Gå til innhold

hvor høy spenning tåler TwinMOS

Jeg er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har lurt litt på om det ville være en ide å montere exstra kjøling på ramen.

Hva med å lime på en kobberplate på hvær side av brikkene som stikker noen cm over brikkene?

Du får kjøpt heatsinks til ram i mange webshops. Men det beste er å ha god luftgjennomstrømmning i kabinettet, heat spreaders har lite effekt alene

Lenke til kommentar
jeg har lurt litt på om det ville være en ide å montere exstra kjøling på ramen.

Hva med å lime på en kobberplate på hvær side av brikkene som stikker noen cm over brikkene?

Du får kjøpt heatsinks til ram i mange webshops. Men det beste er å ha god luftgjennomstrømmning i kabinettet, heat spreaders har lite effekt alene

Kjører mine brikker med heatsink på 3,2 volt i over 7 måneder nå, uten problemer, men jeg har nok litt bedre RAM :yes: og har heatsink

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Du kan ikke sjekke undervolt i programmer. :)

Må sjekke med voltmeter.

Hovedkortsensorer er ikke til å stole på når det gjelder sånt.

Men sitter vdimm på 5v railen på det kortet? Hvis den gjør det kan du jo ta en liten voltmod og kjøre 3,5+++v gjennom brikkene dine. ;)

Lenke til kommentar

Kjører mine brikker med heatsink på 3,2 volt i over 7 måneder nå, uten problemer, men jeg har nok litt bedre RAM :yes: og har heatsink

Du har nok bedre ram ja. Heatsinks har nemlig svært liten effekt. De senker bare tempen med en grad eller to. Mulig litt mere når brikkene blir veldig varme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...