Gå til innhold

Kabling til prosjektor

Anbefalte innlegg

Ifb. med oppussing tenkte jeg å legge opp permanent kabling mellom TV/PC/DVD og videoprosjektor.

Er det noen som vet om en oversikt over fordeler/ulemper med de forskjellige kabeltypene (SCART, coax, S-video m.m.) ift. kvalitet og mulige lengder på kablene?

Mener å ha hørt at SCART er best på korte avstander mens på lengre avstander vil S-Video funke bedre. Noen som evt. kan bekrefte dette?

-om

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I praksis er det coax og S-Video som er de aktuelle mulighetene for meg og av de sier vel all fornuft at S-Video gir det beste resultatet.

Men det jeg egentlig var på jakt etter var en oversikt over de faktiske forskjellene mellom de ulike kabelstandardene som oppløsning, fargemetning, rekkevidde osv. altså faktiske tall som man kan sette seg ned og vurdere for og imot (og ja, jeg vet at mye av dette er en smakssak.... :) )

-om

Lenke til kommentar

Hvis det er kompositt og S-video det står mellom, så er det egentlig ikke så mye å lure på. S-video vil alltid gi et bedre resultat, uansett lengde. Hold deg unna de billigste skolissene og velg noe med grei kvalitet, dette er spesielt viktig på lengre strekk.

Kan anbefale Supra sine kabler, de har et godt sortiment og greie priser.

Eltek

Lenke til kommentar
Den ville jeg holdt meg unna. Lange kabelstrekk stiller høyere krav til skjerming og kvalitet på lederne. En 20 m no-name s-video til under 200,- vil høyst sannsynlig gi et meget dårlig bilde.

NoName ? Clicktronic står det jo hvis du klikker på info-knappen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...