Gå til innhold

Abit bp6 mod

Anbefalte innlegg

Noen som har dette hovedkortet, og som har, eller vet om noen som har moddet kortet til å takle dual p3 coppermine?

Ja, jeg vet det finnes Neo slot convertere, men bios-koden takler det visstnok ikke enda, såvidt jeg kan lese ut ifra HK'ets egen fan-page.

Er litt lei av mine celeron 366'ere, og kunne godt tenkt meg å oppgradere til 2*933 p3, weee! :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten neo konverterene er det helt umulig, det mangeler nemmelig endel strøm/jord i en PPGA370 socket.

Hva BIOS angår finnes det en beta bios - men totalt sett blir dette en treig og dyr platform. BP6 har heller ikke mulighet til (stabilt) å kjøre 133FSB, iklart hvorfor ikke men sånn er det dessverre.

Har selv hatt 2 slike kort og har undersøkt mulighetene grundig - elsket det kortet :smile:

Lenke til kommentar

Ja, jeg syns oxo d r superdigg. :smile:

Hadde ikke forhåpninger om å gjøre noe uten de konverterne, men d burde jo la seg gjøre lissom...

De har jo fått til å kjøre en enkelt p3 på den har de ikke? Så d med 133fsb burde være en oppnåelig oppgave skulle en tro.

Så inntil jeg hører noen gledelige nyheter fra bp6.com så får jeg bare krysse alt jeg har og håpe...

Lenke til kommentar

I praksis er det lettere å kjøre 1 CPU høyt enn 2 siden 2 belaster chipettet mer (og BX faktisk bare støtter 100MHz FSB, vanligvis klarer det likevel 133~150 men det er med 1 CPU).

Poenget som egentlig dreper det hele er at P3 933'er og Neo konvertere koster flesk og en P4 2GHz (som også kan klokkes) vil bokstavlig talt svinebanke det til en lavere penge.

Bruk den som server med noe gammelt cellery du - stabilt så det holder og kjapt nok for det meste.

Lenke til kommentar

Et alternativ som kanskje er verdt å sjekke er vel om de siste socket 370 Celeronene vil funke med Neo konverterene (2x1.2Ghz må da være gøy!?).

Jeg har et slikt hovedkort selv, det tusler og går med 2x466 Celeroner. :smile:

Men som nevnt over, det er sannsynligvis billigere å bytte hovedkort og kjøre 1 stk Pentium 4.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 11:22, Ash skrev:

Et alternativ som kanskje er verdt å sjekke er vel om de siste socket 370 Celeronene vil funke med Neo konverterene (2x1.2Ghz må da være gøy!?).

Jeg har et slikt hovedkort selv, det tusler og går med 2x466 Celeroner. :smile:

Men som nevnt over, det er sannsynligvis billigere å bytte hovedkort og kjøre 1 stk Pentium 4.

Problemet er at de celeronene (over 533) er FC-PGA og FC-PGA2 som krever med strøm og jord enn PPGA som BP6 har - disse fungerer ikke uten konvertere, og på toppen av det er de også sperret mot dual.

Singel P4 er nok det som lønner seg her.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 14:26, Dollar skrev:

Problemet er at de celeronene (over 533) er FC-PGA og FC-PGA2 som krever med strøm og jord enn PPGA som BP6 har - disse fungerer ikke uten konvertere, og på toppen av det er de også sperret mot dual.

Singel P4 er nok det som lønner seg her.

Vel jeg sa jo at man måtte ha en konverter. :smile: Man kan bruke FC-PGA(2) prosessorer på et Socket 370 hovedkort med denne konverteren. MEN den støtter ikke dual. :sad: Så da er man like langt.

Mest for penga idag er nok en Athlon XP maskin, men du kan få en enda kjappere maskin hvis du legger (mye) mer penger i en P4 maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...