Gå til innhold

Hvordan bruke BIN filer.


bachmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spørsmålet er fortsatt

 

hvordan kan man brenne/bruke/pakke ut en bin fil uten at man har cue fila

 

øsnsker svar på dette selv da jeg sliter med å få brukt bl.a. memtest86

bruk daemon-tools. brenn alle bin-filene (som "data" i nero) på en cd/dvd sammen med programmet hvis du skal ta det med deg noen steder. Da kan du bare mounte filen med daemon-tools. Det gjør du ved å klikke på ikonet nederst til høyre i windows og velge "mount image". Der velger du selvfølgelig den filen du brente på cd/dvd-en. Da vil programmet komme opp som en egen cd-stasjon i "min datamaskin".

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Gå å plag noen andre, dust

voksent!

Er vel ikke noe spes. voksent det du sier heller da. woho. Når jeg våkner i morra så skal jeg finne noen jeg kan annmelde innstilling:/

 

Har mange bin filer som jeg selv har kopiert fra mine egne orginale cder. Backup er vel et ord som ikke finnes i din ordbok vel????

Lenke til kommentar
plzzz back to topic

 

 

nero vil ikke godta en bin fil men vil bare ha cue fila

ingen andre brenne prog jeg har vil ha annet heller

Du kan prøve å laste ned WinISO og konvertere bin fila til ISO. Men har du en annen cue fil så kan man åpne denne i wordpad og bare bytte ut fil navnet:D

Lenke til kommentar
spørsmålet er fortsatt

 

hvordan kan man brenne/bruke/pakke ut en bin fil uten at man har cue fila

 

øsnsker svar på dette selv da jeg sliter med å få brukt bl.a. memtest86

bruk daemon-tools. brenn alle bin-filene (som "data" i nero) på en cd/dvd sammen med programmet hvis du skal ta det med deg noen steder. Da kan du bare mounte filen med daemon-tools. Det gjør du ved å klikke på ikonet nederst til høyre i windows og velge "mount image". Der velger du selvfølgelig den filen du brente på cd/dvd-en.

sjønte egentlig ikke det så mye

 

vil lage en bootdisk med memtest86 på men etter å ha lastet den ned så får jeg jeg en iso fil som inneholder en img fil og en bin fil vil bruke dette for testing av ram og jeg er ikke sikkerpå hvordan man gjør det

Lenke til kommentar

Hærregud for en usaklig tråd dette ble! :no:

 

Til trådstarter og dere andre som lurer på det: her kommer svaret:

 

Last ned og innstaller Alcohol120% eller DaemonTools (ett fett hvilket prog du velger egntlig)

 

Etter innstallasjon kan du lage "Virtual drives" i programmet - disse dukker opp som en CD/DVD-stasjon i Min Datamaskin.

 

Videre så "mounter" du bin-fila di inn i denne Virtuelle driven - hvordan du gjør dette er litt forskjellig fra program til program, men det er lett å finne ut av på egenhånd.

 

Når du har gjort dette vil PCen din tro at .bin-fila di er en CD, og du kan gå inn på CD/DVD-stasjonen som du laga og browse CDen eller kjøre installfila for å innstallere det som eventuelt må ligge på CDen.

 

Du kan også brenne ut .bin-fila til en CD/DVD - dette finnes det alltid "Wizards" for i Alcohol/Daemontools, og burde gå veldig greit - bare belg .bin-fila di og brenn ut - da vil du få en CD/DVD som ser nøyaktig likedan ut som den bin-fila du lasta ned...

 

 

 

Til dere som syter og maser over piratkopi og warez-snakk på forumet, så anbefaler jeg dere til å stoppe flaminga og heller trykke på "rapporter posten til moderator" - på den måten slipper vi alle disse dumme og usaklige kommentarene som denne tråden er et klart og tydelig eksempel på !

 

-Croyfer-

Lenke til kommentar

Sorry men jeg klarer ikke gi meg..

 

simalarion - Siden han har en bin fil drar du den konklusjonen at han har piratkopiert programvare liggende på den..

 

Dra den konklusjonen du, men slutt å plag oss andre med den.

 

Forby bin filer - kan inneholde pirat materiale.

Forby våpen - kan drepe folk.

Forby similario - skaper høyt blodtrykk :p

 

Sorry, IQ syker til 42 når jeg blir irritert.

Endret av douwd
Lenke til kommentar
Sorry men jeg klarer ikke gi meg..

 

simalarion - Siden han har en bin fil drar du den konklusjonen at han har piratkopiert programvare liggende på den..

 

Dra den konklusjonen du, men slutt å plag oss andre med den.

 

Forby bin filer - kan inneholde pirat materiale.

Forby våpen - kan drepe folk.

 

Sorry, IQ syker til 42 når jeg blir irritert.

forby vann = lager rust på bilen :p

Lenke til kommentar

vil lage en bootdisk med memtest86 på men etter å ha lastet den ned så får jeg jeg en iso fil som inneholder en img fil og en bin fil vil bruke dette for testing av ram og jeg er ikke sikkerpå hvordan man gjør det

Visste ikke du måtte ha en bootdisk. Men det har Croyfer forklart.

 

Hvis du ikke forstår det med en gang må du bare prøve. Når du først begynner å kikke i programmet sier det seg somregel selv. Prøv og feil ;)

Lenke til kommentar
Sorry men jeg klarer ikke gi meg..

 

simalarion - Siden han har en bin fil drar du den konklusjonen at han har piratkopiert programvare liggende på den..

 

Dra den konklusjonen du, men slutt å plag oss andre med den.

 

Forby bin filer - kan inneholde pirat materiale.

Forby våpen - kan drepe folk.

 

Sorry, IQ syker til 42 når jeg blir irritert.

 

Ehh har du lest innlegene mine? tror ikke det. Jeg har nå også forklart at det med politianmeldelse var en spøk, noe jeg regnet med alle forstod.

 

Råder deg til å lese trådstarters første innlegg også, det er der poenget med at han lastet ned bin filer som han ikke viste hvordan han skulle bruke! er.

 

Når det gjelder søppel i en post-viser det seg at de blir mest populære også, en slags se og hør effekt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Må desverre stikke før språkrådet kommer å henter meg

 

Men poenget mitt er nokk godt kommet frem ja

 

Men himmel stigma, ta det med en klype salt da, er jo ikke seriøs da vet du

Jeg synes at når du legger ut om politianmeldelse da har du gått over grensen fra useriøs til seriøs. :no:

Endret av Hausser
Lenke til kommentar
spørsmålet er fortsatt

 

hvordan kan man brenne/bruke/pakke ut en bin fil uten at man har cue fila

 

øsnsker svar på dette selv da jeg sliter med å få brukt bl.a. memtest86

bruk daemon-tools. brenn alle bin-filene (som "data" i nero) på en cd/dvd sammen med programmet hvis du skal ta det med deg noen steder. Da kan du bare mounte filen med daemon-tools. Det gjør du ved å klikke på ikonet nederst til høyre i windows og velge "mount image". Der velger du selvfølgelig den filen du brente på cd/dvd-en.

sjønte egentlig ikke det så mye

 

vil lage en bootdisk med memtest86 på men etter å ha lastet den ned så får jeg jeg en iso fil som inneholder en img fil og en bin fil vil bruke dette for testing av ram og jeg er ikke sikkerpå hvordan man gjør det

Jeg tipper at den .bin fila til Memtest allerede er bootabel, så det du gjør er å laste ned DeamonTools og mounter imaget. Så åpner du Nero og bare tar en cd-copy at den stasjonen som DeamonTools bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...