MrJavalava Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hei. Jeg har nettopp hatt et harddisk havari på serveren. Harddisken har stått kontinuerlig på siden midten av mai, og nå har den altså sagt adjø. Siden jeg uansett må ha ny harddisk, så lurer jeg på hvilken jeg burde velge. Harddisken som stod i var en Maxtor DiamondMax Plus 8 ATA/133 HDD 40 GB IDE, for de som ville vite det. Jeg er i all hovedsak ute etter en harddisk som har betydelig lengre levetid enn Maxtoren hadde. Harddisken skal ikke være så ugudelig stor, rundt 40 GB er greit. Jeg betalte 659 kr for harddisken igjennom komplett, noe særlig høyere enn 900 kr vil jeg ikke betale for en ny harddisk. Jeg vurderer også å sette inn ekstra vifter som skal stå på kassen, for å kjøle ned serveren. Kom med forslag.. Endret 26. oktober 2004 av MrJavalava Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du har kanskje garanti igjen på disken?? Anbefaler at du har en vifte som blåser 'kald' luft på disken hvis den skal være på 24/7. Sånn ellers ville jeg ha anbefalt en Seagate disk. Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Koster kr 770,- hos komplett nå/idag (26 okt. 2004) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 40 og 80GB koster nesten det samme nå for tiden. Da velger du selvfølgelig 80GB. Til bruk i en server så antar jeg at god ytelse er en fordel. Da vil jeg anbefale en eller annen disk med 8MB minnebuffer og 7200rpm. Oppsummert: Gå for en 80GB med 8MB og 7200rpm. I følge prisguiden så koster disse fra 515 kr: https://prisguiden.no/produkt/1651 Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er først og fremst ute etter en harddisk som tåler å være i bruk hver dag, uten at den får heteslag e.l., deretter kommer størrelse og ytelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå