JBlack Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det jeg sier er at daglig blir unger hetset, trakkasert, banket opp, voldtatt, mobbet og plaget av enkeltindivider, gjenger, klassekamerater og ukjente. Men som oftest uten balltrær. Ja, men det vet vi jo alle. Og det er jo noe mediene også tar opp. Men enkeltsaker som kommer i meidene er som regel spesielle saker. Skulle mediene ramse opp alle slike saker, så hadde det sikkert fyllt halve Blabla eller Vg daglig. Jeg skjønte ikke poenget ditt. Hvis det var at mange nordmenn også er drittsekker, så jotakk. Har blitt slått ned av en gjeng på fem staute unge norske karer (heldigvis uten balltrær) en gang, så det vet jeg. Forventet dog verken at det skulle komme i avisa, eller etterforskes av politiet selv om jeg anmeldte det. Lenke til kommentar
farke Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Hurra for sensur og meningfascisme! Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Man bør uansett stille noe spørsmål ang. denne saken. Hvorfor måtte 15 stykker gå på en person? Hvorfor måtte de ha med seg balltre? Hvorfor hadde han som ble banket opp med seg 2 kniver? Hvorfor var det ingen som blandet seg inn for å forsvare han ene? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Hurra for sensur og meningfascisme! Sensur, vi snakker her om at media spiller på fremmedfrykt for å selge aviser/få høyere seertall. Men, for all del, jeg er med på det du sier. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Hurra for sensur og meningfascisme! Sensur, vi snakker her om at media spiller på fremmedfrykt for å selge aviser/få høyere seertall. Men, for all del, jeg er med på det du sier. Det var ganske opplagt, men er jo greit å få det bekreftet... Å sensurere det blir jo hjernevasking herregud, klarte det var utlendinger, de står bak mesteparten av den type kriminalitet, så å legge skjul på det ville som sagt vært å få oss til å tro noe annet - hjernevasking Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Enig. Vold hører ikke hjemme noe sted. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er så jævlig feigt av gjengene å banke oppp enkeltpersoner. Det viser bare at de er en gjeng med svake individer som ikke engang har baller nok til å sloss "mann mot mann". Å sloss mann mot mann er også patetisk: "Voilence is the last refuge of the incompetent" -Isaac Asimov. Enig. Vold hører ikke hjemme noe sted. Det er en vesentlig forskjell på en liten rotte som vil rane deg, og om den lille rotta har dratt med seg gjengen sin (fordi denne personen er for dum/usivilisert/feig/udugelig/ape til å stå på egne ben) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 ingen forskjell; begge grupper/personer skulle ha blitt rundjult, fengslet, pisket, og arbeidet inn penger til erstatning. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Lurer pa hvorfor de banket han opp... Det var vold utovd pa en utlending av utlendinger. Tror ikke resten av elevene pa skolen har mye a frykte da, siden dette hores ut som en eller anne slags angrep a gjore med kulturen deres... Hadde vaert interessant a vite hva de som angrep mente han andre hadde gjort. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Lurer pa hvorfor de banket han opp...Det var vold utovd pa en utlending av utlendinger. Tror ikke resten av elevene pa skolen har mye a frykte da, siden dette hores ut som en eller anne slags angrep a gjore med kulturen deres... Hadde vaert interessant a vite hva de som angrep mente han andre hadde gjort. Motivet er sannsynligvis ikke noe annet enn at de er noen snørrunger som tror de eier området, akkurat som markering av revir ved å urinere. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg vil tro at gutten ventet problemene, noe vi ser av at han f.eks. gikk rundt med to kniver. Man går ikke rundt med kniver uten at man tror at man skal bruke dem. Jeg tror ikke at det bare er markering av revir, for da hadde de vel tatt en mer tilfeldig person midt på gata. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Lurer pa hvorfor de banket han opp...Det var vold utovd pa en utlending av utlendinger. Tror ikke resten av elevene pa skolen har mye a frykte da, siden dette hores ut som en eller anne slags angrep a gjore med kulturen deres... Hadde vaert interessant a vite hva de som angrep mente han andre hadde gjort. Motivet er sannsynligvis ikke noe annet enn at de er noen snørrunger som tror de eier området, akkurat som markering av revir ved å urinere. Det tviler jeg sterkt pa. Jeg mistenker at det har noe med en jente a gjore.... Eller noe slikt. Man far ikke 14 kompiser med seg til a banke opp noen for ingenting. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvorfor var det ingen som blandet seg inn for å forsvare han ene? Hadde du gjort det?... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvorfor var det ingen som blandet seg inn for å forsvare han ene? Hadde du gjort det?... Hvis jeg hadde kjent alle folka, og visst hva saken var og jeg syntes at det var feil, så kansje ja... Lenke til kommentar
bleak Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg mener at det burde dekkes jevnt ettersom det skjer, og iat enkelt saker ikke burde blåses opp, sånn som vi gjør i norge (nevner orderud drapene, er mange nandre oppklarte mord!). Og man burde også rette litt fokus på grunnlaget til problemene, som ikke er at de kommer fra et annet land nødvendigvis. Feks synes jeg gethoifiseringen som skjer er en veldig stygg tendens! Er fullstendig klar over at det er flere kriminelle handligner i % som begåes av "slemme" innvandrere ( ikke de som kommer fra vestelige land). Men gjett hva: de har også mye høyere arbeisledighet generelt, vokser opp i en getho(i alle fall pakitsanere og andre grupper det er en del av) og en del har også psykiske traumer. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Grunnen til ledighet er at mange ikke vil lære norsk, og derfor "gjenger" seg med sine egne. Og når de ikke kan norsk så får dem somregel ingen eller svært dårlig jobber... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) dobbelpost-.- Endret 26. oktober 2004 av Wabby Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Tja, vetikke om jeg er så overrasket jeg. Skjer så mye dritt på den skolen at det ikke er måte på, skjønner ikke at de ikke gjør noe med det, må da gå an. Var noe liknende på en skole her, haug med utlendinger (tilfeldighet?) som skulle ta en fyr, heldigvis var det mange på den skolen som ville og klarte å forsvare han ene... Men som sagt, vold er mer eller mindre usivilisert. Etter min mening ganske patetisk også, må da gå an å diskutere her i verden, selv om ikke alle er like glupe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå