liestol Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Gikk til innkjøp av en 40 Gb harddisk da den gamle på 1,2 ble liiiiitt liten og fant ut til min stor skrekk at biosen ikke støtter mer enn 8-10 gb! Sitter da med 30 GB som ikke kan brukes, og er litt forbanna. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Oppdatering av Bios skal fungere. Lenke til kommentar
liestol Skrevet 10. november 2001 Forfatter Del Skrevet 10. november 2001 hvordan oppdaterer jeg bios? kan jeg skade maskina mi? jeg har et VIA Apollo VP1 (VXPro) chipset. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Du KAN skade pc'en, men det er en "mikroskopisk" sjanse hvis du utfører det korrekt. Hvilket chipset du har, har ingen betydning. Gå til hjemmesiden for produsenten av hovedkortet ditt (Msi, Abit, Asus osv...) og last ned korrekt bios-oppdatering der. Der står det også som regel ganske detaljert hvordan du utfører oppgraderingen. Lenke til kommentar
liestol Skrevet 10. november 2001 Forfatter Del Skrevet 10. november 2001 takk for svar.. eneste problemet er at jeg ikke har den fjerneste aning på hvem som har laga hovedkortet mitt.. har åpna maskina, det står via og tm på de små svarte firkantene vet du om noen måter å finne ut hvilket hk jeg har? Lenke til kommentar
DCP Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 hehe. Jeg kan gjette meg til at du har en ferdig lagd pc.. kjøpt på elkjøp el. Da er det lureste å sjekke selgerens sider for å se om du kan få hjelp der. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 En annen mulighet er å gå inn til hjemmesiden til harddisk produsenten, å se om de har utilities som gjør at du kan bruke harddisker som Bios ikke støtter. Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 unnskyld meg, men å sette inn en boot diskett med ny BIOS vil jeg ikke si er vanskelig. Til deg som sa at BIOS oppgradering bør fikse problemet, så er det minimalt med produsenter som faktisk har laget BIOS oppgraderingern som muligjør større harddisker... Lykke til. ---------------------------------------------- borre Registrert: 2001-10-22 Meldinger: 27 Postet: 2001-11-11 00:02 ID: 4 -------------------------------------------------------------------------------- Du KAN skade pc'en, men det er en "mikroskopisk" sjanse hvis du utfører det korrekt. Hvilket chipset du har, har ingen betydning. Gå til hjemmesiden for produsenten av hovedkortet ditt (Msi, Abit, Asus osv...) og last ned korrekt bios-oppdatering der. Der står det også som regel ganske detaljert hvordan du utfører oppgraderingen. Lenke til kommentar
liestol Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 hallo igjen. lasta ned et program som skal gi støtte for større harddisk fra produsentens (samsung) side. legger jeg ikke inn et siste svar her, gikk det til hel**** Lenke til kommentar
liestol Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 programmet funka fint, har 40 gb nå. takk til alle sammen for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå