lalleh Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Som en av disse gamerene sier her oppe, så må PCen hans yte 100% når du skal spille. Der er jeg helt enig. Men siden du er gamer, bruker du sikkert IRC f.eks for å søke etter PCWer, eller for å snakke med en eventuell clan? Det er akkurat DA at PCen din ikke trenger å yte 100%, or am I wrong? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Det er akkurat DA at PCen din ikke trenger å yte 100%, or am I wrong? Nei du tar ikke feil. Men jeg trenger jo ikke C&Q av den grunn eller? Endret 28. oktober 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
brazir Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) 3DMark 03 uten C'n'Q 5886 3DMark 03 med C'n'Q 5839 Ikke all verden, men kanskje det teller litt for en hardcore gamer. Endret 28. oktober 2004 av brazir Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det holder vel egentlig ikke å bare kjøre en gang på hver. Hvis jeg kjører 3DMark03 to ganger etter hverandre uten å gjøre noe med PC'en, kan jeg få over 50-70 poeng i forskjell. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det lønner seg også å skru av alle prosesser som kjører i bakgrunnen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det holder vel egentlig ikke å bare kjøre en gang på hver.Hvis jeg kjører 3DMark03 to ganger etter hverandre uten å gjøre noe med PC'en, kan jeg få over 50-70 poeng i forskjell. Det var det jeg oså understreket i min lill "mini-test". Men uansett, hvis man er så hardcore at feks. 40 poeng i 3dmark05 fra eller til spiller noen rolle, da kan man begynne å lure på hva slags bestrebelser man gjennomgår hver gang man skal spille. For å oppnå absolutt ytelse må man da stenge av absolutt alle service's som går i bakgrunnen som ikke er strengt tatt nødvendig for å kunne kjøre spillet. Er sikkert endel poeng å hente her også. Dessuten har jeg inntrykk av at veldig mange gamere sitter med feks. innebygde lydkort på sine PC'er. Her er det virkelig mye å hente i forhold til bagateller som CnQ. Et innebygd lydkort vil feks. kunne gi en forskjell på 10fps kontra et skikkelig lydkort. 10fps i 3dmark tilsvarer mye mer en 40 poeng. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har testa dette EN gang i 3dmark01 (som er litt mer CPU-avhengig enn '03 som mange andre har brukt her), og fikk tilnærmet likt resultat både med og uten C&Q. Å få 100% lik score 2 ganger på rad skal nok en del til. Forresten så har jeg ikke fått dårligere ytelse i det hele tatt i f.eks. doom3. Om det er noe som helst ytelsestap ved bruk av C&Q, så er det tapet så lite at det er knapt målbart. Og da er du jaggu god for å faktisk merke noe til det i spill Lenke til kommentar
brazir Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Begge var kjørt etter reboot..........samme oppsett Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvordan kan man få viften til å skru seg ned automatisk når CnQ setter i gang? Har bestilt en AMD 64 3500+ nå, og lurer på om viften skrur seg ned helt av seg selv, eller om jeg må ordne dette selv på noen måte? (vil gjerne ha minst mulig støy) Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvordan kan man få viften til å skru seg ned automatisk når CnQ setter i gang? Har bestilt en AMD 64 3500+ nå, og lurer på om viften skrur seg ned helt av seg selv, eller om jeg må ordne dette selv på noen måte? (vil gjerne ha minst mulig støy) På de fleste hovedkort skal C'n'Q sette ned spenninga til CPU-vifta etterhvert som prosessoren blir kaldere... det gjør ihvertfall mitt hk =) Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Danke skjønn. Da satser vi på at hovedkortet ordner opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå