Gå til innhold

Jippi! Jeg har bestilt LaCie 20" LCD

Anbefalte innlegg

Så er beslutningen tatt og bestillingen gjort. Jeg har bestilt en LaCie Photon Vision II 20" LCD med bordfeste fra Netshop, plus en TV-tuner.

img_861795124_0.jpg

Større bilder her:

Skjerm på fot

Skjerm på svingarm

Jeg gleder meg vilt. Les testen her:

Hardware.no test av skjermen

TV-tuneren er en Hauppauge WinTV PVR USB 2.0, som folk har snakket pent om her på forumet, og på som fikk bra omtale på DinSide:

Din side test av Hauppauge

I tillegg har jeg bestilt en e-yama 17" skjerm til fruen:

Hardware.no test av e-yama

Så nå er det bare å sette seg ned og vente på Postman Pat. :thumbup: :!:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oioioi! Jeg leste testen av denne skjermen i går og begynte å sikle over den. Det hadde vært så kult med en sånn skjerm. Du må si hvordan du liker den da, og kanskje poste noen bilder for å briefe. Håper du blir fornøyd med skjermen! Jeg må nok holde meg til den jeg har i en god stund til...

Lenke til kommentar

Ja du må absolutt komme tilbake og skrive noe om hvordan den er!

Sikler hardt etter den, eller NEC i samme klasse. Driver mye med grafisk arbeide, og trenger noe som er skikkelig bra på det, samtidig som den er rask nok til spill. Og for ikke å glemme: STOR! (iallefall ikke under 19")

Lenke til kommentar
Ja du må absolutt komme tilbake og skrive noe om hvordan den er!

Sikler hardt etter den, eller NEC i samme klasse. Driver mye med grafisk arbeide, og trenger noe som er skikkelig bra på det, samtidig som den er rask nok til spill. Og for ikke å glemme: STOR! (iallefall ikke under 19")

Skriver nok noen ord når den er i hus. Har ikke noen spillmaskin selv for øyeblikket, men vi har to andre her på huset, så det ordner seg nok med det også.

Det blir ikke før i neste uke.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe om LaCie skjermen, men kjøpte faktisk selv en e-yama/iiyama av samme modell til fruen(bruker selv kun CRT inntill LCD skjermene når opp til mine kvalitetskrav, hehe) og det er en fin fin skjerm. Det som er uheldig på akkurat den utgaven du kjøpte er at den ikke har DVI inngang såvidt jeg har forstått. Høytalerene er ekstremt lite å skryte av også, men det kommer da noe slags lyd ut ;)

Lenke til kommentar
Så fint ut med den svingarmen! Har du bestilt med slik også? Hadde unektelig sett litt proft ut med en slik på veggen

Ja, jeg kostet på meg en slik. Dels for å kunne få den lavt nok, men først og fremst fordi jeg er plaget med morgensola som kommer vannrett inn av vinduet her og treffer skjermen, greit å kunne stille skjermen slik at problemet blir minimalt. (Og ja, jeg har gardiner...) Det er et bordfeste, det skrus fast i bordkanten såvidt jeg forstår, omtrent som en god gammel skriveborslampe. Jeg har et hjørnebord med et stort kabelhull i midten, tenke å feste den der.

Har sett litt på denne jeg også, til grafisk arbeide, men jeg ble litt "put off" av det som stod i testen om baklys som er synlig langs kantene.

Så du får skrive her hva din erfaring med det blir da? :)

Det skal jeg gjøre. Jeg mistenker (og håper) at problemet er mer av teoretisk natur. Jeg tviler på at det sjenerer meg særlig.

Lenke til kommentar

Ha ha ha...

Vel er jeg en absolutt og oppriktig amatør her, men selv om jeg ikke trenger DVI i denne omgang, siden jeg skal bruke den på min bærbare, ville jeg nok betenkt meg hvis det var måten de hadde fått prisen ned på.

Tross alt ligger det en ny super-PC i min fremtid et sted. Hva det blir vil vise seg. Men etter tradisjonen skal det bli om et til et og et halvt år, jeg kjøper gjerne ny desktop hvert 4 år, men da kjøper jeg "så det holder".

Det faktiske tidspunkt blit nok påvirket av et par ting:

1. Teknologiskifter. Jeg kjøper nok heller rett etter enn rett før annonserte super-prosessorer og -skjermkort kommer på markedet.

2. Elder scrolls IV, jeg sier ikke mer. :cool:

Det spesielle denne gang er at jeg ikke kjøper alt samtidig. Skjermen nå, resten senere.

Lenke til kommentar

BTW: LaCie kommer med en ny 21,3" i november. Skal være bedre til fargebruk, bedre kontrast enn Photon Vision II (500:1 mot 400:1) men dårligere respons (20 mot 16). Og 70% dyrerere. Det vil si ca. 15300 kroner mot 9000. Driver man med Photoshop og greier kan det vel være verd pengene. Selv tror jeg heller jeg vil spare opp 2700 til og kjøpe en 20" til.

Link til den nye LaCie skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...