Shiny Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har et problem med at min pc bare henger seg opp. Den starter opp og fungerer helt fint i ca et kvarter. Da fryser alt og jeg får ikke gjort noe annet enn å bryte strømmen. Power knappen og rest knappen fungerer heller ikke. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Kanskje den blir overopphetet? Last ned PCAlert fra Msi, og sjekk temperaturen i maskinen. Spesifikasjoner:? Lenke til kommentar
Shiny Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Har et problem med at min pc bare henger seg opp. Den starter opp og fungerer helt fint i ca et kvarter. Da fryser alt og jeg får ikke gjort noe annet enn å bryte strømmen. Power knappen og rest knappen fungerer heller ikke. Noen som vet hva problemet kan være? Msi Mega 180 deluxe, maxtor 200 gb harddisk. Kingston 512 ddr ram. Plextor dvd r, amd athlon 1,91 ghz cpu. Har sjekka temeraturen og den ligger stabilt på ca 40- 45 grader. Kan det være en hardware konflikt? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, med DVD-spilleren. Sjekk om noen du kjenner har en MSI-drive, og prøv med den. MSI er dessverre ikke alltid kompatible med andre enn seg selv. Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er litt rart det der, hvis det er hardware konflikt. Maskinen fungerer i ett kvarter, oppdager en dvd-brenner og bestemmer seg for ikke fungere på en stund... Lenke til kommentar
Shiny Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er litt rart det der, hvis det er hardware konflikt. Maskinen fungerer i ett kvarter, oppdager en dvd-brenner og bestemmer seg for ikke fungere på en stund... Det var vist ikke dvd brenneren. Nå har jeg prøvd å koble fra den,men det fungerer fortsatt ikke. Noen andre tips som kan hjelpe meg? NB!Dette er den første pc`n jeg sett sammen selv så jer litt spent på om jeg får den til å fungere til slutt,så alle tips mottas med stor takknemmelighet. Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Hvis du har mulighet, prøv med en annen ram brikke. Har du prøvd å reinstallere alt av drivere og slikt? (Edit) Forresten, har du noe agp eller pci kort? Endret 27. oktober 2004 av NakedChef Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 det står en warning om xp only, så det er vel endel driverkonflikt fare et sted ? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dette skrives fra en MEGA 180 som kjører på Linux, og det eneste som ikke fungerer er fjernkontrollen når OS er lastet. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dette skrives fra en MEGA 180 som kjører på Linux, og det eneste som ikke fungerer er fjernkontrollen når OS er lastet. hei, ref til msi siden for 180 maskinen, antar det har en mening Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg vet at det står det, men det gjelder så vidt jeg har klart å finne ut bare bluebird-modulen, som er den kombinerte LCd-skjermen og IR-mottakeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå