olemykle Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ifb. med oppussing tenkte jeg å legge opp permanent kabling mellom TV/PC/DVD og videoprosjektor. Er det noen som vet om en oversikt over fordeler/ulemper med de forskjellige kabeltypene (SCART, coax, S-video m.m.) ift. kvalitet og mulige lengder på kablene? Mener å ha hørt at SCART er best på korte avstander mens på lengre avstander vil S-Video funke bedre. Noen som evt. kan bekrefte dette? -om Lenke til kommentar
striky Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hva slags inn/utganger er det på din projektor og DVD-spiller? Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 I praksis er det coax og S-Video som er de aktuelle mulighetene for meg og av de sier vel all fornuft at S-Video gir det beste resultatet. Men det jeg egentlig var på jakt etter var en oversikt over de faktiske forskjellene mellom de ulike kabelstandardene som oppløsning, fargemetning, rekkevidde osv. altså faktiske tall som man kan sette seg ned og vurdere for og imot (og ja, jeg vet at mye av dette er en smakssak.... ) -om Lenke til kommentar
striky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis det er kompositt og S-video det står mellom, så er det egentlig ikke så mye å lure på. S-video vil alltid gi et bedre resultat, uansett lengde. Hold deg unna de billigste skolissene og velg noe med grei kvalitet, dette er spesielt viktig på lengre strekk. Kan anbefale Supra sine kabler, de har et godt sortiment og greie priser. Eltek Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Det var vel egentlig det jeg tenkte ja...... Noen som kjenner til ferdigmekka s-videokabler som er lenger enn 10 m.? Har ikke funnet noen som er lenger enn det.... (trenger ca. 12 m. kabel) Lenke til kommentar
striky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Eltek har en Supra S-video på 15 meter. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ta en titt på Elfa sine sider på artikkelnr. 42-604-93, så finner du en S-video kabel på 20 meter. Lenke til kommentar
striky Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Den ville jeg holdt meg unna. Lange kabelstrekk stiller høyere krav til skjerming og kvalitet på lederne. En 20 m no-name s-video til under 200,- vil høyst sannsynlig gi et meget dårlig bilde. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Den ville jeg holdt meg unna. Lange kabelstrekk stiller høyere krav til skjerming og kvalitet på lederne. En 20 m no-name s-video til under 200,- vil høyst sannsynlig gi et meget dårlig bilde. NoName ? Clicktronic står det jo hvis du klikker på info-knappen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå