanlig sprit som med rødsprit... mener å ha sett rødsprit annbefalt, og det er også det som har blitt nevnt i sammenheng med å fikse et lcd-display... jeg har nemlig massevis av sprit her hjemme.. (hyggelig med en mor som jobber på sykehus ) og lurer på om det er nødvendig å kjøpe rødsprit, eller om vanlig gjør samme nytten... *edit* = retting av leif... Endret 26. oktober 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 De fleste typer drikke-sprit legger igjen en tynn hinne ved påføring som kan hindre varmeoverføring, derfor er isopropanol/rødsprit foretrukket. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 dette er snakk om 70% alkohol sprit, er det bra da? Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 trodde sprit (altså etanol) og rødsprit var etanol begge deler jeg, bare at rødspriten er tilsatt farge og brekningsmiddel.. men skal ikke si for sikkert, og har ikke testa Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 uff.. liten aktivitet her... men jeg vil ikke ødelegge den hvis jeg prøver? eller? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (hyggelig med en mor som jobber på sykehus ) bra du nevnte det trudde først at du var et fyllesvin Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 hehe, neida, er bare 16, og dessuten liker jeg ikke smaken av alkohol, men når jeg er sint på en flekk av noe slag, da liker jeg å pøse på, + å gnikke for å se om det hjelper.. men er vanlig alkohol like bra? (70%) Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvis det er snakk om teknisk sprit til medisinsk bruk er det maksbra å bruke! Enda bedre enn rødsprit. Skjønner at cognac vil legge igjen hinne, men dette brukes til rensing på sykehuset, gjør det ikke? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 jo, er jo ikke max %, men litt under 70% burde det være.. stod en natt oppe uten kork på... er en litt over halvfull litersflaske.. men da setter jeg i gang da.. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 legesprit er vel vanligvis helt vanlig 96% kjenner folk som har drekki det Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 moren min jobber på labb... og hvis jeg ikke husker helt feil, så har de en komode der, med to hyller i, den ene fylt ned 96%, den andre med 70%... men nå er det lenge siden jeg har vært der også da.. og det er ikke lurt å drikke 96% iflg. moren min, så ville man ha dødd hvis man hadde drukke noe særlig 96%, men om det er noe hun bare sier for å skremme meg vet jeg ikke, men jeg tviler jo litt på det, selv om det godt kan hende at hun tar feil... Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg brukte kondensfjerner fra Hydro med 60-100% 2-propanol eller isopropanol, fordi det var anbefalt av Arctic Silver. Har lest at rødsprit korroderer (eller hva det nå heter). Etser er vel ordet. Men vet ikke sikkert. Brukte nå kondensfjerner i alle fall. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 hvor mye kostet det da? Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg mener å tro at folk sier at rødsprit, whitesprit o.s.v. legger igjen et tynt lag med fett. Og at isopropanol hadde vært det beste, p.g.a. det ikke inneholder fett. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 legesprit er vel vanligvis helt vanlig 96%kjenner folk som har drekki det Finnes 99,9% nå Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 moren min jobber på labb...og hvis jeg ikke husker helt feil, så har de en komode der, med to hyller i, den ene fylt ned 96%, den andre med 70%... men nå er det lenge siden jeg har vært der også da.. og det er ikke lurt å drikke 96% iflg. moren min, så ville man ha dødd hvis man hadde drukke noe særlig 96%, men om det er noe hun bare sier for å skremme meg vet jeg ikke, men jeg tviler jo litt på det, selv om det godt kan hende at hun tar feil... vel 96% er jo jævli sterkt da. du kan jo dø av all sprit hvis du drekker for mye av det. og jeg tror heller du burde bruke 96% enn 70% Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ... ..... og jeg tror heller du burde bruke 96% enn 70% Det er nok sant ja Skulle tro at resultatet ble tilfredstillende med 70% din. Hvis du ikke har 96% for hånden da... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 bruk u-organiske midler.! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 er ikke alkohol ganske u-organisk? jeg har desverre ikke 96% for hånden, men jeg har skjelden bruk for det uansett... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) bare snakk med noen bonder så skaffer du det lett. eller snakk med noen i klassen din og be de prøve å skaffe for deg alltid noen som har kontakter Endret 6. november 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå