bleak Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Er enig, er selv ikke noen stor fan av å bruke vold som den ultimate løsning. Er også enig i at det er et problem at mange ikke akkurat prøver å tilpasse seg de kjøre regleer som må overholdes i norge, blant annet at man snakker norsk i dagelig livet. Det er det jeg mener med gethoifisering, at de bare er med sine egene, noe jeg ikke liker. Endret 26. oktober 2004 av bleak Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Så du mener vi skal si til alle voldsmenn at dere er inkompetente ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja. Men siden de faktisk er inkompentete vil de da enten riste på hodet forde de ikke forstår ordet, eller de vil slå deg. Hvis man ikke kan holde seg til saklig diskusjon, har man lett for å ty til vold for å få frem sine meninger, det har vi sett siden tidenes opprinnelse. Hvis alle skulle slå hverandre i stedet for å kunne oppføre seg sivilisert, ville verden ikke ha vært der den er i dag; det hadde vi greid like bra mens vi enda var aper. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvorfor var det ingen som blandet seg inn for å forsvare han ene? Hadde du gjort det?... Å svare på et spørsmål med et nytt spørsmål er typisk når man ikke ønsker å svare. Jeg hadde ikke blandet meg inn hvis jeg var alene. Hadde jeg vært sammen med 10-12 stykker så hadde vi nok blandet oss inn, men jeg tviler på om det hadde kommet noe godt ut av det. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Enig. Vold hører ikke hjemme noe sted. Så politiet burde ikke ha lov til å benytte vold i enkelte situasjoner? Selv ikke når det var for å stoppe andre voldshandlinger, drap, terroristhandlinger o.l? Det hører ikke hjemme? Jeg kaller slike holdninger for blind naivitet og romantisk idealisme. Jeg skulle selvsagt ønske at det var riktig, men i virkeligheten ville det gi all makt til de som tror på den sterkestes rett, de som var villig til å bruke vold for egen vinning uten å bry seg om konsekvensen for andre, Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Politiet skal selvsagt få bruke ondt mot ondt. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Enig. Vold hører ikke hjemme noe sted. Så politiet burde ikke ha lov til å benytte vold i enkelte situasjoner? Selv ikke når det var for å stoppe andre voldshandlinger, drap, terroristhandlinger o.l? Det hører ikke hjemme? Jeg kaller slike holdninger for blind naivitet og romantisk idealisme. Jeg skulle selvsagt ønske at det var riktig, men i virkeligheten ville det gi all makt til de som tror på den sterkestes rett, de som var villig til å bruke vold for egen vinning uten å bry seg om konsekvensen for andre, Forskjell på selvforsvar og vold. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Enig. Vold hører ikke hjemme noe sted. Så politiet burde ikke ha lov til å benytte vold i enkelte situasjoner? Selv ikke når det var for å stoppe andre voldshandlinger, drap, terroristhandlinger o.l? Det hører ikke hjemme? Jeg kaller slike holdninger for blind naivitet og romantisk idealisme. Jeg skulle selvsagt ønske at det var riktig, men i virkeligheten ville det gi all makt til de som tror på den sterkestes rett, de som var villig til å bruke vold for egen vinning uten å bry seg om konsekvensen for andre, Forskjell på selvforsvar og vold. Tør jeg minne om at de fleste nynazister, av de som har en bevisst politisk overbevesining, mener at det er i forsvar av landet de angriper innvandrerne? Tør jeg minne om at USA angrep Saddam og hans regime for å forsvare seg selv mot en fremtidig terrorist-trussel? Tør jeg minne om at palestinske terrorister dreper barn og andre uskyldige i selvforsvar mot staten Israels overgrep? Tør jeg minne om at Saddam terroriserte Iraks beoflkning i et selvforsvar av egen stilling og posisjon? Det er forskjell på selvforsvar og vold fordi dette er to ikke-sammenlignbare størrelser. Vold er en mulig måte å forsvare seg selv på mot en angriper. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Og dette er forsvar bare grunnet at en part kalte det forsvar? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Og dette er forsvar bare grunnet at en part kalte det forsvar? Riktig. Hva som er 'forsvar' er høyst subjektivt og helt åpent for fortolkning. Det jeg er enig med deg i er at vold har sin plass kun i gitte situasjoner. Som for eksempel brukt av politiet i situasjoner beskrevet i politiets retnngslinjer. Men for å kunne at et slikt forhold til vold, definere hvem som kan, og i hvilke situasjoner man kan bruke vold, så må man også erkjenne at vold nok desverre er en nødvendig del av samfunnet og i enkelte situasjoner et nødvendig virkemiddel for å hindre enda større ugjerninger. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Barn av regnbuenTekst: Lillebjørn Nilsen Melodi: Pete Seeger En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser En jord der blomster gror, kan du ønske mer? Sammen skal vi leve, hver søster og hver bror Små barn av regnbuen, og en frodig jord Noen tror det ikke nytter, andre kaster tiden bort med prat Noen tror visst vi kan leve av plast og syntetisk mat, Noen stjeler fra de unge, som blir sendt ut for å slåss Noen stjeler fra de mange, som kommer etter oss Men si det til alle barna, og si det til hver far og mor Dette er vår siste sjanse, til å dele et håp og en jord En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser En jord der blomster gror, kan du ønske mer Sammen skal vi leve, hver søster og hver bror Små barn av regnbuen, og en frodig jord En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser En jord der blomster gror, kan du ønske mer? Forøvrig er det Bush og Sharon sin feil at 15 av våre landsmenn (tilfeldigvis var alle av utenlandsk opprinnelse) begikk litt berikende fingerkutting mot en annen fremmedkulturell. Legg merke til hva de hjernevaskede elevene på skolen etterlyste; overvåkingsutstyr. Ingen som engang tenkte tanken å forby muslimske elever på skolen - for det ville jo være RASISME! Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 hadde jeg hatt noe å si i denne saken skulle alle de 15 tullingene fått seg et godt slag i skallen hver, med deres respektive balltre. forbanna idiotiske tosker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå