Gå til innhold

Hjelp til Norton Ghost

Bjoornoor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp laget et image av en pc som skal brukes en del av diverse folk som ikke har så utrolig mye peiling på data. Uansett hvor mange ganger vi sier de skal lagre på f.eks bruker partisjonen så lagrer de det på system partisjonen. De installerer og masse rart som drar med seg spyware, virus osv.

Derfor så er det ønskelig hver gang pc'en booter på nytt at den automatisk laster inn ghost imaget, eller f.eks en gang i uka. Så klart er det jo mulig å gjøre dette manuelt, men hvis det er muligheter for at dette skal gå automatisk så hadde det vært meget fint. Enten hver gang pc'en booter eller f.eks en gang i uka. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilken versjon av Ghost du har? Men i den siste versjonen (9), så er det innebygd både mulighet for å manuelt velge på hvilken pertisjon imaget skal lagres - og det er også mulighet for å lage først et "grunnimage" - og at den så oppdaterer dette f. eks hver uke...

Ghost versjon 9 er forresten helt ny i forhold til før. De har kjøpt opp "gamle" Drive Image fra PowerQuest (Partition Magic-selskapet), og forbedret

denne en del....

Lenke til kommentar

Norton GoBack kan sammnlignes med XPs System Gjenoppretting. Denne lagrer ikke en imagefil til senere bruk. Men isteden lager den gjenopprettingspunkter ganske ofte - slik at man kan f. eks gå 30 minutter "tilbake i tid" hvis noe galt skulle skje. Har prøvd denne selv en gang. Avinstallerte den ganske fort, da den førte til at harddisken gikk mer eller mindre konstant - og at den brukte enormt med ressurser jeg kunne tenke meg å bruke på andre ting. Anbefales ikke!

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...