Gå til innhold

Hvilket av disse 6800 Ultra kortene?

zowrath

Anbefalte innlegg

Det står mellom disse for meg, hvilket burde jeg velge og hvorfor? Gode/dårlige sider?

Albatron GeForce 6800 Ultra 256MB

Pris 4314,-

MSI GeForce 6800 Ultra 256MB

Pris 4470,-

AOpen Aeolus 6800 ULTRA DVD256

Pris 4768,-

ASUS V9999 GeForce 6800 Ultra Deluxe 256MB

Pris 4875,-

Det som frister er jo MSI som klarer å holde seg på en slot.

Et annet spørsmål, jeg hører folk si at må ha sinnsykt rå powersupply for 6800 korta? Jeg har en 350W PS i boksen min, holder ikke det?

Z.

NB. Jeg skal ikke drive med overklokking.

Endret av zowrath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette kabinettet https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117755

360W PSU var det visst som stod i det, Chieftec.

Ellers er maskina mi som sådan:

P4 3ghz Northwood

2x512 PC3200 Crucial RAM

3 HDs (80,120,160 WD alle)

1 SCSI Brenner

1 NEC 2500-A DVD+-RW

Creative 9800XT 256 (som da i så fall er på vei ut)

2x80mm kabinettvifter

Dette oppsettet har fungert bra til nå.

Z.

Lenke til kommentar
Jeg har dette kabinettet https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117755

360W PSU var det visst som stod i det, Chieftec.

Ellers er maskina mi som sådan:

P4 3ghz Northwood

2x512 PC3200 Crucial RAM

3 HDs (80,120,160 WD alle)

1 SCSI Brenner

1 NEC 2500-A DVD+-RW

Creative 9800XT 256 (som da i så fall er på vei ut)

2x80mm kabinettvifter

Dette oppsettet har fungert bra til nå.

Z.

jeg DRO mitt 6800LE på 320W, 5hd's, 12 vifter, 4stykk neon, 1 dvd rom, 1 cdbrenner, 1 diskettstasjon.

Nå har jeg kobla hd's og vifter over på en 250W psu jeg hadde liggende.. så litt mindre load nå.. ( måtte gjøre det for å kunne overklokke.. Så fort jeg klokka skjermkortet litt så fikk jeg svart skjerm. )

Lenke til kommentar
jeg DRO mitt 6800LE på 320W, 5hd's, 12 vifter, 4stykk neon, 1 dvd rom, 1 cdbrenner, 1 diskettstasjon.

Nå har jeg kobla hd's og vifter over på en 250W psu jeg hadde liggende.. så litt mindre load nå.. ( måtte gjøre det for å kunne overklokke.. Så fort jeg klokka skjermkortet litt så fikk jeg svart skjerm. )

Og det gikk greit for deg uten probs med den 320W PSUn? Er det noen forskjell på strømkrav for en 6800 Ultra contra 6800 LE?

Z.

Lenke til kommentar

Og det gikk greit for deg uten probs med den 320W PSUn? Er det noen forskjell på strømkrav for en 6800 Ultra contra 6800 LE?

Z.

6800 Ultra har to molexkontakter, så ja, det trenger mere strøm. Og kjernen kjører på 1.4v i motsetning til LE som kjører på 1.2 eller 1.3?

Selv har jeg Asus 6800 Gamer Edition og det har 2 molex. Kjører med 400W NorthQ PSU, og da er kortet klokker til 440/1200, og en 2,8ghz P4 LGA775 klokket til 3.2. Mao mye strøm som går med..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Hvilket merke er psu'n? mange hdd's har du? mange vifter? mange lys?

Men tror uansett 350 blir i minste laget :/

Tull!

Jeg har 350W AOpen power og PoV GeForce 6800 Ultra selv... Jeg har tre S-ATA disker, DVD-brenner, CD-ROM, 1Gb RAM, Athlon64 3200 4 kabinettvifter + vannkjøling

Tror det med hvilket kort du velger er omtrent det samme. Gjør det noe om kjøleren dekker PCI kortplassen under? Jtg har selv PoV kortet, det har refferanse-kjøleren. Den er ganske stille.

Jeg ville tatt det kortet med best bundle! :yes:

Lenke til kommentar

Det er flere ting skiller disse kortene fra hverandre.

Albatron kortet har i motsetning til de andre to nanosekuders ram, mens de andre har 1,6 ns ram.

Når det kommer til Asus kortet er det vel først og fremst det faktum at det i motsetning til de andre 6800 ultra kortene kun tar en slot. Kortet har dog ikke kommet spesielt bra ut i tester.. sjekk anandtech så ser du vel selv..

Personlig så hadde jeg nok pr i dag valgt Aeolus kortet til Aopen, da dette har kommet godt ut i tester... MSI kortet er så langt jeg vet et referansekort som opptar to plasser..... mulig jeg tar feil her........

får du tak i Aopen kortet vil jeg nok ha valgt dette....Alternativt Albatron kortet som er meget bra på tross av 2 ns minne..Har selv hatt både POV, Albatron og C3D 6800 ultra.....

Lenke til kommentar

Tusen takk for et veldig raskt og utfyllende svar. Så vidt jeg har klart å finne ut er MSI kortet en ett-slots kort, men du visste lite om det kortet eller?

Hvor stor forskjell er det egentlig på 2ns kontra 1.6ns? Jeg syns det høres superraskt ut begge deler :-D Jeg spiller lite fps-spill, men det vil nok bli en del HL2 ja. Går mye i rts og strategi, samt diverse onlinespill.

Z.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...