mortenlm Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er det noen som vet om et program til å simulere forskjellige båndbredder? Tenker da på noe som gjør at jeg, med ADSL, kan simulere at jeg har analogt modem. Grunnen til dette er at jeg ønsker å se hvordan våre web-sider er å laste ned med forskjellige hastigheter. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 En måte å få det til er å prøve NetLimiter... og sette ned hastigheten på f.eks IE (eller hva du nå bruker) til f.eks 50 kbps. Lenke til kommentar
mortenlm Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Har forsøkt NetLimiter, men den gjør ikke det jeg er ute etter.(tror jeg) Hvis jeg f.eks. setter download limit på Opera til 50 kbps, så vil alle andre prosesser og uploads løpe utenom denne limiten. Det jeg trenger er et program som struper hele båndbredden til f.eks. 14,4 kbps , så alt som går på nett er nødt til å forholde seg til dette. Det kan godt hende at dette er mulig i NetLimiter, men isåfall har jeg ikke skjønt det. (det er ikke første gang det skjer) Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvis du ser øvert i Netlimiter er det en rad som heter "Overall", der kan du gjøre innstillinger som gjelder for alle programmer. Her er den raden jeg snakker om sort, mens de som gjelder for hvert enkelt program er i hvitt. Mulig dette ikke er likt i alle versjoner. Lenke til kommentar
mortenlm Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er riktig, men det løser fortsatt ikke problemet mitt helt...(ikke for å være vanskelig eller no) Sånn jeg har skjønt det er alltid en viss mengde data som blir lastet opp, og som da har innvirkning på nedlastingshastigheten hvis det er snakk om noe annet enn DSL. -Hvis jeg setter overall limit på nedlasting til 64 kbps så vil uploads gå utenom denne. -Hvis jeg setter limit på både opp- og nedlasting til 64kbps, så vil den reele båndbredden være 128 kbps. -Hvis jeg setter limit til 64kbps, altså 32kbps på hver, vil nedlasting bli låst til 32kbps, mens opplasting kanskje ligger på 5kbps, som tilsvarer at nedlastingshastigheten kunne vært 59 kbps. Ingen av alternativene vil vel gi en reel simulering av f.eks en ISDN-linje. Med mindre datamengden som lastes opp ved normal surfing ikke er nevneverdig stor. Nå kan det jo sies at jeg er temmelig amatør, så det kan godt hende at jeg er på viddene her... Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det du sier høres riktig ut, ihvertfall etter det jeg har lest rundt omkring, bl.a. på dette forumet. Tenkte ikke på den problematikken siden jeg aldri har hatt ISDN e.l. selv, og nå har jeg en 100MBit full duplex linje (studentby). Men, vil virkelig upload ved nedlasting av websider, være så stor at dette blir et nevneverdig problem? Prøvde meg også litt kjapt med Google, men fant ikke noe av umiddelbar interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå