rottenikken Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Har følgende XP 1900 (142Mhz) Billig Coolermaster Geforce4 4400 =Masse bråk. Har lest at 4400'n støyer meget mye, så er det vits i å kjøpe en ordentlig kjøler som Zalman eller noe i den duren. Vil helst under 20 dB, ikke på 43 som nå. Tips til kjølere som er brukbare til min maskin? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Regner med at din Coolermaster er utstyrt med en 60x60x10mm vifte med 6-7000RPM, en slik en vil lage mye (høyfrekvent) støy. FORSLAG: Skaff en Silent Viking, eller i det minste en dypere (60x60x20mm) vifte (Papst anbefales, kjøpes hos Microplex) med lavere RPM. Da går dette "opp i opp". Eller en 80mm vifte med "trakt" fra 60mm til 80mm. Vifta på Creative sitt GF4 Ti-kort sier jo litt for seg selv... FORSLAG: Ta ut Creative-vifta, og sett på ThermalTake's Crystal Orb. Anbefaler sterkt den glimrende GF4 Ti4400-artikkelen hos Slapps for instruksjoner. Synes du det støyer mye selv etter dette, så vurder bytte av vifte i strømforsyning samt støydempningsmatter... EDIT: Min 400. post! *Hurra* [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-05-21 23:12 ] Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Vel, jeg vet ikke om Zalman kan brukes på grafikk kortet ditt, men jeg antar at det skulle gå. Har selv installert både Zalman CPU kjøler, northbridge kjøler og Zalman kjøler på mitt Geforce3 kort. Det som støyer mest nå er harddiskene, men der får jeg ikke gjort noe siden jeg er avhengig av å ha uttagbare hardisker (en for jobb, en for spill og en for egen programmering). Disse vil jeg vel etterhvert prøve å få skiftet ut til Seagate Baracuda IV siden de er veldig stille (og eller ikke så varme som f.eks. min IBM disk) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: ShitHead_No skrev (2002-05-22 15:47):Det som støyer mest nå er harddiskene, men der får jeg ikke gjort noe siden jeg er avhengig av å ha uttagbare hardisker (en for jobb, en for spill og en for egen programmering). Disse vil jeg vel etterhvert prøve å få skiftet ut til Seagate Baracuda IV siden de er veldig stille (og eller ikke så varme som f.eks. min IBM disk) Min seagate harddisk blir glovarm. Uten noe støydemping av den. Ca. like varm som en IBM 60GXP 40GB Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 OG fersten så bråker ikke EN CPU. Har ikke testet en CPU uten vifte ,men en gang i tiden når frekvensen blir høy nok så vil vell en CPU bråke den og. Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 17:35, CFD skrev:Min seagate harddisk blir glovarm.Uten noe støydemping av den.Ca. like varm som en IBM 60GXP 40GB Seagate Barracuda IV er ikke så ille som IBM 60GXP (men ikke så altfor mye kjøligere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå