stene Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hva kan det ha seg at maskina skrur seg av sånn plutselig? Det begynner med at jeg skal kjøre et program..... f.eks, winamp, virusprogrammer o.s.v...... Det er det eneste jeg kjører på maskina, og antall prosesser tilsammen er ca. 35: Plutselig begynner vifta å kjøre for fult. Så tar det ikke så lang tid så skrur maskina seg av automatisk. Det kan jo ikke bli for varmt til maskina når jeg bare kjører 1 program? Og maskina blir ikke varm som den har brukt å bli når jeg kjører flere programmer samtidig og kjører cpu på fult, den blåser kaldluft...... Det begynte slik idag. Det var etter at jeg hadde kjørt limewire og lasta ned en del forskjellig dritt. Det var faktisk imens.... Og når jeg skal høre musikk med winamp så står det at jeg ikke har installert noe lydkort (men det har jeg jo) All musikken og programmer osv ligger på en ekstern harddisk.... Installerte programmer og windows ligger på harddisken på maskina... Jeg får ikke til å scanne for virus eller spyware, for da skrur maskina seg bare av...... Jeg selv tror det er virus som gjør dette.... hva tror dere? PS: DETTE GJELDER EN BÆRBAR PC!! Håper dere kan hjelpe meg. Spørr hvis jeg forklarer dårlig..... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Selvsagt gjelder det en bærbar pc, dette er forumdelen dedikert til disse Moving on... Hva for maskin er det snakk om- merke og modell? Er den ikke varm i bunn eller på noe sted? Den bare slår seg av uten aktivitet også? Alltså, om du starter opp den, og lar den stå, slår den seg av etter en liten stund? Har du mulighet til å brenne ut en CD fra en annen maskin (tenker på en cd med antivirus-sjekk, instruksjoner følger om du kan gjøre det)? Husk på å plugge ut den eksterne disken når du driver med dette. La bare den være for øyeblikket, det er tryggest. Hilsen ponke Lenke til kommentar
stene Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er en Toshiba som jeg kjøpte for nøyaktig en år siden. Vifta er på min venstre side, og nå blåser den kaldluft for fullt (og det er bare iexplore.exe som jeg kjører nå) Maskina slår seg ikke av uten aktivitet, men hvis jeg har på winamp i strekk ca. 2 timer så slår den seg av. Starter jeg antivirusprogram slår den seg av etter ca. 3min. Jeg tenkte jeg skulle installere windows på nytt, men det går jo ikke for da slår maskina seg av. CD kan jeg ikke kjøre for da slår den seg av. Kan ikke dette være virus da? Klokka er helt skrull, og når jeg skal spille av i winamp så kommer det opp noen ganger at jeg har ikke noe lyd device installert. Og vifta går jo helt som den skal. Ikke noe rare lyder eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå