gotark Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei. Jeg har et lite problem. Jeg skulle så gjerne ha flytta en fil fra en harddisk til en annen, men det går ikke. Filen befinner seg på D: når jeg prøver å kopiere/flytte den til E: så får jeg bare opp feilmeldingen: Kan ikke kopiere Ftv 3: Ikke nok diskplass. Slett en eller flere filer for å frigjøre diskplass og prøv på nytt. Windows XP home D: 11GB ledig E: 178GB ledig Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 kanksje disken oppgir feil diskstørelse. prøv isåfall scandisk Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Restarting av PC, evt. defragmentering er kanskje det som skal til. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Nope. og diskstørrelsen er riktig. Man tar ikke feil av en 250GB harddisk. Men en ting jeg har biti merke ved. C: har bare 2GB ledig. Kan det være noe windows surr som ødeligger for meg. da tenker jeg på at kanskje hele fila må igjennom C:\Windows\Temp eller noe sånn... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du bruker NTFS filsystemet på den partisjonen du skal flytte fila til? FAT32 støtter bare 2GB store filer... Lenke til kommentar
gotark Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 ee. ja. bare motsatt. 250GiB disken er FAT 32. Det var jo dumt ja.. Må finne en avlastingsdisk og formatere da. Lenke til kommentar
bo41 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du kan oppgradere disken din fra FAT 32 til NTFS uten og slette noe Kommandoen er " convert e: /fs:ntfs /v Bokstaven e: er da disken som skal konverteres men det var e disken du skulle konvertere ? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Ja, det er e: takker Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Unskyld at eg bumper denne tråden men eg har lignende problem og da er vel ikke vitsi å starte nytt lik tråd?! Anyways formaterte og reinstallerte windowsxp da eg hadde disk problemer og dette var om natten og det eg ikke la merke til før nå var at eg formaterte windows partisjonen som fat32 når eg egentlig alltid bruker ntfs. Problemet er at eg ikke kan få overført filer på over 4gb over til fat32 partisjonen nettopp fordi den ikke støtter så store filer. Kan eg konvertere windows partisjonen fra fat32 til ntfs uten at noe går galt? :S Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 snowdog: hvis du leser litt lengre opp så har du vel egentli svaret ditt... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jo men eg tenkte det kunne være at windows krøllet seg eller noe. Er jo alltid noe kødd med ett eller annet. Jaja får prøve. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jo men eg tenkte det kunne være at windows krøllet seg eller noe. Er jo alltid noe kødd med ett eller annet. Jaja får prøve. Funket det bra SnowDOG_? Skal gjøre det samme, men vil være 100% sikker på at alt går bra. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 skal gå greit å konvertere fra Fat32 til NTFS ja. til den jobben bruker jeg Partition Magic. denne er veldig enkel. lite krøll med dette programmet etter min mening ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Partition Magic har ødelagt partisjonstabellene mine mange ganger.. tør ikke stole på den lenger. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 da må jeg nesten spørre deg om hvilken versjon av Partition Magic du brukte. jeg hadde litt små problemer med Partition Magic 7.0 i kveld. men når jeg prøvde PM 8.0 etter det så gikk det helt fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det var 8.0 jeg brukte. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 merkelig det da. den skal være stabil den da men. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) skal gå greit å konvertere fra Fat32 til NTFS ja. til den jobben bruker jeg Partition Magic. denne er veldig enkel. lite krøll med dette programmet etter min mening ihvertfall. Jeg kommer til å bruke convert *partisjonavn*: /fs:ntfs /v Tror nokk det går bra.. Endret 27. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå