Daniel Enrico Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har et asus p4s800mx som kjører en 2.4 prescott cpu. Jeg fikk til å kjøre den uten problemer på 3 ghz. Men det rare var at vcoren gikk ned fra 1.342 til 1.268 når cpu kjørte på 3 ghz. Noen som vet hvorfor? Jeg har ikke rørt noe på volten da jeg ikke tør det enda. Er det kanskje hovedkortet som styrer dette selv eller for å minske varmegangen på cpu`en? Til slutt. Cpu`en min er standard satt opp 18x133/34. Hva betyr det siste tallet? 34? For når jeg kjører den på 3 ghz så står det 18x168/32. Da er siste tallet mindre en når jeg kjører den på standard?? Det har jeg ikke klart å plukke opp via forum eller test hva er for noe.. Noen råd? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Grunnen til at vcore blir lavere er rett å slett at cpuen (prescott generelt) trekker så mye strøm, du vil da få en dropp særlig under load. Nå vet jeg ikke hva slags kjøling du bruker, men du kan vel trygt sette opp vcore til 1.5 med boxed, tror jeg.... bruker selv opptil 1.6 på min når jeg klokker på det lengste, da med vannkjøling det andre sifferet du snakker om er sikkert "agp/pci" frekvensen, den bør helst ikke forandres. lås den hvis mulig Lenke til kommentar
Daniel Enrico Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Grunnen til at vcore blir lavere er rett å slett at cpuen (prescott generelt) trekker så mye strøm, du vil da få en dropp særlig under load.Nå vet jeg ikke hva slags kjøling du bruker, men du kan vel trygt sette opp vcore til 1.5 med boxed, tror jeg.... bruker selv opptil 1.6 på min når jeg klokker på det lengste, da med vannkjøling det andre sifferet du snakker om er sikkert "agp/pci" frekvensen, den bør helst ikke forandres. lås den hvis mulig Ok.. vcore kan jeg ikke røre. Ikke det som står etter 133 heller. Men da er jeg langt på vei! Hva er moks temperatur som denne cpu`en tåler.. Hva er grensa der man må begynne å stoppe? 60-65 grader? Den går jo på ca 52 grader med luftkjøling ved 100% bruk og standard vifte. Endret 26. oktober 2004 av Daniel Enrico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå