XenTer Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Hei, jeg har kjøpt nytt HK, XP cpu, DDR brikke og vifte seff. Mer detalje: Abit KG7 lite (VIA chipsets) XP 1600+ M-Tec PC2100 256MB DDR Global Win vifte med kobber ribbe til 500 kr som skal kjøle cpu'er opp til xp 1700+ med "glans" Problemet er at jeg klarer ikke klokke CPU'en opp til det den skal (1400 MHz) og FSB'en klarer jeg heller ikke stille på det den skal (133). Når og alle ganger jeg prøver går det ikke å starte PC-en en gang, det meste jeg har klart å stille FSB'en opp til er 120 men da ble PC-en så ustabil at den låste seg rett etter den begynte å boote opp windows. Nå kjører jeg CPU'en på 1100 MHz og FSB'en på 100 viss jeg husker rett. Og ett annet prob, siste dagene har cpu gradene steget litt, den lå på 39° MED toweret på som ikke består av mer en noen få hull, nå må jeg ha tower lokket av men cpu tempen er på 50° nesten. Kan det være rammbrikka til 1k kr som ikke takler det? PCI korta er det ikke, GF2 MX kortet tviler jeg på det er. Noen usynlige jumpere på kortet jeg har glemt å fytte på kanskje? Har bare en den er til BIOSen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå