Instict Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hei. hvordan installere jeg kontrollere? (IDE) Jeg har denne.... Jeg bruker Slackware 10.0. Endret 26. oktober 2004 av Instict Lenke til kommentar
zyp Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du må ha støtte i kernel for den, er det det så finnes den nok på /dev/hde og /dev/hdf. Prøv "fdisk -l" for å se om den finner noe, og evt. se "dmesg". Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Da er det jo også utrolig kjekt om du poster løsningen din. Blant annet det med kontrollere og flere disker er en av noen grunner til at jeg ikke ennå har kvittet meg med windows. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg måtte legge til en modul for diskkontrolleren. insmod /dir/to/driver/hpt302.ko Viss modulen er skikkelig lagt inn kan du skrive "lsmod" xXx$ lsmod Module Size Used by hpt302 46588 - Etter jeg gjorde dette så funket den. Jeg hadde kompilert en kjerne uten støtte. Men med "default" kjerne så regner jeg med at den hadde fungert skikkelig. Endret 28. oktober 2004 av Instict Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå