Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=100926 Alle ungdommene var av utenlandsk opprinnelse. Offeret og en av angriperne er elever ved skolen. De andre kom utenfra. Når jeg leser slikt så blir jeg både oppgitt, skuffa og irritert samtidig. Det kom ikke som en bombe på en måte, men igjen så plager meg det for det putter fort alle utlendinger under samme tak. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 sant sant... Men på en måte så blir det riktig å få det frem og. Man bør i jo ikke være helt blåøyd og tro at alle er snille. Men problemet er at mange trur fort at alle er slik... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg vet bare selv hvordan jeg reagerer noen ganger da jeg leser slikt som dette. Blir skremt av min egen reaksjon. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Når man skal skjule sannheten fordi folket kan reagere feil, da er det noe som er virkelig sykt i dette samfunnet. Desuten skaper ikke ikke slik skjuling av sannheten noe annet enn mer frykt. Det man ikke kjenner, det blir man ofte enda mer redd for. Og hvis offentligheten skal begynne å skjule sannheten for meg, da blir i hvertfall jeg redd for hvordan dette skal utvikle seg. Desuten er dette et åpent demokrati, og folket skal vite hva som skjer og vite om problemene slik at de skal kunne få gi sine stemmer på et informert grunnlag. kontroll av informasjon for å beskytte folket mot sine egne reaksjoner, det hører hjemme under helt andre styringsformer enn demokratiet. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 For 20 år siden ville aldri dette vært et tema engang. Det er ikke uten grunn at Hagen har mange tilhengere. Når vi åpner våre grenser for et folk med null respekt for menneskeliv så er dette takken. Desverre... Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Selvfølgelig skal en nevne forbryternes nasjonalitet. En må se realitetene og fakta; http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/d187824.htm Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Og for å gjøre det hele perfekt vil saken bli henlangt siden politiet ikke har råd til å etterforske en så "liten" sak.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Sant det. Virker som utlendinger får mye mer medie oppmerksomhet enn norske.... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Synes egentlig media bør unlate å nevne voldsmennenes og offerets nasjonalitet(er) med tanke på at det sprer enormt mye fremmedhat. Sant det. Virker som utlendinger får mye mer medie oppmerksomhet enn norske.... Noe galt i det ? Nordmenn er godt rykta i spania når det gjelder fyll... men det er jo bare fakta. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vel. Innvandrere er i prosentvis mer kriminelle enn norske... men det er ikke så mye som media fremstiller det! Fks. Innvandrer knivstikker noen: Forsideoppslag Nordmann knivstikker noen: Notis Ser du problemet? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Men når 1 av 2 voldsmenn har utenlandsk bakgrunn må du innrømme at det foreligger et problem? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 men tror du at alle utenlandske knivstikk kommer i avisa... neh... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har da selv opplevd at etniske norske ungdomsskoleelever har trakkasert medelever, utøvd vold mot de og sågar voldtatt de. Men dette kommer ikke i avisa gitt, ikke er det noen som roper ulv heller. Kanskje var det fordi ungdommene ikke brukte balltre det ikke ble førstesideoppslag, kanskje var det fordi det var årelang skjult mobbing, kanskje fordi de var etniske nordmenn. Hvem vet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Av utenlandsk opprinnelse? Selvsagt. Kunne jeg tippet på før jeg leste det. Er så jævla typisk. Unnskyld, vil ikke virke rasistisk, men det er jo fakta. MYE av volden i Norge i dag er på grunn av utlendinger. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Avisene rapporterer bare spesielle saker, toppen av isberget. Hadde dette vært femten nordmenn som hadde gått til angrep, så hadde nok det også blitt rapportert. Desuten er det slik at avisene tidvis omtaler innvandrere som nordmenn, dersom de har norsk statsborgerskap. Så på den måten skjules også en del situasjoner som er relatert til innvandringspolitikk. Medienes manipulering går begge veier. Et stort flertall av journalistene er røde (statistisk faktum, nei jeg har ikke link), men heldigvis(?) går sensasjonsoppslag foran politisk tilhørighet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, og enda mer pga "etniske nordmenn". Som jeg skrev i innlegget over, så skjer slikt over hele landet hver dag. Men det kommer ikke i avisa. Enkelte blir mobbet fra dag en på barneskolen til siste dag på vgs, av etniske nordmenn. Andre blir banket opp på vei til skolen og atter andre får en hel gjeng etter seg en gang i uka. Og noen blir pisset på i gymgarderoba. Eneste forskjellen er at dette er episoder begått av etniske nordmenn uten balltre. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nok en episode http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251842 Og for en overraskelse "Både offer og de antatte gjerningsmennene er pakistanere" Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, og enda mer pga "etniske nordmenn". Som jeg skrev i innlegget over, så skjer slikt over hele landet hver dag. Men det kommer ikke i avisa. Enkelte blir mobbet fra dag en på barneskolen til siste dag på vgs, av etniske nordmenn. Andre blir banket opp på vei til skolen og atter andre får en hel gjeng etter seg en gang i uka. Og noen blir pisset på i gymgarderoba. Eneste forskjellen er at dette er episoder begått av etniske nordmenn uten balltre. Hva er det du prøver å si her? At det daglig er gjenger av etniske nordmenn som banker opp unger med balltrær, men at dette ikke kommer i avisene fordi det handler om etniske nordmenn? En ganske spesiell påstand. Hvordan vil du underbygge den? Og hvis dette er sant, så er det hårreisende! At det daglig er slagsmål, mobbing og vold, det er jeg for øvrig kjent med. Men det begåes av både norske og utlendinger, og det taes også opp i mediene. Så det kan ikke være det du mener... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det jeg sier er at daglig blir unger hetset, trakkasert, banket opp, voldtatt, mobbet og plaget av enkeltindivider, gjenger, klassekamerater og ukjente. Men som oftest uten balltrær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå