mcbeef Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 http://www.astro.uio.no/ita/artikler/tema/...titan_1004.html Nærpassasje av Titan. Som en oppvarming til landingen i januar. "Nærpasseringen skjer tirsdag 26. oktober kl. 18.44 norsk tid. Sonden suser forbi Titan bare 1200 kilometer over bakken og stikker nærmest tærme i de ytre delene av kjempemånens omfangsrike atmosfære - den når ut til nesten 600 kilometers høyde. Begivenheten vil bli fulgt tett på nettstedet astronomi.no. De første bildene ventes vil bli overført til Jorden mellom kl. 03 og 07 natt til 27. oktober og vil bli tilgjengelige med kommentarer her fra morgenen 27. oktober." Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har akkuratt hatt flere forelesninger med en av de som laga Langmuir Probene som blir brukt på denne flygningen. Fy pokker så mye man kan måle bare med 1 (eller 2) L.P.'er! plasma tetthet, E-felt, temperaturer etc. etc. man får til og med, nesten som en bonus, muligheten til å bruke hele romfarkosten som en sensor for å måle antall/størrelse/fart på mikrometeoritter som treffer den. ...merkes det at jeg er rom/teknikk frelst? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Navnet mitt er brent inn på en CD som skal plasseres på Titan nå. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg håper du ikke mener brukernavnet ditt... Fra spøk til alvor, enkan saktens lure på hva fremtidige/fremmede sivilisasjoner vil tenke om det vi med eller uten vilje etterlater oss her; håper de som brente CDen hadde dette i tankene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå