Gå til innhold

S-ATA og strømforsyning....hjelp

magne_v

Anbefalte innlegg

Hei

skal bygge nytt system og kom plutselig på noe jeg ikke vet om kan bli et problem.

Jeg skal ha to S-ATA disker nemlig

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

og

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Og jeg hadde tenkt å bruke denne strømforsyningen:

Fortron/Source Stømforsyning ATX rev2 4 00W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

Leste på en av nettbutikkene at den har 1 S-ATA strømkontakt. Vet ikke om det stemmer, men bruker S_ATA disker egne strøm-kontakter?

Har ikke hatt S_ATA disker før og er litt grønn der, men synes det høres rart ut, siden jeg ser på forskjellige oppsett folk har har at de har som regel mange S-ATA disker og denne strømforsyningen er jo ganske ny og av god kvalitet.

Vil oppsette mitt fungere?

Magne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Ja jeg skal ha et socket-775 system, derfor jeg har funnet meg en strømforsyning med 24-pin så jeg skal slippe noen overganger der.

så jeg slipper ikke unna overganger hvis jeg skal ha mer enn 1 S-ATA disk?

Hørt mye bra om Fortron, at kvaliteten an meget bra, og jeg tror egentlig 400W skal være nok.

Finnes det andre PSU'er med mer enn 1 S-ATA kontakt da? Har en liten ting m,ot å stappa masse overganger inn fra begynnelsen. Når jeg kjøper alt samlet nå så kunne jeg tenke meg å kjøpe noe som passet og at jeg slapp å tilpasse det.

Magne

Lenke til kommentar

WD diskene har både SATA og vanlig strømkontakt. Ergo du trenger bare sata-strømplugg på seagate'n.

På min CWT 550w psu (grunnmodellen til mist 550w) har jeg for meg at det er 2 sata-strømkontakter, men er ikke helt sikker.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Hei

Sjekket ut testen HW har på raptoren og så selv at, JA den har både S-ATA strømkontakt og "gammeldags" strømkontakt, så problemet er løst!

Ellers.. er det er god strømforsyning? Hørt at den skal være ganske stille, men vet ikke.

Den koster ca 800, og kunne ikke tenke meg å bruke mer på en PSU, da systemet allerede begynner å nærme seg max-pris, og det er alltid et par ekstra ting på slutten som man finner ut at man trenger...

Er det noen andre (bedre!) alternativer til denne strømforsyningen, rundt 800kr.

skal ha 24pins kontakt og ( :) ) 1 S-ATA kontakt (minst)

Magne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...